Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [3]

jvdg

Bericht door jvdg »

freek schreef:
jvdg schreef:
Mister schreef:
Rens schreef: ivm belasting-aftrek......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:wink:
Genoeg gelachen, leg nou es uit....
Je weet toch wel wat collectebonnen zijn :shock:

Het gangbare verhaal is dat sommige mensen collectebonnen kopen om er een aftrekbare post bij de belasting van te maken - of iets in die geest. Vandaar die kwitantie

Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Maar toch snap ik die aanwinst van Mister nog steeds niet...............
Lassie

Bericht door Lassie »

boodschappen
Rens

Bericht door Rens »

freek schreef:...........omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
TIP zoals ik het altijd doe: uit het wisselgeld van de winkels haal ik altijd de muntjes voor de collectes, en dat gedurende de week.

de rest van de muntjes gaan in een potje.....moet je eens zien hoe snel dat oploopt!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Iedereen zo zijn eigen ding, maar ik heb ontdekt dat ook euro's en twee-euro-munten (voor degene die het op kan brengen het weg te geven) het ook prima doen in de collectezak. Persoonlijk vond ik dat altijd te veel en nu merk ik dat ik er niets om mis. Zelfs niet wanneer het kleingeld op is en er alleen nog papiergeld is. Het aparte van giften is dat je ze nooit mist.
Rens

Bericht door Rens »

Ik vindt het "minder" als er open schalen worden gebruikt voor de collecte........kan je buurman/vrouw mooi zien hoeveel je ter collecte "afdraagt".................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

Rens schreef:Ik vindt het "minder" als er open schalen worden gebruikt voor de collecte........kan je buurman/vrouw mooi zien hoeveel je ter collecte "afdraagt".................
dat valt wel mee.

bij ons heb je open schalen!!! :wink:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

jvdg schreef:
freek schreef:
jvdg schreef:
Mister schreef: :wink:
Genoeg gelachen, leg nou es uit....
Je weet toch wel wat collectebonnen zijn :shock:

Het gangbare verhaal is dat sommige mensen collectebonnen kopen om er een aftrekbare post bij de belasting van te maken - of iets in die geest. Vandaar die kwitantie

Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Maar toch snap ik die aanwinst van Mister nog steeds niet...............
De kwitantie is de uiteindelijke aanwinst.
Marnix

Bericht door Marnix »

Kaw schreef:
freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Iedereen zo zijn eigen ding, maar ik heb ontdekt dat ook euro's en twee-euro-munten (voor degene die het op kan brengen het weg te geven) het ook prima doen in de collectezak. Persoonlijk vond ik dat altijd te veel en nu merk ik dat ik er niets om mis. Zelfs niet wanneer het kleingeld op is en er alleen nog papiergeld is. Het aparte van giften is dat je ze nooit mist.
Dat is de gereformeerde invloed he.... vroeger was het een gulden.... nu zelfs 50 eurocent. Die prijs hebben we (in tegenstelling tot de meeste anderen) maar wel gewoon door 2 gedeeld. Toch wel een opmerkelijk fenomeen. En dan krijg je belastingaftrekbare collectebonnen... Je zou denken: Dat is goedkoper, dus gelijk een goede reden om dus meer te gaan geven... wat dat betreft zou iederen op collectebonnen over moeten gaan. Na de teruggave is dat dan weer gecompenseerd. Maar nee hoor, veel mensen blijven gewoon evenveel geven maar dan met collectebonnen.... Ik weet niet wie heeft bedacht dat Nederlanders gierig zijn, maar volgens mij klopt het aardig ;)
Freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn.
Dat bedoel ik. :D Als je geen 50 centjes hebt doe je toch euro's? En anders 2 euromunten. En als dat teveel van het goede is sla je vervolgens 's midddags de collecte over. En als je met een groot gezin bent doe je gewoon voor het hele gezin een briefje van 5 er in... om maar een paar opties te noemen. Ik vond het altijd al zo merkwaardig vroeger. Er werden dan guldens gespaard, voor de collecte... daar hadden we een apart potje voor. En ieder lid van het gezin kreeg dan 1 gulden per dienst zodat iedereen iets in de collecte kon doen. Dat je ook met het hele gezin er wat in kon gooien, of samen een rijksdaalder, dat was in nog geen gereformeerd mensenhart opgekomen. Rare jongens, die protestanten :)
Laatst gewijzigd door Marnix op 21 aug 2007, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Marnix schreef:
Kaw schreef:
Dat is de gereformeerde invloed he.... vroeger was het een gulden.... nu zelfs 50 eurocent. Die prijs hebben we (in tegenstelling tot de meeste anderen) maar wel gewoon door 2 gedeeld. Toch wel een opmerkelijk fenomeen. En dan krijg je belastingaftrekbare collectebonnen... Je zou denken: Dat is goedkoper, dus gelijk een goede reden om dus meer te gaan geven... Na de teruggave is dat dan weer gecompenseerd. Maar nee hoor, veel mensen blijven gewoon evenveel geven maar dan met collectebonnen.... Ik weet niet wie heeft bedacht dat Nederlanders gierig zijn, maar volgens mij klopt het aardig ;)
Ik ken nog wel een uitzondering die de regel bevestigt... :lol:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:
Kaw schreef:
Dat is de gereformeerde invloed he.... vroeger was het een gulden.... nu zelfs 50 eurocent. Die prijs hebben we (in tegenstelling tot de meeste anderen) maar wel gewoon door 2 gedeeld. Toch wel een opmerkelijk fenomeen. En dan krijg je belastingaftrekbare collectebonnen... Je zou denken: Dat is goedkoper, dus gelijk een goede reden om dus meer te gaan geven... Na de teruggave is dat dan weer gecompenseerd. Maar nee hoor, veel mensen blijven gewoon evenveel geven maar dan met collectebonnen.... Ik weet niet wie heeft bedacht dat Nederlanders gierig zijn, maar volgens mij klopt het aardig ;)
Bij ons zijn de collectebonnen 60 cent of 1,20 euro. De aftrek gaat op die manier dus gewoon naar de kerk :wink: Ik probeer altijd gewoon "kleingeld" op te sparen in de loop van de week. 0,50, 1,00 2,00 of een aantal 0,20 (vind mijn zoon leuk om te geven :wink: ) Ik kijk nooit zo nauw wat ik in de collectezak doe, als ik het gevoel heb dat het te weinig is, stort ik weer een bedrag over per bankrekening of vul een van de vele acceptgiro's die maandelijks binnenkomen in. Dus, kijk in de kerk niet te nauw naar wat mensen geven, tegenwoordig kan je het ook storten :!: :idea:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

weet ik Jolanda, toch vind ik het een vreemd fenomeen :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Ach welneen. Zo leer je kinderen de goede gewoonte dat je in de kerk persoonlijk geeft.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

refo schreef:Ach welneen. Zo leer je kinderen de goede gewoonte dat je in de kerk persoonlijk geeft.
Het is idd wat persoonlijker dan een simpele druk op de knop "verzenden" :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

refo schreef:Ach welneen. Zo leer je kinderen de goede gewoonte dat je in de kerk persoonlijk geeft.
En je leert ze gelijk dat je maar 50 cent hoeft te geven :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

gekregen:

Afbeelding

Verbeeld vertrouwen, een boek over kerkarchitectuur en kerkelijke kunst
Gesloten