Maar toch snap ik die aanwinst van Mister nog steeds niet...............freek schreef:Je weet toch wel wat collectebonnen zijn :shock:jvdg schreef:Genoeg gelachen, leg nou es uit....Mister schreef:Rens schreef: ivm belasting-aftrek......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het gangbare verhaal is dat sommige mensen collectebonnen kopen om er een aftrekbare post bij de belasting van te maken - of iets in die geest. Vandaar die kwitantie
Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [3]
TIP zoals ik het altijd doe: uit het wisselgeld van de winkels haal ik altijd de muntjes voor de collectes, en dat gedurende de week.freek schreef:...........omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
de rest van de muntjes gaan in een potje.....moet je eens zien hoe snel dat oploopt!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Iedereen zo zijn eigen ding, maar ik heb ontdekt dat ook euro's en twee-euro-munten (voor degene die het op kan brengen het weg te geven) het ook prima doen in de collectezak. Persoonlijk vond ik dat altijd te veel en nu merk ik dat ik er niets om mis. Zelfs niet wanneer het kleingeld op is en er alleen nog papiergeld is. Het aparte van giften is dat je ze nooit mist.freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Ik vindt het "minder" als er open schalen worden gebruikt voor de collecte........kan je buurman/vrouw mooi zien hoeveel je ter collecte "afdraagt".................
Moderatorbericht:
De kwitantie is de uiteindelijke aanwinst.jvdg schreef:Maar toch snap ik die aanwinst van Mister nog steeds niet...............freek schreef:Je weet toch wel wat collectebonnen zijn :shock:jvdg schreef:Genoeg gelachen, leg nou es uit....Mister schreef:
Het gangbare verhaal is dat sommige mensen collectebonnen kopen om er een aftrekbare post bij de belasting van te maken - of iets in die geest. Vandaar die kwitantie
Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Dat is de gereformeerde invloed he.... vroeger was het een gulden.... nu zelfs 50 eurocent. Die prijs hebben we (in tegenstelling tot de meeste anderen) maar wel gewoon door 2 gedeeld. Toch wel een opmerkelijk fenomeen. En dan krijg je belastingaftrekbare collectebonnen... Je zou denken: Dat is goedkoper, dus gelijk een goede reden om dus meer te gaan geven... wat dat betreft zou iederen op collectebonnen over moeten gaan. Na de teruggave is dat dan weer gecompenseerd. Maar nee hoor, veel mensen blijven gewoon evenveel geven maar dan met collectebonnen.... Ik weet niet wie heeft bedacht dat Nederlanders gierig zijn, maar volgens mij klopt het aardigKaw schreef:Iedereen zo zijn eigen ding, maar ik heb ontdekt dat ook euro's en twee-euro-munten (voor degene die het op kan brengen het weg te geven) het ook prima doen in de collectezak. Persoonlijk vond ik dat altijd te veel en nu merk ik dat ik er niets om mis. Zelfs niet wanneer het kleingeld op is en er alleen nog papiergeld is. Het aparte van giften is dat je ze nooit mist.freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:

Dat bedoel ik.Freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn.

Laatst gewijzigd door Marnix op 21 aug 2007, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik ken nog wel een uitzondering die de regel bevestigt...Marnix schreef:Dat is de gereformeerde invloed he.... vroeger was het een gulden.... nu zelfs 50 eurocent. Die prijs hebben we (in tegenstelling tot de meeste anderen) maar wel gewoon door 2 gedeeld. Toch wel een opmerkelijk fenomeen. En dan krijg je belastingaftrekbare collectebonnen... Je zou denken: Dat is goedkoper, dus gelijk een goede reden om dus meer te gaan geven... Na de teruggave is dat dan weer gecompenseerd. Maar nee hoor, veel mensen blijven gewoon evenveel geven maar dan met collectebonnen.... Ik weet niet wie heeft bedacht dat Nederlanders gierig zijn, maar volgens mij klopt het aardigKaw schreef:Iedereen zo zijn eigen ding, maar ik heb ontdekt dat ook euro's en twee-euro-munten (voor degene die het op kan brengen het weg te geven) het ook prima doen in de collectezak. Persoonlijk vond ik dat altijd te veel en nu merk ik dat ik er niets om mis. Zelfs niet wanneer het kleingeld op is en er alleen nog papiergeld is. Het aparte van giften is dat je ze nooit mist.freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:

- JolandaOudshoorn
Bij ons zijn de collectebonnen 60 cent of 1,20 euro. De aftrek gaat op die manier dus gewoon naar de kerkMarnix schreef:Dat is de gereformeerde invloed he.... vroeger was het een gulden.... nu zelfs 50 eurocent. Die prijs hebben we (in tegenstelling tot de meeste anderen) maar wel gewoon door 2 gedeeld. Toch wel een opmerkelijk fenomeen. En dan krijg je belastingaftrekbare collectebonnen... Je zou denken: Dat is goedkoper, dus gelijk een goede reden om dus meer te gaan geven... Na de teruggave is dat dan weer gecompenseerd. Maar nee hoor, veel mensen blijven gewoon evenveel geven maar dan met collectebonnen.... Ik weet niet wie heeft bedacht dat Nederlanders gierig zijn, maar volgens mij klopt het aardigKaw schreef:Iedereen zo zijn eigen ding, maar ik heb ontdekt dat ook euro's en twee-euro-munten (voor degene die het op kan brengen het weg te geven) het ook prima doen in de collectezak. Persoonlijk vond ik dat altijd te veel en nu merk ik dat ik er niets om mis. Zelfs niet wanneer het kleingeld op is en er alleen nog papiergeld is. Het aparte van giften is dat je ze nooit mist.freek schreef:Ik koop ook altijd collectebonnen. Maar meer omdat de 50-centjes altijd 'op' zijn. :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
En je leert ze gelijk dat je maar 50 cent hoeft te gevenrefo schreef:Ach welneen. Zo leer je kinderen de goede gewoonte dat je in de kerk persoonlijk geeft.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."