Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Orchidee

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Orchidee »

Wij hebben weer een tijdje het rd gehad maar we hebben het per 1 mei weer stopgezet en overwegen nadat ook ons ad abonnement eindigt, een abonnement op de trouw te nemen.
Het nieuws is beter en het is een ochtendkrant
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:Wij hebben weer een tijdje het rd gehad maar we hebben het per 1 mei weer stopgezet en overwegen nadat ook ons ad abonnement eindigt, een abonnement op de trouw te nemen.
Het nieuws is beter en het is een ochtendkrant Afbeelding
Leuk zinnetje. Je kunt dat op meer manieren uitleggen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Curatorium schreef:
-DIA- schreef:Let ook op het aantal artikelen in het RD die regelrecht uit Trouw zijn gekopieerd.
Die zijn niet gekopieerd vanuit Trouw. Die worden aangeleverd door het ANP. Daar is niets mis mee :bobo.
Nee, dat bedoelt DIA niet. Het gaat om de achtergrondartikelen die direct uit Trouw worden overgenomen, ook met de vermelding dat het geschreven is door een redacteur/correspondent van Trouw. Ik vind dat prima trouwens.
Ezen

Bericht door Ezen »

In de beginjaren schreef het RD over uit het AD. Nieuws is nieuws denken ze bij het RD.
Spitten en niet moe worden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:
-DIA- schreef:Uit de reacties is haast te concluderen dat men Trouw meer waardeert als het RD....? Is het RD zover afgedwaald dat het verschil met Trouw niet meer te merken is?
Wat heeft dit met afgedwaald te maken? Hier heeft niemand het over en dat is ook zeker niet waar.
-DIA- schreef:Let ook op het aantal artikelen in het RD die regelrecht uit Trouw zijn gekopieerd.
Die zijn niet gekopieerd vanuit Trouw. Die worden aangeleverd door het ANP. Daar is niets mis mee :bobo.
Het RD noemt zelf bij zo'n artikel niet het ANP maar Trouw...
Of het RD is veranderd, òf Trouw is veranderd. Kijk hoe men zich in de eerste tijd sterk profileerde naast Trouw. Nu lijken de kranten zich te verzoenen door de economische druk genoodzaakt?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Je moet natuurlijk ook niet overdrijven, DIA. Het is een zeer select aantal artikelen dat overgenomen wordt uit Trouw.
Ezen

Bericht door Ezen »

Dacht jij dat tot voor kort het RD helemaal door refo's werd geschreven en nu niet meer?
Dat is nooit zo geweest.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ezen schreef:In de beginjaren schreef het RD over uit het AD. Nieuws is nieuws denken ze bij het RD.
Dat klopt, niet alleen uit het AD, maar ook uit Regionale bladen. De oorzaak was toen dat het RD niet over een compleet journalistenteam beschikte om een krant vol te krijgen. Men wilde een complete krant, maar had daarvoor niet de benodigde mensen.
Ik denk dat de huidige vrijages met Trouw een andere grond hebben.
Ezen

Bericht door Ezen »

Ik weet niet, hoor, maar zie jij niet overal komplotten tegen jou?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ezen schreef:Ik weet niet, hoor, maar zie jij niet overal komplotten tegen jou?

Nee hoor, vast niet tegen mij. Wat zouden ze toch met mij moeten beginnen. Ik denk niks. Ik veroozaak alleen maar last :)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ezen schreef:Dacht jij dat tot voor kort het RD helemaal door refo's werd geschreven en nu niet meer?
Dat is nooit zo geweest.
Een ding nog opgemerkt: Het RD is ontegenzeggelijk veranderd, en mikt nu op een breder publiek dan in de beginjaren. Met name zie ik een verschuiving na het vertrek van dhr. C.S.L. Janse. In die tijd wist men beter wat men aan het RD had dan nu. Ik denk dat dit toch niet te weerspreken is?

Vooral is opvallend de compromis-berichtgeving over SGP en CU. Men komt zelden tot een helder standpunt.
ZWP

Bericht door ZWP »

-DIA- schreef: Vooral is opvallend de compromis-berichtgeving over SGP en CU. Men komt zelden tot een helder standpunt.
Het is (als het goed is) ook geen partij-krant. Laat ze maar objectief zijn in dezen.
Ireneüs van Lyon

Bericht door Ireneüs van Lyon »

-DIA- schreef:
Ezen schreef:Dacht jij dat tot voor kort het RD helemaal door refo's werd geschreven en nu niet meer?
Dat is nooit zo geweest.
Een ding nog opgemerkt: Het RD is ontegenzeggelijk veranderd, en mikt nu op een breder publiek dan in de beginjaren. Met name zie ik een verschuiving na het vertrek van dhr. C.S.L. Janse. In die tijd wist men beter wat men aan het RD had dan nu. Ik denk dat dit toch niet te weerspreken is?

Vooral is opvallend de compromis-berichtgeving over SGP en CU. Men komt zelden tot een helder standpunt.
Daar heb je wel een punt. Het RD lijkt af en toe meer de partij krant van de SGP. Mijns inziens zou de krant meer kritisch de standpunten van christelijke politieke partijen onder de loep moeten nemen. Men stelt immers een verdiepende en principiële krant te willen zijn?!
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Ireneüs van Lyon schreef: Daar heb je wel een punt. Het RD lijkt af en toe meer de partij krant van de SGP. Mijns inziens zou de krant meer kritisch de standpunten van christelijke politieke partijen onder de loep moeten nemen. Men stelt immers een verdiepende en principiële krant te willen zijn?!
:yahoo
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Een nieuwe tomtom :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie