Tot op zekere hoogte wel gezien lid worden veel minder verstrekkend is dan volksvertegenwoordiger worden. Maar toon gerust aan dat jouw stelling dat het om enkele gaat juist is. Wie stelt moet bewijzen en de paar onderzoekjes die gedaan zijn, zeggen het tegendeel.
De SGP - een open partij
-
Re: De SGP - een open partij
Er zijn niet echt representatieve onderzoeken uitgevoerd. Maar prima dat jij vindt wat je vindt. Ik zit meer op de Maanenschijnlijn. Een beperkte groep is mordicus tegen, de grootste groep heeft niet echt een mening en een groeiende groep is voorstander.
We zullen zien hoe dit dossier zich ontwikkelt binnen de SGP. Zoals @Job zegt, dit muisje krijgt nog deze verkiezingen weer een staartje.
Klopt. Een jaar of 10 geleden was dat nog de legging. Die is inmiddels geen discussie of artikel meer waard.Ambtenaar schreef: ↑Vandaag, 09:57Ik lees goed. De meeste stukjes, zoals het betreffende in de kerkbode van @DDD, gaan over rok en broek.Evangelist schreef: ↑Vandaag, 00:33 Goed lezen! Die simplificatie leg je zelf in mijn woorden. Wel ageer ik tegen respectloosheid en badinerende opmerkingen, wanneer positief gesproken worden over kledingonderscheid tussen man en vrouw.
-
Daarom is het zo knap dat jij weet dat het om enkele gaatAmbtenaar schreef: ↑Vandaag, 10:22Er zijn niet echt representatieve onderzoeken uitgevoerd. Maar prima dat jij vindt wat je vindt. Ik zit meer op de Maanenschijnlijn. Een beperkte groep is mordicus tegen, de grootste groep heeft niet echt een mening en een groeiende groep is voorstander.
We zullen zien hoe dit dossier zich ontwikkelt binnen de SGP. Zoals @Job zegt, dit muisje krijgt nog deze verkiezingen weer een staartje.

- Maanenschijn
Dat is precies het punt. Er zijn al te veel incompetente kamerleden. Een kleine partij kan zich dat niet permitteren.Ambtenaar schreef:Welke competenties? En wat is goed kamerlidmaatschap? Over het algemeen ben ik weinig onder de indruk van parlementariërs en hun werk. Zowel als professional als betrokken burger.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 08:12 Een goed raadslid is nog geen goed kamerlid. Voor goed kamerlidmaatschap zijn er wat meer competenties nodig dan voor raadslidmaatschap.
Waarom zonder gezin? Een vijftiger heeft wellicht een gezin, maar zijn de kinderen al uitgevlogen.Mijn punt is dan ook niet zozeer principieel op het regeerambt, veel meer: waar vind je een intellectuele vrouw, zonder gezin, die ook nog eens de achterban kan representeren? En die ervaren of bekend is met de politiek?
Het bestuur is bang om een vrouw op de lijst te zetten. Ook al staat een vrouw op plek 40, ze zal worden verkozen op basis van voorkeursstemmen. Een vrouw op de lijst is een vrouw in de Kamer.
En met gezin bedoel ik primair zorg voor kinderen (en man).
Dus inderdaad, een oudere competente dame zonder zorg voor kinderen is een optie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Er zijn natuurlijk ook een hoop mannen die competent zijn om een gezin te leiden en op te voeden. Dus ik vind dat een onbegrijpelijk criterium.
Zo heel veel is niet nodig om vertegenwoordiger te zijn.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 11:41 [Dat is precies het punt. Er zijn al te veel incompetente kamerleden. Een kleine partij kan zich dat niet permitteren.
Met kinderen vind ik zelf ook niet bezwaarlijk, zo lang e.e.a. goed geregeld is. Bijv. een man die parttime werkt.Dus inderdaad, een oudere competente dame zonder zorg voor kinderen is een optie.
Er geldt wel voor meer beroepsgroepen dat er onregelmatig gewerkt moet worden. Maar goed, ik begrijp de gevoeligheid van dit standpunt.
-
-
Is de bron weer wat jij in je omgeving hoort? Volgens de Wikipedia pagina van de SGP is het onjuist. Bij de verkiezingen voor de EP haalde de SGP zelfs meer stemmen dan dat zij ooit gehaald hebben bij verkiezingen voor de 2e kamer.
- Maanenschijn
Dat komt omdat jij de taken van man en vrouw veel meer cultureel dan Bijbels-principieel laat normeren, is mijn inschatting.DDD schreef:Er zijn natuurlijk ook een hoop mannen die competent zijn om een gezin te leiden en op te voeden. Dus ik vind dat een onbegrijpelijk criterium.
is het onbijbels dan dat een man zijn gezin leidt en opvoed?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Maanenschijn
Retorische vraag. Nee.Bertiel schreef:is het onbijbels dan dat een man zijn gezin leidt en opvoed?
Nee. Van 2,5% in de jaren '60 tot nu 2,1%. Nu met een sterke CDA-leider verwacht ik weer een percentage onder de 2%.
Het dieptepunt van 1,6% is nog niet lang geleden.