Of helemaal niet bespreken en wachten tot er officiële berichtgeving is(als deze komt)
Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Je reactie was en is overbodig!Piet Puk schreef: ↑03 jul 2023, 08:39Of helemaal niet bespreken en wachten tot er officiële berichtgeving is(als deze komt)pierre27 schreef: ↑03 jul 2023, 08:36Aangezien Bezorgd mijn bericht in een ander topic heeft geplaatst wat ik overigens jammer vind lijkt het me beter niet in 2 topics dit te bespreken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeer kort op mijn bericht reageerde iemand die concreter werd. Dus zie niet in waarom mijn reactie op dat moment overbodig waspierre27 schreef: ↑03 jul 2023, 09:33Je reactie was en is overbodig!Piet Puk schreef: ↑03 jul 2023, 08:39Of helemaal niet bespreken en wachten tot er officiële berichtgeving is(als deze komt)
Kunnen jullie even stoppen met zwartepieten? 

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat is niet de verkeerdste stemming.
- Niet meer zo actief -
Een psalm die me vaak veel te zeggen heeft.
Normaal vragen we hier deze inwendige roerselen niet.
Maar mag ik u dan ook vragen of uw beenderen wel eens hebben gebeefd?
Verslagen over uw schuld en ziende op de gerechtigheid van God
U hoeft echt niet te antwoorden, wel een vraag:
Beste vrienden, allen die aangaat, wat is dat we zulke vragen gaan stellen?
Dit is toch een geheel normale vraag? Jij geeft aan dat deze psalm jou vaak veel te zeggen heeft, dan krijg je de vraag waarom? Ik zou het je ook kunnen vragen.-DIA- schreef: ↑21 jun 2024, 17:56Normaal vragen we hier deze inwendige roerselen niet.
Maar mag ik u dan ook vragen of uw beenderen wel eens hebben gebeefd?
Verslagen over uw schuld en ziende op de gerechtigheid van God
U hoeft echt niet te antwoorden, wel een vraag:
Beste vrienden, allen die aangaat, wat is dat we zulke vragen gaan stellen?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik dacht dat dit meer iets voor een Evangelisch getuigenis forum was. Dit past hier niet. Ik zou er best wel wat over willen zeggen maar beslist niet op een forum waar men elkaar vertrapt en vertreedt. Dit past niet.pierre27 schreef: ↑21 jun 2024, 18:14Dit is toch een geheel normale vraag? Jij geeft aan dat deze psalm jou vaak veel te zeggen heeft, dan krijg je de vraag waarom? Ik zou het je ook kunnen vragen.
Volgens mij zegt Petrus dat je altijd bereid moet zijn om je te verantwoorden. Er staat niet bij: met uitzondering van situaties waar ik ongemakkelijk van word.-DIA- schreef: ↑21 jun 2024, 19:11Ik dacht dat dit meer iets voor een Evangelisch getuigenis forum was. Dit past hier niet. Ik zou er best wel wat over willen zeggen maar beslist niet op een forum waar men elkaar vertrapt en vertreedt. Dit past niet.
Fides Quaerens Intellectum
Begrijpt u niet dat dit het niet is? Jezus werd ook verzocht met Bijbelteksten.Anselmus schreef: ↑21 jun 2024, 23:20Volgens mij zegt Petrus dat je altijd bereid moet zijn om je te verantwoorden. Er staat niet bij: met uitzondering van situaties waar ik ongemakkelijk van word.-DIA- schreef: ↑21 jun 2024, 19:11Ik dacht dat dit meer iets voor een Evangelisch getuigenis forum was. Dit past hier niet. Ik zou er best wel wat over willen zeggen maar beslist niet op een forum waar men elkaar vertrapt en vertreedt. Dit past niet.
We lezen Prediker 8, misschien dat u het dan begrijpt? Is het hier de plaats? Men zou er spot mee drijven.
We lezen:
Wie is gelijk de wijze? En wie weet de uitlegging der dingen? De wijsheid des mensen verlicht zijn aangezicht en de stuursheid zijns aangezichts wordt daardoor veranderd.
Ik zeg: Neem acht op den mond des konings, doch naar de gelegenheid van den eed Gods.
Haast u niet weg te gaan van zijn aangezicht, blijf niet staande in een kwade zaak, want al wat hem lust, doet hij.
Waar het woord des konings is, daar is heerschappij; en wie zal tot hem zeggen: Wat doet gij?
Wie het gebod onderhoudt, zal niets kwaads gewaarworden; en het hart eens wijzen zal tijd en wijze weten.
De kantt. zeggen hierbij: Dat is, een wijs man weet hoe hij zich naar gelegenheid zal schikken, dat hij God en den koning niet vertoornt.
En nu is het voor mij genoeg. Is hier de plek om elkaar met de Bijbel te bestrijden? wees dan niet al wijs. Zo ga kan ik niet verder! Ik heb dit meerdere malen moeten noemen, en nee de mods lijken ermee in te stemmen dat het een onveilige plek wordt ervaren door de doelgroep die expliciet genoemd wordt (of werd).
Ik vraag me ondertussen wel een keer af of er ooit iemand op dit forum zo is achtervolgd. Willen we per se mensen wegjagen de oude bewaren. Want waarom gebeurt dit? Is dit een teken dat genoemd wordt in 2 Tim. 4 vers 3 en 4: Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; en zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.
Wat is dit toch? Begrijpt u het nog? Ik zoek dit niet, en het overkomt me al jaren, ja al sinds ik dit forum ken. Wat doe ik dat ik zo achtervolgd wordt? Zeg het maar.
Die vraag is heel gemakkelijk te beantwoorden. Je meet met twee maten. Voor andere mensen leg je heel andere normen aan dan voor jezelf. En dat zorgt voor veel discussie.