Wist je dat........[5]

MarthaMartha

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
helma schreef:Vanmorgen gezellig koffiedrinken met M&M en Opa Lourens
(we hadden eigenlijk beschuit met muisjes moeten doen :slurp )

en de pantoffels van Demo zijn lekker warm :yahoo
Vlinder en ik onderweg waren en wilden afslaan naar jullie, maar ja zo onaangekondigd..

Enfin uiteindelijk kwam opa hier koffiedrinken en hadden we taart:)
:sweat :sweat gelukkig maar, want zo onaangekondigd... daar kunnen wij niet zo goed tegen :hum
wij zijn meer van de planning :mosc
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

... het forum leeft weer: met dank aan dr.v.d.S. :super
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

MarthaMartha schreef:... het forum leeft weer: met dank aan dr.v.d.S. :super
je haalt me de woorden uit de mond, sjonge zeg, wat een reakties opeens..... :oO
Lourens

Bericht door Lourens »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:

Vlinder en ik onderweg waren en wilden afslaan naar jullie, maar ja zo onaangekondigd..

:sweat :sweat gelukkig maar, want zo onaangekondigd... daar kunnen wij niet zo goed tegen :hum
Gewoon 3 minuten van tevoren bellen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:

:haha :haha

Wie weet :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

henriët schreef:

tsssss.......ik had gedacht (gehoopt...) dat je ons beter kende :wiz
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:
henriët schreef:

tsssss.......ik had gedacht (gehoopt...) dat je ons beter kende :wiz
Oooooh echt jullie zijn zooo leuk, vooral jullie gehap :).
ons mopje moest slapen, dus toen zijn we ff langs de gouden leeuw gereden en weer naar huis. We dachten nog aan Hendrikus!
Maar we voelden ons echt welkom hoor helma...daar lag het niet aan, maar wie weet vliegen we nog wel langs:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:

:haha :haha
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...er 50 jaar geleden een spionnenruil plaatsvond tussen de Russische spion Rudolf Abel(1903-1971) en de door de Russen neergehaalde Gary Powers(1929-1977)?
...65 jaar geleden de geallieerden in Parijs de Vrede van Parijs tekenden met Roemenië, Italië, Hongarije, Bulgarije en Finland?
...345 jaar geleden Nicolaus Steno(1638-1686) voor het eerst zijn vermoeden dat fossielen de overblijfselen zijn van uitgestorven soorten publiceerde?
...Prinses Maxima vandaag naar ROC Midden-Nederland in Utrecht gaat om daar een gastles van de stichting LEF bij te wonen?
...ze gisteren bij de opening van VMBO school De Kluiverboom in Groningen er voor koos om de blauwe knikker door de knikkerbaan te laten gaan?(zie filmpje op site van de school)
...de Hervormde Mannenbond streek Nunspeet vanavond een streekvergadering hebben in een Nederlands Gereformeerde Kerk?
...een SGP-Kamerlid en een GroenLinks Kamerlid vanavond in Nieuw Lekkerland in debat gaan over de eurocrisis?
...het vandaag warme truiendag is?
...de natuurtocht bij Dwarsgracht in de Kop van Overijssel wordt verreden?
...je dit weekend kunt schaatsen op de vijver van jachthuis Sint Hubertus in Park de Hoge Veluwe?
...Jorrit Woudt, Krista v/d Esker en Ronald IJmker vanavond het eerste presentatieconcert van hun nieuwe CD Benediction geven in Coevorden?
...een internationaal gezelschap van 2 organisten, 2 panfluitisten en 2 trompetisten vanavond hun medewerking verlenen aan een zangavond voor Adullum in de Grote Kerk in Hasselt?
...de JBGG vandaag en morgen een winterconferentie in Apeldoorn belegd?
...de +16 jongeren van het LCJ dit weekend de Bijbel gaan bestuderen in het Kees Vorrinkhuis in Lage Vuursche?
...morgen de Veluwemeertocht en de Regge-Dinkeltocht worden verreden?
...de CHE in Ede morgen haar open dag houdt?
...de Bosrandclub morgenavond allerlei moeilijk vragen op haar bezoekers gaat afvuren tijdens een quizavond?
...de Hervormde Gemeente van Wekerom zondag een nieuwe predikant hebt te ontvangen?
...Ds.H.M.Burggraaf Ds.A.P.Voets opvolgd?
helma

Bericht door helma »

Simon

Bericht door Simon »

...Ds van leeuwen weer een spraakmakende toespraak heeft gehouden gisteren op jijdaar.?

"Christelijk Nederland is een toneelgezelschap"
"Bekeer je!"

"De Heere Jezus geeft een liefdesbevel dat onmiddellijk gehoorzaamd moet worden. Voordat jij deze zaal verlaat, moet je jezelf bekeren. Heb het lef niet om Zijn
liefdesbevel naast je neer te leggen. Er staat niet dat je bekeerd moet worden maar dat je jezelf moet bekeren." Dat zei Ds. van Leeuwen tijdens een lezing bij stichting
Jij daar.

Van Leeuwen: "Christelijk Nederland is een groot toneelgezelschap. Je hoort vaak dat je bekeerd moet worden, maar dat is een glijbaan naar de hel. Je moet je bekeren zegt de Heere Jezus. Een mens kan zich niet bekeren, zeggen ze dan. Oh, heeft de Heere Jezus het verkeerd gezegd? Dan strepen we het maar door in de Bijbel. We hebben de naam dat we christenen zijn, maar wat stelt het voor? Netjes leven, niet meegaan in de wereld, twee keer naar kerk gaan en je aan de regeltjes houden? Houd op met het voor de gek houden van jezelf en je omgeving. Bekering is een radicale verandering in je hart, je hoofd en je leven, een complete verandering van je gemoed. Het is niet eenmalig maar doorgaand. Je wordt nooit een bekeerde man of vrouw. Als je dat denkt, ben je het juist niet. Het is doorgaand en telkens weer."

De predikant schetst in zijn lezing een aantal tegenwerpingen: "God moet het doen, hoor je mensen dan zeggen. Het moet Hem immers behagen. We wachten dan maar af tot Hij ons bekeert. Ik kan je vertellen dat je dan tot je 95e kan wachten en dan zo de hel in tuimelt. Bekeer je nu! Maar je moet toch eerst uitverkoren zijn? Dat is taal van de duivel. De taal van de Heere Jezus vanavond is dat je jezelf moet bekeren. Als je dat nog niet gedaan hebt, balanceer je op de rand van de buitenste duisternis."

"Weet je wat evangelie is?", besluit van Leeuwen. "Dat God vijanden met Zichzelf verzoent. Weet je wat evangelie is? Dat God goddelozen rechtvaardigt. Nee, geen nette, opgeknapte, vrome jij daar jongeren. Dat staat er niet. Hij rechtvaardigt goddelozen. Weet je wat evangelie is? Dat alles is gedaan door een Ander, een Ander met een hele grote hoofdletter. Zijn Naam is Jezus, wat 'de Heere redt' betekent. En Jezus doet niets liever dan jou in Zijn armen sluiten. Bekeer je dan nu, door in Hem te geloven. Als je jouw blik werpt op het Lam van God, komt de bekering vanzelf."
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Marieke

Bericht door Marieke »

Simon schreef:...Ds van leeuwen weer een spraakmakende toespraak heeft gehouden gisteren op jijdaar.?

"Christelijk Nederland is een toneelgezelschap"
"Bekeer je!"

"De Heere Jezus geeft een liefdesbevel dat onmiddellijk gehoorzaamd moet worden. Voordat jij deze zaal verlaat, moet je jezelf bekeren. Heb het lef niet om Zijn
liefdesbevel naast je neer te leggen. Er staat niet dat je bekeerd moet worden maar dat je jezelf moet bekeren." Dat zei Ds. van Leeuwen tijdens een lezing bij stichting
Jij daar.

Van Leeuwen: "Christelijk Nederland is een groot toneelgezelschap. Je hoort vaak dat je bekeerd moet worden, maar dat is een glijbaan naar de hel. Je moet je bekeren zegt de Heere Jezus. Een mens kan zich niet bekeren, zeggen ze dan. Oh, heeft de Heere Jezus het verkeerd gezegd? Dan strepen we het maar door in de Bijbel. We hebben de naam dat we christenen zijn, maar wat stelt het voor? Netjes leven, niet meegaan in de wereld, twee keer naar kerk gaan en je aan de regeltjes houden? Houd op met het voor de gek houden van jezelf en je omgeving. Bekering is een radicale verandering in je hart, je hoofd en je leven, een complete verandering van je gemoed. Het is niet eenmalig maar doorgaand. Je wordt nooit een bekeerde man of vrouw. Als je dat denkt, ben je het juist niet. Het is doorgaand en telkens weer."

De predikant schetst in zijn lezing een aantal tegenwerpingen: "God moet het doen, hoor je mensen dan zeggen. Het moet Hem immers behagen. We wachten dan maar af tot Hij ons bekeert. Ik kan je vertellen dat je dan tot je 95e kan wachten en dan zo de hel in tuimelt. Bekeer je nu! Maar je moet toch eerst uitverkoren zijn? Dat is taal van de duivel. De taal van de Heere Jezus vanavond is dat je jezelf moet bekeren. Als je dat nog niet gedaan hebt, balanceer je op de rand van de buitenste duisternis."

"Weet je wat evangelie is?", besluit van Leeuwen. "Dat God vijanden met Zichzelf verzoent. Weet je wat evangelie is? Dat God goddelozen rechtvaardigt. Nee, geen nette, opgeknapte, vrome jij daar jongeren. Dat staat er niet. Hij rechtvaardigt goddelozen. Weet je wat evangelie is? Dat alles is gedaan door een Ander, een Ander met een hele grote hoofdletter. Zijn Naam is Jezus, wat 'de Heere redt' betekent. En Jezus doet niets liever dan jou in Zijn armen sluiten. Bekeer je dan nu, door in Hem te geloven. Als je jouw blik werpt op het Lam van God, komt de bekering vanzelf."
Dat is zeker een spraakmakende lezing.... :hum
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

De elfstedentocht niet doorgaat, maar de molentocht wel :yahoo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

helma schreef:speciaal voor M&M:
http://www.catterycelizes.nl/apenliefde/
Whaha... maar dat is een andere dan die van juni 2010, kijk maar:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Dit is echt een ander koppie.
Ik had overigens ook niet zo'n gevoel van "hij ontfermt zich over een verdwaald katje", of dat beestje wilde of niet, hij werd gewoon meegesleurd.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

... ik voor mijn vaardigheidstoets muziek allemaal voldoendes had?
... ik de volgende keer met meer "flair" moet zingen?
... ik, volgens mijn docent, last had van bescheidenheid? :humhihi
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gesloten