EO maakt cabaret over Jezus

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Als lid medeverantwoordelijk voor de programma's die de EO maakt? Nee.
:quoi
Waarom vind je van niet dan?

Natuurlijk zijn leden medeverantwoordelijk. Als alle EO-leden er zo over zouden denken als jij, wie neemt er dan de verantwoordelijkheid?
Ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor alles wat er in de GG gezegd wordt?
Overigens heb ik mijn lidmaatschap bij de EO al in een eerder stadium opgezegd. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor alles wat er in de GG gezegd wordt?
Nee, maar de reden om lid te worden van een kerkverband is wezenlijk anders dan van een omroep.
Je wordt lid van een kerkverband om je geloof te belijden, zie de vragen van Voetius die gesteld worden bij het lidmaatschap.

Volgende de site zijn EO-leden wel degelijk verantwoordelijk voor de uitingen van deze omroep:
www.eo.nl schreef:Het geld van uw lidmaatschap wordt onder andere gebruikt om evenementen, programma’s en activiteiten zoals bijvoorbeeld (...) te financieren.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Marie-Henriëtte »

Tiberius schreef:
Volgende de site zijn EO-leden wel degelijk verantwoordelijk voor de uitingen van deze omroep:
www.eo.nl schreef:Het geld van uw lidmaatschap wordt onder andere gebruikt om evenementen, programma’s en activiteiten zoals bijvoorbeeld (...) te financieren.
Tiberius heeft gelijk. Maar als iemand vandaag zijn lidmaatschap opzegt, terwijl die toch al eerder €12,00 had laten afschrijven, dan kun je het voormalige-lid nog moeilijk verantwoordelijk stellen. Hij/zij wist tenslotte niet van tevoren dat dit programma er zou komen.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door rekcor »

Tiberius schreef:Volgende de site zijn EO-leden wel degelijk verantwoordelijk voor de uitingen van deze omroep:
www.eo.nl schreef:Het geld van uw lidmaatschap wordt onder andere gebruikt om evenementen, programma’s en activiteiten zoals bijvoorbeeld (...) te financieren.
Maar van mijn 12E wordt dit programma niet betaald, mijn 12E wordt gestoken in 'Nederland Zingt'... :jongle

Nu even serieus: dat ik lid/donateur ben van een organisatie, wil niet zeggen dat voor de 100% achter alle activiteiten van die organisatie sta, want met zo'n instelling kun je niets/niemand steunen. En: er is geen alternatief, en zolang de EO ook nog programma's maakt waar ik zonder meer wel achter sta, is in mijn ogen - in navolging van Filippenzen 1:18 - een Nederland met EO nog altijd beter dan een Nederland zonder EO.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Mister »

EO stopt productie cabaretprogramma

HILVERSUM – De Evangelische Omroep (EO) stopt met de productie van het programma ”Loopt een man over het water…” Belangrijkste reden is dat tijdens het proces bleek dat de intentie van het programma en de uitvoering ervan niet meer op elkaar aansluiten.

Dat maakte de omroep maandagmorgen bekend. In het omstreden programma zou een ongelovige cabaretier een paar minuten lang een voorstelling geven van zijn perceptie van de Heere Jezus. Het zou gepresenteerd worden door Arie Boomsma, die eerder onder vuur lag vanwege zijn poseren voor een homomagazine.

EO-directeur Arjan Lock: „Wij blijven een omroep met het verlangen om met mensen die God niet kennen het gesprek aan te gaan. Soms zoeken we hierin grenzen op en kiezen we voor een spannende vorm. Tegen onze bedoeling in heeft dat verdriet veroorzaakt bij veel van onze leden.”

Lock erkent dat de afgelopen week veel commotie over het programma in de media is ontstaan. „Nadat we nogmaals kritisch naar het format hebben gekeken, zijn we tot het besluit gekomen te stoppen met de productie.” De EO gaf eind vorige week nog aan vierkant achter het initiatief te staan.

„Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald”, reageert drs. N. C. van Velzen uit Barneveld, EO-lid van het eerste uur. „Niet alleen wat identiteit betreft was het cabaretprogramma onverantwoord, ook bedrijfsmatig gezien. Presentator Arie Boomsma was net geschorst voor een andere omstreden kwestie. Je gaat als bedrijf zo’n persoon toch niet opnieuw inzetten voor een programma waar commotie over ontstaat? Ik zou zeggen: Zo iemand moet voorlopig maar even in de luwte blijven.”

Van Velzen twijfelt er niet aan of druk vanuit de achterban heeft meegespeeld bij de beslissing om het programma niet uit te zenden. „De omroep zoekt naar een redelijk argument om gezichtsverlies te voorkomen. Het heeft overigens nog lang geduurd voordat de EO tot het inzicht kwam dat dit programma over de grens gaat. In mijn omgeving hoorde ik afgelopen dagen zo’n beetje iedereen over het programma praten.”

Oud-EO-directeur drs. L. P. Dorenbos staat sceptisch tegenover het afblazen van het programma. „Natuurlijk is het mooi dat het programma niet doorgaat, maar dit is een incidentele gebeurtenis. Doordat er te veel deining ontstaat, worden de plannen stopgezet. Dat is nog geen beleidsombuiging.”

Volgens Dorenbos is de plotselinge beslissing juist een voorbeeld van de botsende meningen binnen de EO. „Vandaag zeggen ze dit, morgen verzinnen ze weer iets anders. Ik heb er niet veel vertrouwen in.”

Bron: refdag.nl
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Jongere »

De cabaretier had waarschijnlijk zijn voorstelling ingeleverd?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Marie-Henriëtte »

Dit nieuws verheugt mij zeer. De EO zag zelf waarschijnlijk ook in dat zij de grens hadden bereikt na de vele buitensporige programma's die zij al hadden gemaakt. 'Tot hier en niet verder'.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Marnix »

Jongere schreef:De cabaretier had waarschijnlijk zijn voorstelling ingeleverd?
Niet dat ik weet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Tiberius »

„Vandaag zeggen ze dit, morgen verzinnen ze weer iets anders. Ik heb er niet veel vertrouwen in.”
Die Dorenbos. ;)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Marnix »

Ik dacht al toen ik het persbericht las, wie zal als eerste ook dit weer in het negatieve trekken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Marie-Henriëtte »

Tiberius schreef:
„Vandaag zeggen ze dit, morgen verzinnen ze weer iets anders. Ik heb er niet veel vertrouwen in.”
Die Dorenbos. ;)
:haha

Tiberius heeft wel humor, zo ontdek ik nu.

@Marnix, ik ben zeer geïnteresseerd in de nieuwe ontwikkelingen.

Maar ik weet dat je niets mag verklappen :nonnon.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Marnix »

:)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Jongere »

Mister schreef:Belangrijkste reden is dat tijdens het proces bleek dat de intentie van het programma en de uitvoering ervan niet meer op elkaar aansluiten.
O, ik vond dit zo'n zinnetje wat erop zou kunnen wijzen dat het uiteindelijke programma toch te heftig was ofzo. Maar goed, gissen heeft ook weinig nut.
Ik ben er uiteindelijk wel blij mee, denk ik. Al had van mij de hele heisa nooit gehoeven.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Marie-Henriëtte »

"Het programma werd bedacht door Arie Boomsma. De EO-coryfee heeft er grote moeite mee dat de EO het programma in de opstartfase terugtrekt. „Dit format was een unieke mogelijkheid om vooroordelen weg te nemen en open en eerlijk het gesprek over Jezus aan te gaan. Dat we die kans nu niet krijgen, vind ik heel jammer”, aldus Boomsma. Ook Guido Weijers vindt het volgens de EO-woordvoerder erg jammer dat het programma niet doorgaat." (Bron: nrc.nl)

Wat zal het volgende programma zijn dat door Arie Boomsma wordt bedacht, vraag ik mij af. Ik denk zelf dat er nog wel een paar 'verassingen' voor de deur staan, helaas.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 03 aug 2009, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wat ben ik opgelucht en blij dat het programma niet door gaat. En wat mij betreft mogen ze AB ontslaan voordat hij nog meer akkefietjes op zijn naam kan schrijven.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gesloten