Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik blijf het moeilijk vinden om te ontdekken wat je verhaal nu precies is erdna.
Je zegt over de ellendekennis één functie: om plaats te maken voor Christus! Oké, maar waar plaats is zonder inhoud, is leegte. Dan kun je toch niet zeggen dat daar leven in ligt??
hebt je Christus dan heb je alles, heb je Christus niet, dan heb je niets.
Daar ben ik het van harte mee eens natuurlijk!
Maar als er plaats is zonder inhoud, zonder Christus, dan heb je dus toch niets?! Toch zeg je dat het leven begint met de ellendekennis. Hoe jij die twee zaken met elkaar kunt verenigen is me nog steeds een raadsel.
limosa
Iemand die dood is voelt niets.
Dus als ik zeg dat iemand wiens ogen open zijn gegaan voor zijn ellende en die bevindelijk gaat doorleven dat er een onoverbrugbare scheiding ligt tussen God en zijn ziel, dan is het heel zo moelijk niet om te begrijpen dat zo'n ziel LEVEND gemaakt moet zijn. Zie het citaat van Binning, zie het citaat van Boston wat ik gegeven heb over pijn in de geboorte en wedergeboorte.
En lieve Limosa, ik heb al 10 keer gesteld dat iemand in de wedergeboorte in Christus geplant wordt, ingelijfd, en dat al deze oefeningen des geloofs uit Christus voortvloeien, dus het heeft alles met Christus te maken. Maar daar heeft zo'n beginneling, zo'n bekommerde geen zicht op. Pas als hij aan het eind van al zijn werken gekomen is, in de onmogelijkheid, zal de hem Middelaar geopenbaard worden. Dan ziet hij Jezus in Zijn schoonheid en komt er een andere gang in het leven.