Vooropgesteld, ik denk dat Trump gaat winnen. Maar of Pennsylvania naar hem gaat, durf ik nog niet met zekerheid te zeggen. Er is 64% van de stemmen geteld, maar in sommige steden, waar Biden op meerderheid staat (zoals Philadelphia) is nog maar 50% van de stemmen geteld. Dus Biden kan hier nog inlopen op Trump.Valcke schreef:Ik denk dat Pennsylvania naar Trump gaat. Zijn voorsprong is hier te groot om het op de poststemmen te verliezen.
Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
-
- Verbannen
Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Exact, Trump is niet afhankelijk van Pennsylvania. Als het goed is zou hij precies op 270 uit moeten komen.Hollander schreef:Als Michigan ook naar Trump gaat, dan kan het zijn dat Pennsylvania niet eens meer nodig is.Jeremiah schreef:Ik begrijp t ook niet. De kans dat Trump nog verliest is wel heel erg klein. Dit heeft ie niet nodig.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Waarom zoveel aandacht in Nederlandse media voor verkiezingen die geen enkele invloed hebben op Nederland? En waarom, in vergelijking met de aandacht voor de VS, niet voor tal van andere grote landen? Van waar de vele opinies in tal van (dag)bladen over de strijd tussen Trump en Biden, tussen Republikeinen en Democraten? Hoezo een wereldwijde reactie in de beurskoersen als er goed of slecht nieuws komt over één van beide partijen? Waarom zo'n intensieve (woorden)strijd tussen conservatieven en progressieven buiten de VS? Hoezo zoveel aandacht voor het gedachtegoed van pro-choice of pro-life in relatie tot de Amerikaanse verkiezingen? Hoezo... enz.Ambtenaar schreef:Als er voor jou, voor Nederland, niets verandert, waarom dan iets gelukkig noemen?Hollander schreef:Moet er per se iets voor Nederland veranderen om iets gelukkig te vinden?
En tot nu toe lijkt het ook te gaan richting een blijvende meerderheid in de Senaat, hoewel deze wel iets lijkt te slinken.HersteldHervormd schreef:Exact, Trump is niet afhankelijk van Pennsylvania. Als het goed is zou hij precies op 270 uit moeten komen.Hollander schreef:Als Michigan ook naar Trump gaat, dan kan het zijn dat Pennsylvania niet eens meer nodig is.Jeremiah schreef:Ik begrijp t ook niet. De kans dat Trump nog verliest is wel heel erg klein. Dit heeft ie niet nodig.
Laatst gewijzigd door Hollander op 04 nov 2020, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het niet een reactie op de schijnbare druk op postbedrijven om poststemmen alsnog zo snel mogelijk (max. 3 dagen) aan te leveren? Die zouden dan wel uiterlijk 3 november gestempeld moeten zijn om mee te tellen. Ik weet het niet, het is een vraag.Herman schreef:Ik snap trouwens nog niet waarom je zowel de overwinning claimt, als dat je de geldigheid van de stemmen juridisch gaat aanvechten. Het is niet aan de winnaar toch om zijn eigen overwinning te bevechten? Of is Trump echt doodsbenauwd voor die miljoen poststemmen in Pennsylvania?
Een merkwaardige vraag. Alsof het wereldgebeuren ons niet aangaat zolang onze eigen positie maar niet in het geding is.Ambtenaar schreef:Als er voor jou, voor Nederland, niets verandert, waarom dan iets gelukkig noemen?Hollander schreef:Moet er per se iets voor Nederland veranderen om iets gelukkig te vinden?
Overigens ben ik zelf niet onverdeeld gelukkig met een overwinning voor Trump. Wat mij betreft was de keuze tussen beide kandidaten een onmogelijk keuze.
Diverse media zijn meer verbluft door zijn in één adem uitgesproken mening dat het juist op dit punt ook zal draaien om verkiezingsfraude. Uiteindelijk zie ik het meer als een mogelijkheid van Trump om zijn eigen waarheid te framen. Ook al wordt er maar één kruimeldief gepakt die tien stemmen verkeerd heeft geteld, Trump heeft zijn waarheid dat er sprake is van fraude nu al geventileerd en kan daar in de komende dagen zo niet weken vanuit dat gezichtspunt blijven ageren tegen alle hem ongewenste ontwikkelingen.Hollander schreef:Is het niet een reactie op de schijnbare druk op postbedrijven om poststemmen alsnog zo snel mogelijk (max. 3 dagen) aan te leveren? Die zouden dan wel uiterlijk 3 november gestempeld moeten zijn om mee te tellen. Ik weet het niet, het is een vraag.Herman schreef:Ik snap trouwens nog niet waarom je zowel de overwinning claimt, als dat je de geldigheid van de stemmen juridisch gaat aanvechten. Het is niet aan de winnaar toch om zijn eigen overwinning te bevechten? Of is Trump echt doodsbenauwd voor die miljoen poststemmen in Pennsylvania?
Enig bewijs voor zijn vermoedens is namelijk niet geleverd.
Dat is helemaal geen merkwaardige vraag. Waarom is het gelukkig als Trump wint? Voor wie? Voor Nederland verandert er weinig. Is het gelukkig voor het klimaat? Of gelukkig voor iets of iemand anders. Als iets op metaniveau wordt gesteld, is het altijd aardig om het weer klein te maken.Valcke schreef: Een merkwaardige vraag. Alsof het wereldgebeuren ons niet aangaat zolang onze eigen positie maar niet in het geding is.
Dat ben ik met je eens. Ik vind ze beiden ongeschikt. Trump heeft bewezen dat hij niet geschikt is, wat mij betreft dan. En Biden is simpelweg te oud.Overigens ben ik zelf niet onverdeeld gelukkig met een overwinning voor Trump. Wat mij betreft was de keuze tussen beide kandidaten een onmogelijk keuze.
-
Onzin, hoeveel jaar zit er tussen Trump en Biden?Ambtenaar schreef:Dat is helemaal geen merkwaardige vraag. Waarom is het gelukkig als Trump wint? Voor wie? Voor Nederland verandert er weinig. Is het gelukkig voor het klimaat? Of gelukkig voor iets of iemand anders. Als iets op metaniveau wordt gesteld, is het altijd aardig om het weer klein te maken.Valcke schreef: Een merkwaardige vraag. Alsof het wereldgebeuren ons niet aangaat zolang onze eigen positie maar niet in het geding is.Dat ben ik met je eens. Ik vind ze beiden ongeschikt. Trump heeft bewezen dat hij niet geschikt is, wat mij betreft dan. En Biden is simpelweg te oud.Overigens ben ik zelf niet onverdeeld gelukkig met een overwinning voor Trump. Wat mij betreft was de keuze tussen beide kandidaten een onmogelijk keuze.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Wat is onzin? Iemand van 78 is ongeschikt om zo een zware baan te hebben. Van Trump kun je veel zeggen, maar hij is een vat vol energie, Biden is meer een dood vogeltje.HersteldHervormd schreef: Onzin, hoeveel jaar zit er tussen Trump en Biden?
Kijk naar Reagan. Die was al aan het dementeren toen hij nog president was.
-
Je hebt het over leeftijd, maar daar gaat het niet om. Het gaat er inderdaad om hoe iemand voor de dag komt. Maar dat is niet leeftijd gebonden. Je spreekt jezelf tegen. Misschien is Trump als hij 77 is nog steeds energievol.Ambtenaar schreef:Wat is onzin? Iemand van 78 is ongeschikt om zo een zware baan te hebben. Van Trump kun je veel zeggen, maar hij is een vat vol energie, Biden is meer een dood vogeltje.HersteldHervormd schreef: Onzin, hoeveel jaar zit er tussen Trump en Biden?
Kijk naar Reagan. Die was al aan het dementeren toen hij nog president was.
Overigens ben ik het eens met wat je zegt. Trump vol energie, Biden komt vermoeid en oud over.
Trouwens, Biden is nog geen 78, wel bijna

Ouderdom is een latent risico. Misschien is Trump tot zijn 90e vitaal. Of hij valt morgen uit door een hartaanval.
Wisconsin is inmiddels een dubbeltje op z'n kant geworden.
-
Wisconsin word wel heel erg spannend.
-
Nevada zou nog naar Trump kunnen gaan eventueel.