Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Niet fysiek.Mannetje schreef:Weet iemand of de wereldwinkels open zijn in de lockdown?
Zie bijvoorbeeld: https://www.wereldwinkelgouda.nl/ (google is your friend).
Iemand ervaring met een goede schaakmethode om een kind te leren schaken? Mn zoontje volgde op school schaakles, maar ja, dat ligt allemaal stil. Hij wil er graag mee door.
Stappenmethode lijkt een stille dood te sterven. Weinig actueel. Chessity kom ik tegen maar dat stuit me beetje tegen de borst. Zo'n poppetje die met robotstem les geeft. Misschien iemand die nog oud lesmateriaal liggen van de stappenmethode ofzo?
Stappenmethode lijkt een stille dood te sterven. Weinig actueel. Chessity kom ik tegen maar dat stuit me beetje tegen de borst. Zo'n poppetje die met robotstem les geeft. Misschien iemand die nog oud lesmateriaal liggen van de stappenmethode ofzo?
Voorbeginners.info/schaken
Dank, maar dat is de basis. We hebben nu stap 2 van de stappenmethode bijna gedaan. Kwam chessking.com tegen. Hebben ook Nld apps maar nogal een rommeltje.
https://www.rd.nl/artikel/911784-school ... ijkerbroek
Waarom zouden de scholen fuseren en niet alleen de besturen? Dat lijkt me financieel helemaal niet zo aantrekkelijk.
Waarom zouden de scholen fuseren en niet alleen de besturen? Dat lijkt me financieel helemaal niet zo aantrekkelijk.
Na zoveel tegenstand of sterke wederstand blijft de prangende vraag voor de lezer: ben ik te radicaal of vinden we het Woord (in de gereformeerde zin dan) te radicaal. Ik weet het wel, maar het mag toch wel eens overdacht worden. De vraag dringt wel eens naar een antwoord, maar dat komt er niet....
Ik bedoel niet om hier antwoord op te geven, dat zou niet goed zijn, het forum een beetje kennende, ik stel de vraag slechts ter ernstige overweging.
Ik bedoel niet om hier antwoord op te geven, dat zou niet goed zijn, het forum een beetje kennende, ik stel de vraag slechts ter ernstige overweging.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nee hoor, jij bent precies radicaal genoeg. Je wil alleen heel graag dat iedereen exact hetzelfde vindt en zo werkt het nu eenmaal niet in deze wereld. Mensen hebben verschillende meningen, ook over de Bijbel en de interpretatie ervan. En zolang dat binnen de grondslagen blijft die we met elkaar hier hebben afgesproken, is dat voor mij geen probleem.-DIA- schreef:Na zoveel tegenstand of sterke wederstand blijft de prangende vraag voor de lezer: ben ik te radicaal of vinden we het Woord (in de gereformeerde zin dan) te radicaal. Ik weet het wel, maar het mag toch wel eens overdacht worden. De vraag dringt wel eens naar een antwoord, maar dat komt er niet....
Nu denkt u weer teveel van me. Want dat bedoel ik geheel niet. Het gaat niet om wat IK denk of wat IK zeg, nee, ONS IK mag niet meedoen. Dan gaan we fout met uitspraken als: 'Ik vindt..' 'Ik denk dat...' 'Volgens mij...' of: 'Ik denk daar anders over...' Dat houdt overigens ook weer niet in dat we ons verstand uit moeten schakelen, we hebben ook ons verstand te gebruiken, hoe verduisterd dat ook is. Er zijn nog kleine vonkskens in ons alle onschuld moeten ontnemen. Een mens is geen stok op blok, of een willoos spel van het lot. Toch moeten we niet op ONS VERSTAND steunen als norm, alleen ons verstand gebruiken om te verstaan: Zo zegt de HEERRE.Zeeuw schreef:Nee hoor, jij bent precies radicaal genoeg. Je wil alleen heel graag dat iedereen exact hetzelfde vindt en zo werkt het nu eenmaal niet in deze wereld. Mensen hebben verschillende meningen, ook over de Bijbel en de interpretatie ervan. En zolang dat binnen de grondslagen blijft die we met elkaar hier hebben afgesproken, is dat voor mij geen probleem.-DIA- schreef:Na zoveel tegenstand of sterke wederstand blijft de prangende vraag voor de lezer: ben ik te radicaal of vinden we het Woord (in de gereformeerde zin dan) te radicaal. Ik weet het wel, maar het mag toch wel eens overdacht worden. De vraag dringt wel eens naar een antwoord, maar dat komt er niet....
Doen we dat niet dan geval stellen we ons niet onder de tucht van het Woord. Ik meen dit zeker wel meer dan 10 maal (kan best wel 20 maal of meer zijn) in het openhaar hier te hebben gezegd. Dat landt niet, blijkbaar. Het gaat dus nooit om: wat vindt ik, of wat is mijn visie. Onze gedachten en visies zijn ondeugdelijk en daarmee bedriegen we onszelf heel licht.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Het probleem is dat jij jouw visie ziet als Gods Woord. Terwijl dat lang niet altijd zo hoeft te zijn. Jouw mening is niet altijd de waarheid. En het mooie is dat je hier op een discussieforum zit. Daar wordt dus gediscussieerd met verschillende meningen. Als je daar niet tegen kan...
Daar zijn we het dan zeker over eens.-DIA- schreef:Nu denkt u weer teveel van me. Want dat bedoel ik geheel niet. Het gaat niet om wat IK denk of wat IK zeg, nee, ONS IK mag niet meedoen. Dan gaan we fout met uitspraken als: 'Ik vindt..' 'Ik denk dat...' 'Volgens mij...' of: 'Ik denk daar anders over...' Dat houdt overigens ook weer niet in dat we ons verstand uit moeten schakelen, we hebben ook ons verstand te gebruiken, hoe verduisterd dat ook is. Er zijn nog kleine vonkskens in ons alle onschuld moeten ontnemen. Een mens is geen stok op blok, of een willoos spel van het lot. Toch moeten we niet op ONS VERSTAND steunen als norm, alleen ons verstand gebruiken om te verstaan: Zo zegt de HEERRE.Zeeuw schreef:Nee hoor, jij bent precies radicaal genoeg. Je wil alleen heel graag dat iedereen exact hetzelfde vindt en zo werkt het nu eenmaal niet in deze wereld. Mensen hebben verschillende meningen, ook over de Bijbel en de interpretatie ervan. En zolang dat binnen de grondslagen blijft die we met elkaar hier hebben afgesproken, is dat voor mij geen probleem.-DIA- schreef:Na zoveel tegenstand of sterke wederstand blijft de prangende vraag voor de lezer: ben ik te radicaal of vinden we het Woord (in de gereformeerde zin dan) te radicaal. Ik weet het wel, maar het mag toch wel eens overdacht worden. De vraag dringt wel eens naar een antwoord, maar dat komt er niet....
Doen we dat niet dan geval stellen we ons niet onder de tucht van het Woord. Ik meen dit zeker wel meer dan 10 maal (kan best wel 20 maal of meer zijn) in het openhaar hier te hebben gezegd. Dat landt niet, blijkbaar. Het gaat dus nooit om: wat vindt ik, of wat is mijn visie. Onze gedachten en visies zijn ondeugdelijk en daarmee bedriegen we onszelf heel licht.
-
Schaakclub, dat is echt wel duidelijk. Maar ik weet niet hoe dat nu gaat in corona tijd.Charles schreef:Iemand ervaring met een goede schaakmethode om een kind te leren schaken? Mn zoontje volgde op school schaakles, maar ja, dat ligt allemaal stil. Hij wil er graag mee door.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Hoe kan het dat de aarde opwarmt en dat er toch zulke temperaturen zijn?
Ik zou het niet weten Piet Puk maar opwarming zal de komende week alleen binnenshuis gevonden worden denk ik.Piet Puk schreef:Hoe kan het dat de aarde opwarmt en dat er toch zulke temperaturen zijn?

Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Verschil tussen weer en klimaat.Piet Puk schreef:Hoe kan het dat de aarde opwarmt en dat er toch zulke temperaturen zijn?