Zo groot was hij dus blijkbaar niet...............als hij een vergeten Reformator is................Christiaan schreef:Vandaar maar weer een andere, na Thomas Watson,Christiaan schreef:Wie zal het zeggen?helma schreef:Ben ik net aan je nieuwe uiterlijk gewend, ben je weer iemand anders.Christiaan schreef:Mijn nieuwe Hudrych Zwingli (1484-1531) Hervormer.
heb je in 't echt ook zoveel gezichten? :mrgreen:
nu de grote maar vergeten Reformator,
Johannes Oecolampadius (1482-1531)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Christiaan
Rens er zijn genoeg grote mensen geweest, die veel voor de verbreiding of voor het koninkrijk van God hebben mogen betekenen maar door velen vergeten zijn in deze tijd.Rens schreef:Zo groot was hij dus blijkbaar niet...............als hij een vergeten Reformator is................Christiaan schreef:Vandaar maar weer een andere, na Thomas Watson,Christiaan schreef:Wie zal het zeggen?helma schreef: Ben ik net aan je nieuwe uiterlijk gewend, ben je weer iemand anders.
heb je in 't echt ook zoveel gezichten? :mrgreen:
nu de grote maar vergeten Reformator,
Johannes Oecolampadius (1482-1531)
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Aha. Ds. G.M. De Leeuw?Kislev schreef:Ik heb de gulden middenweg bewandeld, tussen Spurgeon en G.H. Kersten in. Verklap nog niet wie het is, ben benieuwd of mensen op het forum dit weten. Is iig één van de predikanten die ik het liefst lees.haaf schreef:k ben eigenlijk toch wel benieuwd welke persoon je nu als avatar hebt..Kislev schreef:Ach, de gergem kreeg er een tijdje terug zo van langs dat ik dacht 'kom, ik ruil Spurgeon eens in voor G.H. Kersten'. :mrgreen:
Ben overigens Catechismusverklaring van G.H. Kersten aan het lezen en moet zeggen dat ik het beeld van hem bij moet stellen. Ik vind namelijk wel warmte van zijn prediking uitgaan. Tevens is hij heel pastoraal (bijv m.b.t. het Heilig Avondmaal).
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
je loopt achter Caprice....caprice schreef:Aha. Ds. G.M. De Leeuw?Kislev schreef:Ik heb de gulden middenweg bewandeld, tussen Spurgeon en G.H. Kersten in. Verklap nog niet wie het is, ben benieuwd of mensen op het forum dit weten. Is iig één van de predikanten die ik het liefst lees.haaf schreef:k ben eigenlijk toch wel benieuwd welke persoon je nu als avatar hebt..Kislev schreef:Ach, de gergem kreeg er een tijdje terug zo van langs dat ik dacht 'kom, ik ruil Spurgeon eens in voor G.H. Kersten'. :mrgreen:
Ben overigens Catechismusverklaring van G.H. Kersten aan het lezen en moet zeggen dat ik het beeld van hem bij moet stellen. Ik vind namelijk wel warmte van zijn prediking uitgaan. Tevens is hij heel pastoraal (bijv m.b.t. het Heilig Avondmaal).
Ja, dat weet ik, maar ik vond het zo'n mooie gedachte toen ik de avatar zag die Kislev nu heeft. 8)helma schreef:je loopt achter Caprice....caprice schreef:Aha. Ds. G.M. De Leeuw?Kislev schreef:Ik heb de gulden middenweg bewandeld, tussen Spurgeon en G.H. Kersten in. Verklap nog niet wie het is, ben benieuwd of mensen op het forum dit weten. Is iig één van de predikanten die ik het liefst lees.haaf schreef: k ben eigenlijk toch wel benieuwd welke persoon je nu als avatar hebt..
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Avatar en Handtekeningrefo schreef::mrgreen:
Uw avatar dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Geen logo van een kerk.
- Geen afbeelding van een heilsfeit, van God of van Jezus. Ook geen afbeeldingen die naar genoemde zaken verwijzen.
- Geen vermelding van de naam van God of Jezus.
- Geen afbeeldingen van personen die buiten de traditie van de Reformatie of Nadere Reformatie staan.
- Geen verwijzing naar sport en/of sportevenementen.
- Geen verwijzing naar wereldse zaken die binnen de gereformeerde gezindte niet algemeen geaccepteerd zijn.
Ahum, volgens mij staat dit beest buiten de traditie van de Nadere Reformatie, is hij/zij nogal sportief en worden dit soort beestjes binnen de gereformeerde gezindte regelmatig doodgetrapt als zijnde niet gewenst en niet algemeen geaccepteerd.
Mods! :!: :mrgreen: