Dan kan je beter wel een toetje doen...is voordeliger, en caloriearmerMara schreef:roergebakken spinazie met kruidenroomkaas
gekookte aardappelen
voor de meiden een milner kaasschnitzel, de mannen een duitse biefstuk (hoe toepasselijk merk ik net)
toetjes doen wij niet aan, de kids zijn tegenwoordig into enigma ijsjes.
Zijn wel prijzig zeg
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Klopt. En we eten allemaal wel heel veel vlees. 1 dag per week geen vlees eten is volgens mij wel goed. En inderdaad, er zijn best veel lekkere vleesvervangers te koop. En anders gebruik je gewoon iets van ei ofzo en geen vleesMara schreef:Er is tegenwoordig veel keus in vleesloos vleesMarnix schreef:Hm, wij rosti met valais (sate-variant) en sla met kaas, wat kleine stukjes anjovis en sinaasappel-peper-dressing. En verse ananas als toetje.
We doen ongeveer 1x per week vegetarisch eten en als dat er zo uit ziet heb ik daar helemaal geen moeite meenou ja, je snapt het toch he ?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Misverstandje: mn man eet geen toetje vanwege de lijn, hij eet smorgens yoghurt met flakes en tussen de middag een beker melk, zit je dus aan je halve liter, en ik eet geen toetje omdat ik dan last van maagzuur krijg, zeker als we wat later eten.Orchidee schreef:Dan kan je beter wel een toetje doen...is voordeliger, en caloriearmerMara schreef:roergebakken spinazie met kruidenroomkaas
gekookte aardappelen
voor de meiden een milner kaasschnitzel, de mannen een duitse biefstuk (hoe toepasselijk merk ik net)
toetjes doen wij niet aan, de kids zijn tegenwoordig into enigma ijsjes.
Zijn wel prijzig zeg
De enigma is voor de kids, ik lust het niet eens.
Ik eet trouwens zelden ijs, soms van de ijszaak, die heeft wel 40 soorten !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Patatjes gegeten op het strand. Vanavond brood.
Gezellig joh, op t strand!! Heerlijk he, dit weer.Lassie schreef:Patatjes gegeten op het strand. Vanavond brood.
Wij eten vanavond bij mn zusje. Onze opa heeft bij de slager voor eten gezorgd, dus handig!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Macaroni - ik weet nog niet hoe.
Misschien als salade. Misschien toch gewoon met een mixje en fruitslade erbij.
Misschien als salade. Misschien toch gewoon met een mixje en fruitslade erbij.
Hm, pastasalade is wel erg lekker als het warm is. Met sla, tomaten, lekker frisse saus (yoghurt, crème fraiche of zoiets), eventueel tonijn er door. Glas rosé er bij... heerlijk!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
super!!Marnix schreef:Hm, pastasalade is wel erg lekker als het warm is. Met sla, tomaten, lekker frisse saus (yoghurt, crème fraiche of zoiets), eventueel tonijn er door. Glas rosé er bij... heerlijk!
* maar dan zonder tonijn!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Tomatensoep van verse tomaten, MET balletjes
Drie-in-de-pan met vruchten (kersen, bosbessen en bramen, de laatste 2 uit de diepvries)
Drie-in-de-pan met vruchten (kersen, bosbessen en bramen, de laatste 2 uit de diepvries)
- MarthaMartha
iets makkelijks in elk geval....
broodje hamburger ofzo...
broodje hamburger ofzo...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hier zal het ook gewoon een pan soep worden, ik heb voor groentensoep gestemd, maar waarschijnlijk zal ik overstemd worden.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Caesar salade met gerookte zalm en haring in dillesaus. Niks warms deze keer, 't is buiten al warm genoeg. 
~~Soli Deo Gloria~~
ik had beloofd pannenkoeken met spek te bakken, en tja , belofte maakt schuld.
dus vanmiddag met de ventilator op drie, een stapel gebakken,
ondanks de warmte, smaakte het heerlijk
Als het lukt: vanavond zelfgemaakte citroenijs. 
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Waaiden ze niet weg ?Gabrielle schreef:ik had beloofd pannenkoeken met spek te bakken, en tja , belofte maakt schuld.