Wedergeboorte

PvS
Inactief

Re: Wedergeboorte

Bericht door PvS »

Afgewezen schreef:
PvS schreef:
Afgewezen schreef:Nee, want zó'n dood'lijkst tijdsgewricht heb ik zelf nooit meegemaakt. Daar was nooit wanhoop aan Gods genade.
Maar ook iemand die uitroept 'verloren, verloren, voor eeuwig verloren' weet in feite niet wat hij zegt. Want hij zou het niet overleven...
En wat als er nu zijn die dat wel zo hebben meegemaakt?
Weten dezulken dan niet wat zij zeggen?
Dat zeg ik. Ik geloof dat iemand ook dán niet echt weet wat hij zegt. Dat iemand zijn verloren staat voor God inleeft, is wat anders. Maar het 'zijn in de hel', ik geloof niet dat iemand dat - in dit leven - kán doorleven en dan ook nog eens goedkeuren. Christus, Híj doorleefde het, aan het kruis, in de Godverlatenheid...
Om daar op zo'n koude, ongevoelige manier meer iemand even mee om de oren te slaan, zoals DWW dat doet, vind ik dan ook zeer laakbaar.
Ok, die uitspraak moet DWW dan maar met JvdG bespreken.
Ik denk dat er over het persoonlijke best eens gesproken mag worden op dit forum, voor diegene die er vrijmoedigheid voor hebben!

Maar waar zegt DWW dan iets over het 'zijn in de hel'?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:ik ben een keer op een gezelschap geweest waar iemand vertelde over zijn ervaring in het dodelijkst tijdgewricht; het kruipen in de hel e.d.
De dominee (toen nog een student trouwens) ging rechtop zitten en zei met stemverheffing: Zwijg! ik zeg u: zwijg!
Dit zijn geen dingen om te vertellen. En zeker niet bij een bakje koffie.
De man zweeg....en wij waren blij dat het verdere van die avond wél gesproken werd over wie God in Christus voor een zondaar wil zijn.
'k Zal het nooit vergeten.
Dat zou mogelijk een reden kunnen zijn, waarom veel mensen nooit op gezelschap willen zijn.
De verhalen, die soms niet kloppen, soms uit een boekje komen of gewoon op een bizarre manier dan spotten worden.
Het was zeker een student met overwicht, dat de man meteen zweeg :quoi Anders zou het nog op een soort ruzie kunnen uitlopen :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

PvS schreef:Maar waar zegt DWW dan iets over het 'zijn in de hel'?
Hij zegt dat je het daar mee eens moet worden. En dan zeg ik: je weet dan niet wat je zegt, omdat je niet weet het is om eeuwig verdoemd te zijn!
Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg geweest ben en jij je niet genoopt voelt allerlei prikkelende vraagjes te blijven stellen.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Afgewezen schreef:
PvS schreef:
Afgewezen schreef:Nee, want zó'n dood'lijkst tijdsgewricht heb ik zelf nooit meegemaakt. Daar was nooit wanhoop aan Gods genade.
Maar ook iemand die uitroept 'verloren, verloren, voor eeuwig verloren' weet in feite niet wat hij zegt. Want hij zou het niet overleven...
Dat zeg ik. Ik geloof dat iemand ook dán niet echt weet wat hij zegt. Dat iemand zijn verloren staat voor God inleeft, is wat anders. Maar het 'zijn in de hel', ik geloof niet dat iemand dat - in dit leven - kán doorleven en dan ook nog eens goedkeuren. Christus, Híj doorleefde het, aan het kruis, in de Godverlatenheid...
De manier waarop DWW hiermee een medeforummer om de oren slaat, vind ik dan ook alle perken te buiten gaan.
Vroeger had mijn moeder een vriendin, die na het overlijden van mijn beide ouders, een "tweede moeder" voor me was.

Ze ging op een avond bij mijn moeder langs maar daar zat men dus te praten over het geloof in de Heere, oftewel "gezelschap"
Mijn tante twijfelde of ze wel naar binnen zou gaan, maar ging toch.
Op dat moment zei een man: Ik heb veertig jaar tegenover een toornend God gestaan.
Haar antwoord was:" Nou, dan heb je het lang volgehouden, ik zou het nog geen dag uithouden als de Heere op me zou toornen." En de man zweeg.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Afgewezen schreef:
PvS schreef:Maar waar zegt DWW dan iets over het 'zijn in de hel'?
Hij zegt dat je het daar mee eens moet worden. En dan zeg ik: je weet dan niet wat je zegt, omdat je niet weet het is om eeuwig verdoemd te zijn!
Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg geweest ben en jij je niet genoopt voelt allerlei prikkelende vraagjes te blijven stellen.
WAAR zegt DWW dat!?
Want duidelijk ben je niet, nee! :modo
Je moet mensen niet iets opleggen dat niet gezegd is, of ik moet er overheen lezen.

En ik hoop je juist wel te prikkelen.
Dat iemand zijn verloren 'staat' voor God inleeft, is wat anders, zeg je.
Nu, wat bedoel je daar dan mee?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Is PvS soms ook DWW?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ander

Bericht door Ander »

Afgewezen schreef:
PvS schreef:
De manier waarop DWW hiermee een medeforummer om de oren slaat, vind ik dan ook alle perken te buiten gaan.
Ik las in een preek van ds H. Ligtenberg sr. dat hij van zijn vrouw een boekje kreeg waarin beschreven werd dat een man 3 dagen "onder het recht" geleefd had. De ds. zei: doe dat boekje maar weg want dat is precies 3 dagen te lang.
haaf

Bericht door haaf »

Mara schreef:Dat zou mogelijk een reden kunnen zijn, waarom veel mensen nooit op gezelschap willen zijn.
De verhalen, die soms niet kloppen, soms uit een boekje komen of gewoon op een bizarre manier dan spotten worden.
Het was zeker een student met overwicht, dat de man meteen zweeg :quoi Anders zou het nog op een soort ruzie kunnen uitlopen :fi
Dan ben je nog nooit op de goede geweest..
Heb er vaak genoeg meegemaakt waar wel gesproken werd over wie God in Christus voor een zondaar wil zijn.
Maar daarom is goede leiding ook heel belangrijk.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

pierre27 schreef:Is PvS soms ook DWW?
:nonnon
refo

Bericht door refo »

PvS schreef:
pierre27 schreef:Is PvS soms ook DWW?
:nonnon
Wat betekent dat onderschrift van jou eigenlijk in het kader van deze discussie?
Het staat niet in de bijbel in ieder geval.
Mara

Bericht door Mara »

haaf schreef:
Mara schreef:Dat zou mogelijk een reden kunnen zijn, waarom veel mensen nooit op gezelschap willen zijn.
Dan ben je nog nooit op de goede geweest..
Heb er vaak genoeg meegemaakt waar wel gesproken werd over wie God in Christus voor een zondaar wil zijn.
Maar daarom is goede leiding ook heel belangrijk.
Ik ben nooit op een gezelschap geweest haaf.
Ik zou niet eens weten waar ik die zou moeten vinden. Heb mijn ouders er heel veel over gehoord. En mensen die bij mijn ouders op bezoek kwamen. Ik zat stilletjes onder de tafel (lang leven de ouderwetse tafelkleden ;) )
Er zat eens iemand op bezoek bij mijn vader, hij zei: ik ben ouderling. Zei mijn vader: ben je ook wel eens jongeling geweest ?
Die mensen die met een paar woorden (zoals hierboven ook al een paar keer vermeld is, dat puntige bedoel ik) iemand terecht konden wijzen, dat hoor ik eigenlijk niet meer om mij heen. Ze zijn allen weggevallen :fi
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef: Zei mijn vader: ben je ook wel eens jongeling geweest ?
Die mensen die met een paar woorden (zoals hierboven ook al een paar keer vermeld is, dat puntige bedoel ik) iemand terecht konden wijzen, dat hoor ik eigenlijk niet meer om mij heen. Ze zijn allen weggevallen :fi
Het zou niet meer geaccepteerd worden ook, denk ik.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Dat denk ik ook niet !
Maar dat is geen goede zaak !
Mijn vriendin kwam met een lange broek bij haar oom, hij KEEK alleen maar, niet boos, maar verdrietig.
Het sloeg zo bij haar naar binnen !
memento

Bericht door memento »

Afgewezen schreef:
Inderdaad, meestal zijn degenen die gezelschappen fantastisch vinden ook degenen die geen enkele kritiek kunnen verdragen. Zij immers weten precies hoe het hoort, hoe God een mens bekeerd, etc. Vaak terwijl ze zelf nog vreemdeling zijn van genade. :nonnon
Ander

Bericht door Ander »

memento schreef:
Afgewezen schreef:
Inderdaad, meestal zijn degenen die gezelschappen fantastisch vinden ook degenen die geen enkele kritiek kunnen verdragen. Zij immers weten precies hoe het hoort, hoe God een mens bekeerd, etc. Vaak terwijl ze zelf nog vreemdeling zijn van genade. :nonnon
Meestal... vaak... Niet zo'n sterke veronderstelling, memento.
Plaats reactie