Alexander CD schreef:Jij kunt mijn nu wel beschuldigen, maar op alles wat ik geschreven heb wordt niet of nauwelijks op in gegaan, ik heb de hele tekst van Ez. 33 vs 11 duidelijk uiteengezet, geen enkele reactie.
Ik meen dat Memento hierop gereageerd had.
dan heeft deze discussie weinig zin en als je mij ziet als totaal onkundig, dan zou ik helemaal niet meer reageren, zonderling
Ik heb dat helaas gezegd, maar neem dat liever terug. Het is een beschuldiging die weinig zin heeft en ook niet terecht is gezien hetgeen je schrijft. Wel had ik moeite met het gemak waarmee jij in één regeltje het onderscheid tussen de verborgen wil en de geopenbaarde wil van God als niet ter zake doende in deze discussie afwijst e.d. Maar o.k., het spijt mij dit geschreven te hebben.
Blijft overigens staan dat er vele vragen aan jou gesteld zijn en argumenten ingebracht die je niet beantwoordt.
B.v.
- naar aanleiding van de tekst uit Johannes 6: 'Ik geef u...' - de sleutel is niet deze dat God het niet geeft (want dat is uitdrukkelijk tegen de naar voren gebrachte tekst), maar dat er een tweeërlei geven is.
- de wil des bevels die tot allen komt en toch is het niet zo dat allen dit gebod gehoorzamen; waaruit blijkt dat het te gemakkelijk is om te zeggen (zoals jij zegt): Alles wat God wil, zal gebeuren, dus God wil niet... enzovoort
- de liefde Gods die onze bekering voorafgaat, wat jij lijkt te ontkennen
- de citaten van à Brakel tegenover jouw bewering dat à Brakel geen welmenend aanbod leert
enzovoort.
(Je kunt dit alles terugvinden in diverse postings)
Van mij hoef je de discussie niet voort te zetten, maar het is te gemakkelijk om bepaalde ter zake doende argumenten gewoon niet te beantwoorden en toch op je gelijk te blijven staan.