Ja, ik weet hoe het is. Ik ben zelf de eerste 18 jaar van mijn leven in zo'n PKN opgegroeid. Toen ik tijdens catechisatie eens iets zei over verzoening door voldoening zei de dominee - nou ja, eigenlijk domina, want het is een vrouwelijke predikant - iets in de richting van 'ach, dat is ook maar door Paulus verzonnen'......SecorDabar schreef: Ik woon inderdaad in een dorp waar een PKN dorpskerk is, maar deze staat zeer ver af van de 3 formulieren van Enigheid in leer en levenstijl, nee de voorganger heeft zelfs een grote aversie tegen de gereformeerde gezindte. Ben er twee keer geweest, maar dat was geen huis des gebeds, maar een politiek praatcafé. Men zet een groot vraagteken dat Het Lam Gods de zonde der wereld wegneemt. De leer van verzoening door voldoening wordt in twijfel getrokken, en dat is toch het fundament van de kerk.
Details van deze kerk zou ik maar besparen van de grote kloof die er is.
Bij zo'n 'kerk' is er toch geen beginnen aan! Dan moet je weg, het kan niet anders. Elke zondag bij de preek zit je dan weemoedig te luisteren naar de onzin die voor een preek moet doorgaan. Gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om mij bij een Bijbelgetrouwe gemeente aan te sluiten. Ik zie dat je wel het verlangen hebt om ergens te kerken waar het Evangelie nog verkondigt wordt, ik hoop dat de Heere iets in je situatie zal veranderen, zodat het wel mogelijk wordt je bij een gemeente aan te sluiten, waar je ook elke Zondag naartoe kan.