Over de paus als antichrist verschillen wij waarschijnlijk van mening.Wim Anker schreef:Ik sanp wel wat je zegt maar wijs deze redenering - alhoewel verstandig en redelijk klinkend naar ons verstand - als onbijbels van de hand.Zita schreef:Nee hoor. Nog een keertje: ik denk dat het het beste is om je ook in je eigen gemeente volgend op te stellen. Maar in je eigen gemeente gaat het over jouw persoonlijk geloof. Het is dan wel belangrijk dat je het zelf tot op zekere hoogte eens kunt zijn met de eisen die gesteld worden. Als zwart voor jou principieel onjuist zou zijn, vanwege de vreugde van het geloof of iets dergelijks, en de kerkenraad eist dat je in het zwart gaat, heb je een probleem. Als je bij een ander te gast bent, gaat het niet om jouw eigen geloof. Je bent niet rooms-katholiek. Dan voeg je je automatisch naar de wensen van de gastheer. Lijkt mij.Wim Anker schreef:Het komt er dus op neer dat de huisgenoten des geloofs vooral jouw dienen te respecteren in kleding/gedrag en dat het eigen respect aan anderen voorbehouden wordt aan goddelozen/afgodendienaars.
Curieuse redenering.
Edit: Ik ben voorstander van het dragen van een hoed. Ik heb niets tegen zwarte kleding.
De antichrist is geen gastheer. Overigens vraag ik me zowieso af waarom mensen op dit forum zouden willen praten met deze misleider.
Idem geldt voor mij als ik in een gemeente in de uiterst rechterflank van de gereformeerde gezindte te gast zou zijn. Ik draag dan in midden zomer uit respect lange mouwen, panty, donkere kleding, wat grotere donkere hoed. Als men dat allemaal in mijn thuisgemeente zou eisen, zou ik daar vragen bij hebben.