Samaritaanse vrouw: eerst ontdekt en Christus openbaarde zich meteen. Misschien zat daar twee minuten tussen.
Moordenaar: eerst wij toch rechtvaardig, dan gedenk mijner en dan heden zult gij met Mij in het paradijs zijn. Ook twee minuten?
En de blinden: daar heb je al antwoord op gehad, maar je luistert nergens naar: De blinden zijn niet al levendgemaakt voordat ze tot Jezus riepen. Dit is een grote misvatting, en heeft een ontsporing tot gevolg, namelijk levendgemaakte zielen zonder geopenbaarde Christus. Christus openbaart zich dus aan levende zielen? Kom nou! Markus 2:17 En Jezus, [dat] horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
foute argumenten
Ik verwacht, dat als iemand hier op reageert met voorbeelden uit de Bijbel van mensen waar er een langere tijd geweest is tussen ontdekking van zonde en schuld en de openbaring van Christus, dat je dan zegt dat de weg van zo iemand niet als standaard verheven mag worden. Dus ik hoef dan niets te typen over een Ruth die Moab verliet maar Boaz niet kende, van een Jacob bij Bethel en Pniel. Geen biddende Nathanael of een zoekende Moorman. Want al die mensen kenden Christus niet, dus was er geen geestelijk leven. Right ?Oorspronkelijk gepost door refo
Samaritaanse vrouw: eerst ontdekt en Christus openbaarde zich meteen. Misschien zat daar twee minuten tussen.
Moordenaar: eerst wij toch rechtvaardig, dan gedenk mijner en dan heden zult gij met Mij in het paradijs zijn. Ook twee minuten?
En de blinden: daar heb je al antwoord op gehad, maar je luistert nergens naar: De blinden zijn niet al levendgemaakt voordat ze tot Jezus riepen. Dit is een grote misvatting, en heeft een ontsporing tot gevolg, namelijk levendgemaakte zielen zonder geopenbaarde Christus. Christus openbaart zich dus aan levende zielen? Kom nou! Markus 2:17 En Jezus, [dat] horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Pim, waar ik op doelde zijn de woorden van Jacob die hij bij Pniel sprak dat zijn ziel gered was. Er wordt van uit gegaan dat hij dit voor die tijd niet kon zeggen. Als dat zo geweest is of niet, kan en wil ik niet over oordelen, maar er liggen wel geestelijke lessen in deze historie, net zoals die er liggen in het leven van Ruth bv. Als je zulke lessen gaat ontkennen, houd je een Bijbel over zonder bevinding.
Maaarrrrr, ik moet vandaag nog wat werk doen, en wacht af totdat Rhode meer neerzet.
Gr.
Maaarrrrr, ik moet vandaag nog wat werk doen, en wacht af totdat Rhode meer neerzet.
Gr.
1-4 In grote lijnen mee eens, had het liever iets anders geformuleerd maar ga niet ziften.Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Laat ik een aantal dingen voorop stellen:
1. Er is een opwas in de genade en kennis van Christus
2. Er zijn voorbereidende werkingen van de Heilige Geest voordat een ziel bij Christus komt
3. Er is geen model (discipelen, Ruth, Jacob, Jozef, volk Israel) voor alle gelovigen, maar gelijkenissen, paralellen en lessen.
4. het preken dat bepaalde dingen moeten worden gekend voordat met tot Christus komt, is uit den boze. Het feit dat er meetsal wel werkingen aan vooraf gaan, doet daar niets van af van het onvoorwaardelijk aanbod.
De moorman geloofde in Jezus Christus, werd gedoopt en was zalig. Dat was hij nog niet voordat hij deze belijdenis deed.
Hnd 8:37 En Filippus zeide: Indien gij van ganser harte gelooft, zo is het geoorloofd. En hij, antwoordende, zeide: Ik geloof, dat Jezus Christus de Zoon van God is.
36) de Zoon van; en derhalve de ware Zaligmaker, die ons door Zijn lijden en sterven van zonde en dood verlost heeft, volgens de vorige profetie. Zie dergelijke korte belijdenis {#Mt 16:16}.
Eigenlijk heb ik hiermee voldoende gezegd, temeer omdat Pim een uitleg van Bethel en Pniël plaatste.
[Aangepast op 6/5/04 door Rhodé]
Jij zegt dus dat de Moorman geen geestelijk leven had terwijl hij naar Jerusalem reisde, en de profetie van Jesaja las?
En Ruth had geen geestelijk leven totdat ze Boaz leerde kennen?
En Nathanael zat geestelijk dood onder die vijgeboom te bidden?