ja, ik dacht, als de taal perfect is (net als de haartjes) dan vind je mij ook vast een materialist.
Opwekking (Pinksterconferentie)
Re: Opwekking (Pinksterconferentie)
Je zit weer lekker in je afzeikmodus.
Ik ga weer in de negeer-Wim stand. Die bevalt mij prima.
Als je inhoudelijk wil praten hoor ik je wel weer
Ik ga weer in de negeer-Wim stand. Die bevalt mij prima.
Als je inhoudelijk wil praten hoor ik je wel weer
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Ik keek een stukje terug. Psalm 134 oude berijming; indrukwekkend, de lofzang tot God uit meer dan 50.000 kelen.
- Johann Gottfried Walther
Klonk meer alsof 90% niet meezong, maar zeker bijzonder dat ze dat daar toch zongen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Volgens het ND was het juist uit volle borst, dus ik vind dat een beetje gek dan.
Ik snap niet wat er raar aan is ook. Er zijn toch heel veel gereformeerde deelnemers (en sprekers). Zelfs Jurjen ten Brinke spreekt er. Die lijkt me toch onverdacht gereformeerd.
Ik snap niet wat er raar aan is ook. Er zijn toch heel veel gereformeerde deelnemers (en sprekers). Zelfs Jurjen ten Brinke spreekt er. Die lijkt me toch onverdacht gereformeerd.
Denk dat JGW dichter bij de waarheid zit dan het ND. Maar oordeel zelf.
https://youtube.com/shorts/GqLWJnA6RI4? ... XEnwNlbrQb
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dank! Ik zou het dan met de rest moeten vergelijken. Aangezien je vooral de versterkte stemmen hoort, is dat op zo'n filmpje niet heel goed te horen. Ze zingen erg traag, in ieder geval. Misschien dat dat er mee te maken heeft? Het overgrote deel van de deelnemers is natuurlijk ook niet gewend om uit de oude berijming te zingen (en een belangrijk deel zingt helemaal geen Geneefse psalmen in de kerk).
-
Henk J
In de buitenlucht waar het geluid verwaaid is een totaal andere beleving dan in een kerkgebouw.
Ja oke, maar zouden dan 50.000 mensen hetzelfde klinken als 800 mensen in een kerkgebouw?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Maakt het uit? Worden er psalmen gezongen, is het weer niet goed.
-
vriend-en-metgezel
Je hebt het over gulden… dit voorbeeld is dus wel een beetje gedateerd. Maar goed, ik ben er op zich niet op tegen dat er gewaarschuwd wordt tegen ponzifraude alleen is de vraag waar je stopt met waarschuwen. Het mooiste is als er in de kerk een Bijbels gebaseerd moreel kompas ontwikkeld wordt, waarbij je niet tot op detailniveau hoeft te zeggen wat er wel en niet mag.Edelweiss schreef: ↑Gisteren, 11:10Wellicht meer dan je denkt.vriend-en-metgezel schreef: ↑Gisteren, 09:21Kan je een predikant kwalijk nemen dat hij niet waarschuwt tegen verschijnselen waarvan lezers op Refoforum zich afvragen wat het eigenlijk inhoudt? Dan heb je het over iets heel specifieks. Hoeveel mensen binnen de reformatorische wereld houden zich hiermee bezig? Of doel je op crypto?ZWP schreef: ↑Gisteren, 08:51https://nl.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude Soort piramidespel met beleggingen. Overigens nog nooit gehoord dat dat er mee door kan...?
Misschien zegt de naam Orpiton je wat, dat was destijds in handen van oplichter Arie Stok die regelmatig met bijbelteksten strooide om mensen aan boord te krijgen. Rond 22.000 refo's werden verblind door beloftes over 200% rendement; van de 29 miljoen gulden die hij opstreek is 11,9 miljoen gulden nooit gevonden.
DDD noemt dus geen gek voorbeeld.
Ik hoorde 1 vers, is dat hetzelfde als Psalmen?
Tja ‘glas halfvol’ of ‘glas halfleeg’.
Wat ik gister hoorde op groot nieuws radio was de hele psalm, alle verzen.
Sorry ik vind dit wel zeuren hoor en in de categorie; het is niet goed of het deugd niet.
Bedenk dat met welke maat je een ander meet, je zelf ook gemeten zult worden.
Dat weerhoudt mij i.i.g. om overal altijd wat van te vinden, wat ik niet gewend ben.
Ik heb e.e.a. nageluisterd en er waren absoluut goede overdenkingen.
Maar evangelisch Nederland en reformatorisch Nederland vliegen beide regelmatig uit de bocht, we proberen elkaar daarin te verdragen toch?