Het nieuws is beter en het is een ochtendkrant

Leuk zinnetje. Je kunt dat op meer manieren uitleggen.Orchidee schreef:Wij hebben weer een tijdje het rd gehad maar we hebben het per 1 mei weer stopgezet en overwegen nadat ook ons ad abonnement eindigt, een abonnement op de trouw te nemen.
Het nieuws is beter en het is een ochtendkrant
Nee, dat bedoelt DIA niet. Het gaat om de achtergrondartikelen die direct uit Trouw worden overgenomen, ook met de vermelding dat het geschreven is door een redacteur/correspondent van Trouw. Ik vind dat prima trouwens.Curatorium schreef:Die zijn niet gekopieerd vanuit Trouw. Die worden aangeleverd door het ANP. Daar is niets mis mee-DIA- schreef:Let ook op het aantal artikelen in het RD die regelrecht uit Trouw zijn gekopieerd..
Het RD noemt zelf bij zo'n artikel niet het ANP maar Trouw...Curatorium schreef:Wat heeft dit met afgedwaald te maken? Hier heeft niemand het over en dat is ook zeker niet waar.-DIA- schreef:Uit de reacties is haast te concluderen dat men Trouw meer waardeert als het RD....? Is het RD zover afgedwaald dat het verschil met Trouw niet meer te merken is?Die zijn niet gekopieerd vanuit Trouw. Die worden aangeleverd door het ANP. Daar is niets mis mee-DIA- schreef:Let ook op het aantal artikelen in het RD die regelrecht uit Trouw zijn gekopieerd..
Dat klopt, niet alleen uit het AD, maar ook uit Regionale bladen. De oorzaak was toen dat het RD niet over een compleet journalistenteam beschikte om een krant vol te krijgen. Men wilde een complete krant, maar had daarvoor niet de benodigde mensen.Ezen schreef:In de beginjaren schreef het RD over uit het AD. Nieuws is nieuws denken ze bij het RD.
Ezen schreef:Ik weet niet, hoor, maar zie jij niet overal komplotten tegen jou?
Een ding nog opgemerkt: Het RD is ontegenzeggelijk veranderd, en mikt nu op een breder publiek dan in de beginjaren. Met name zie ik een verschuiving na het vertrek van dhr. C.S.L. Janse. In die tijd wist men beter wat men aan het RD had dan nu. Ik denk dat dit toch niet te weerspreken is?Ezen schreef:Dacht jij dat tot voor kort het RD helemaal door refo's werd geschreven en nu niet meer?
Dat is nooit zo geweest.
Het is (als het goed is) ook geen partij-krant. Laat ze maar objectief zijn in dezen.-DIA- schreef: Vooral is opvallend de compromis-berichtgeving over SGP en CU. Men komt zelden tot een helder standpunt.
Daar heb je wel een punt. Het RD lijkt af en toe meer de partij krant van de SGP. Mijns inziens zou de krant meer kritisch de standpunten van christelijke politieke partijen onder de loep moeten nemen. Men stelt immers een verdiepende en principiële krant te willen zijn?!-DIA- schreef:Een ding nog opgemerkt: Het RD is ontegenzeggelijk veranderd, en mikt nu op een breder publiek dan in de beginjaren. Met name zie ik een verschuiving na het vertrek van dhr. C.S.L. Janse. In die tijd wist men beter wat men aan het RD had dan nu. Ik denk dat dit toch niet te weerspreken is?Ezen schreef:Dacht jij dat tot voor kort het RD helemaal door refo's werd geschreven en nu niet meer?
Dat is nooit zo geweest.
Vooral is opvallend de compromis-berichtgeving over SGP en CU. Men komt zelden tot een helder standpunt.
Ireneüs van Lyon schreef: Daar heb je wel een punt. Het RD lijkt af en toe meer de partij krant van de SGP. Mijns inziens zou de krant meer kritisch de standpunten van christelijke politieke partijen onder de loep moeten nemen. Men stelt immers een verdiepende en principiële krant te willen zijn?!