Vluchtelingen in Europa

JolandaOudshoorn

Re: Vluchtelingen in Europa (voorheen: Razzia in Duitsland)

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Luther schreef:
ejvl schreef:Ik ga echt niet anders denken door een foto. Ik vind het zelfs vreemd. Duizenden zijn er al gestorven. Dat moet genoeg zeggen. Een foto doet daar niets aan bij of af voor mij persoonlijk.
Het is niets ergers dan de eerdere gestorvenen.

Zo'n brief vind ik sentimenteel.
Dat is die brief ook. Mag dat trouwens niet, sentimenteel zijn?
Voor mij persoonlijk zorgen dergelijke foto's wel voor een verandering, ook de vele andere foto's deze weken in de kranten overigens.
De brief doet mij eerlijk gezegd een beetje denken aan het gezegde:
hard gekreten, snel vergeten.
Heel "tout Nederland" komt in actie, gaat naar Lesbos, neemt zelfs vluchtelingen in huis, terwijl dit allemaal door alle instanties ten zeerste afgeraden wordt. Het vluchtelingenwerk wordt overstelpt met zakken kleding, schoenen, draagdoeken, zelfs schaatsen!!
Maar ze kunnen het niet gebruiken en het wordt nu weggegeven aan het LdH en andere goede doelen.
Maar intussen gaan de Nederlandse boeren actie voeren in België.
M.a.w. het leven gaat gewoon door hoor, in het land van klompen en tulpen, eigen rechten toch eerst (soms).
En jij hebt weer een excuus dat je gelukkig niets hoeft te doen. Wij lazen vanavond Mattheus 25. Vers 31-46. Ik weet, jullie houden niet van spiegels. Maar, en dat geld ook voor mij zelf: welk vers zal voor jou van toepassing zijn? Vers 34-36 of vers 45?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
ejvl schreef:Ik ga echt niet anders denken door een foto. Ik vind het zelfs vreemd. Duizenden zijn er al gestorven. Dat moet genoeg zeggen. Een foto doet daar niets aan bij of af voor mij persoonlijk.
Het is niets ergers dan de eerdere gestorvenen.
Zo'n brief vind ik sentimenteel.
Dat is die brief ook. Mag dat trouwens niet, sentimenteel zijn?
Natuurlijk mag dat. Het helpt echter niet de vluchtelingen, hoogstens het eigen welbevinden.
Luther schreef:Voor mij persoonlijk zorgen dergelijke foto's wel voor een verandering, ook de vele andere foto's deze weken in de kranten overigens.
Op de korte termijn is dat toe te juichen, hoe meer mensen de realiteit onder ogen zien hoe beter. Tegelijkertijd is het een symptoom van de afstomping in ons land, alles moet steeds heftiger op het netvlies worden gebracht om e.e.a. duidelijk te krijgen.
En ik ben het met @Evjl en @Mara eens, het is allemaal zo kortstondig, zo goedkoop, zo sentimenteel. Met de kerst wordt over Flappie net zo hard gesnikt als nu over Aylan.
De kranten stonden vandaag voller met het voetbal van het nl eftal dan met de vluchtelingen.

Maar ik ben blij met de berichten v.w.v.t. het opnemen van vluchtelingen door de diverse landen en de gelden die daarvoor worden vrijgemaakt.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 07 sep 2015, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

JolandaOudshoorn schreef:En jij hebt weer een excuus dat je gelukkig niets hoeft te doen. Wij lazen vanavond Mattheus 25. Vers 31-46. Ik weet, jullie houden niet van spiegels. Maar, en dat geld ook voor mij zelf: welk vers zal voor jou van toepassing zijn? Vers 34-36 of vers 45?
Ik denk niet dat het bedoeld is/wordt als excuus om niets te doen. Matt. 25 in ieder geval zeker niet over de discussie wie nu wel of niet leeft naar wat in dat hoofdstuk wordt geëist, die verantwoording moet een ieder zelf nemen.

@Mara heeft een punt, als je wilt helpen doe het dan in overleg met de professionals, meld je daar aan en laat e.e.a coördineren. En dan is dit topic - zoals de links naar de diverse mogelijkheden al prima lieten zien - daar uitstekend geschikt voor.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:@Mara heeft een punt, als je wilt helpen doe het dan in overleg met de professionals, meld je daar aan en laat e.e.a coördineren. En dan is dit topic - zoals de links naar de diverse mogelijkheden al prima lieten zien - daar uitstekend geschikt voor.
Met dat laatste ben ik het ook zeker eens. (Wie verzint het om schaatsen te geven. Lief hoor, maar het slaat natuurlijk nergens op.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Luther schreef:Dat is die brief ook. Mag dat trouwens niet, sentimenteel zijn?
Natuurlijk mag dat. Het helpt echter niet de vluchtelingen, hoogstens het eigen welbevinden.
Dat laatste geldt echt niet voor iedereen. En als een dergelijke sentimentaliteit leidt tot meer hulp, lijkt het me mooi meegenomen.
WimAnker schreef:
Luther schreef:Voor mij persoonlijk zorgen dergelijke foto's wel voor een verandering, ook de vele andere foto's deze weken in de kranten overigens.
Op de korte termijn is dat toe te juichen, hoe meer mensen de realiteit onder ogen zien hoe beter. Tegelijkertijd is het een symptoom van de afstomping in ons land, alles moet steeds heftiger op het netvlies worden gebracht om e.e.a. duidelijk te krijgen.
Ik ben net als jij een kind van mijn tijd, van de beeldcultuur dus. En laten we wel wezen: de media hadden dit thema alweer een paar maanden niet echt op nummer 1 gezet. Of het een symptoom is van afstomping? Misschien. Je krijgt per dag zoveel info (tekst en beeld) op je af, ik wel althans, dat je niet zomaar meer schrikt.
WimAnker schreef:En ik ben het met @Evjl en @Mara eens, het is allemaal zo kortstondig, zo goedkoop, zo sentimenteel. Met de kerst wordt over Flappie net zo hard gesnikt als nu over Aylan.
Dat zou kunnen, maar dan is het in elk geval nu mooi dat er geld en ruimte komt.
WimAnker schreef:De kranten stonden vandaag voller met het voetbal van het nl eftal dan met de vluchtelingen.
Oh. De mijne niet hoor.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rijssen

Bericht door Rijssen »

eilander schreef:@Rijssen, ken je een vluchteling persoonlijk? Ik schrik ervan wat je hier allemaal zegt.
Jawel hoor, en die zijn nog een stuk sceptischer tegen de komst van duizenden Moslims dan mij.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Luther schreef:Ik schrik van de bikkelharde reacties hier.
Het feit dat het in Syrië en Turkije uit de hand aan het lopen is, is voor een behoorlijk deel aan westerse landen te wijten en hun onwil om goede, buitenlandse politiek te bedrijven. IS is geschapen door het westen.

Los daarvan: als een mens (!) (ik spreek hier niet over moslims of christenen, dat doet er helemaal niet toe, @alexv) aan onze poorten klopt, dan hebben wij bijbels gezien maar één taak: welkom heten.
Ik vraag me echt af, of pagina 1, 8, 9 van het RD van zaterdag door jullie wel bekeken en gelezen is.
En natuurlijk zullen er gelukszoekers tussen de grote stroom zitten. Is dat erg? Ik zou misschien ook mijn geluk elders gaan zoeken als er een burgeroorlog in mijn land woedde, of als ik jarenlang in een opvangkamp in Turkije zou zitten zonder enig uitzicht op een vervolg.
Snap de mensen zelf wel die vluchten, ieder weldenkend mens zou dat doen.
Maar om de poorten van europa wagenwijd open te zetten lijkt me een slecht plan.
Het plan wat de VVD nu voorsteld lijkt me een stuk beter, registratie in het eerste veilige land en dan toegewezen worden.
Er is nu niks geen controle van wat er binnenkomt, en je geeft de mensen hoop door de poorten open te zetten.

Saudi-Arabië gaat de vluchtelingen ook helpen, https://twitter.com/Elsevier/status/641252500704788480
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Luther schreef:Wat vinden jullie van deze brief? (Even afgezien van het feit dat het onjuist is om je tot doden te richten, maar dat is een andere discussie.)
http://cvandaag.nl/brief-aan-aylan/?utm ... 2BCvandaag

Brief staat vol van onwaarheden, Alan en geen Aylan heeft nooit bommen gehoord of gezien , is geboren in Istanbul.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Het is altijd een kwestie van kaf en koren scheiden.
Waar zijn wij het meeste bang voor?

- Overbelasting sociale zekerheid
- Toekomstige demografie
- Criminaliteit en onveiligheid
- Het binnenhalen van als asielzoeker vermomde terroristen.

Hier valt zeker over te discussiëren, ook voor de meelevende Christen.
Maar bedenk dat de hele wet Gods leunt op deze twee geboden

Heb God lief en heb uw naasten lief
Regelrecht uit de mond van de HEERE zelf, wie kan daar iets tegen in brengen?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Tja, maar als de laatste mij niet lief heeft en mij enkel wil doden. Juist omdat ik me aan dat gebod zou houden?
The Groom's still waiting at the altar
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

En zo kon het dus gebeuren dat ik het eens zeer eens werd met een ChristenUnie-vertegenwoordiger:
http://www.cip.nl/nieuws/september-2015 ... t-helemaal
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Ben het meer eens met de oud-bisschop van Mosul : https://ejbron.wordpress.com/2014/08/21 ... wt-westen/
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Tja, ik vrees dat hij gelijk heeft.
We weten nauwelijks wat 'we' nu binnenhalen, omdat de controles grotendeels ontbreken.Het zijn lang niet allemaal Syriërs of Eritreeërs. Ook veel Pakistani, Bengalen, Iraniërs, Georgiërs en Russen wagen de stap.
Ik neem geen vluchteling in huis. Getraumatiseerd, psychisch ziek of een moslim die de takfir bezigd. Nee, dank u. Dan maar even niet barmhartig.
The Groom's still waiting at the altar
Terri

Bericht door Terri »

Rijssen schreef:
eilander schreef:@Rijssen, ken je een vluchteling persoonlijk? Ik schrik ervan wat je hier allemaal zegt.
Jawel hoor, en die zijn nog een stuk sceptischer tegen de komst van duizenden Moslims dan mij.
Ook wij zijn erg gewaarschuwd door landgenoten van deze vluchtelingenstroom, want zij weten zoveel meer.
Daarom ben ik het spoor redelijk bijster inmiddels...... :bobo
Plaats reactie