Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Retourneren mag weer las ik net
oh gelukkig...ik stond vanmorgen ook tevergeefs met een jurkje bij de balie.
En hopelijk zijn de kadobonnen dan ook weer geldig; daar heb ik er ook nog 1 van liggen
En hopelijk zijn de kadobonnen dan ook weer geldig; daar heb ik er ook nog 1 van liggen
Een boekenbon van een anonieme gever... 
Heeft iemand nog bestedingstips?

Ik zou die bon gebruiken voor "het merg van het Evangelie" van Edward Fisher.Afgewezen schreef:Een boekenbon van een anonieme gever...
- Niet meer zo actief -
Ah mooi: ultragoedkoop. Altijd goed.Zita schreef:Ultragoedkoop. Sfeerloos. Stinkt naar nepleren schoenen.Hendrikus schreef:Zijt gij alleen een vreemdeling in Rotterdam, Nijmegen, Venlo, Zoetermeer, Almere et cetera?Luther schreef:Wat is Primark voor een winkel?Zita schreef:Ik begreep dat er verschillende V&D-panden een Primark komt. Daar zaten we echt op te wachten...
http://www.primark.com/nl/onze-winkels
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ook nog een beetje verantwoord? Kinderarbeid, uitbuiting, etc?Luther schreef:Ah mooi: ultragoedkoop. Altijd goed.Zita schreef:Ultragoedkoop. Sfeerloos. Stinkt naar nepleren schoenen.Hendrikus schreef:Zijt gij alleen een vreemdeling in Rotterdam, Nijmegen, Venlo, Zoetermeer, Almere et cetera?Luther schreef: Wat is Primark voor een winkel?
http://www.primark.com/nl/onze-winkels
- Niet meer zo actief -
Ik neem aan dat Primark niet aan kinderarbeid doet.Mannetje schreef:Ook nog een beetje verantwoord? Kinderarbeid, uitbuiting, etc?Luther schreef:Ah mooi: ultragoedkoop. Altijd goed.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ook niet in de productielanden?Luther schreef:Ik neem aan dat Primark niet aan kinderarbeid doet.Mannetje schreef:Ook nog een beetje verantwoord? Kinderarbeid, uitbuiting, etc?Luther schreef:Ah mooi: ultragoedkoop. Altijd goed.
- Niet meer zo actief -
Ga jij bij alles wat je koopt eerst na of het koosjer geproduceerd is?Mannetje schreef:Ook niet in de productielanden?Luther schreef:Ik neem aan dat Primark niet aan kinderarbeid doet.Mannetje schreef:Ook nog een beetje verantwoord? Kinderarbeid, uitbuiting, etc?Luther schreef:Ah mooi: ultragoedkoop. Altijd goed.
Soms weet je het gewoon niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik heb geen idee. Ik ga ervan uit dat anderen dat controleren, en verder is de onze bestedingsruimte doorslaggevend.Mannetje schreef:Ook niet in de productielanden?Luther schreef:Ik neem aan dat Primark niet aan kinderarbeid doet.Mannetje schreef:Ook nog een beetje verantwoord? Kinderarbeid, uitbuiting, etc?Luther schreef:Ah mooi: ultragoedkoop. Altijd goed.
Primark is afgrijselijk! Net zoals de H&M. Daar kom ik ook echt nooit. De Zara weiger ik principieel vanwege de arbeidsomstandigheden.
Ik zou het wel jammer vinden van de V&D. De laatste jaren had ik het herontdekt voor kleding voor mijn dochter. Met de jurken en rokken van het eigen merk vond ik erg leuk voor haar. Voor mijzelf kwam ik er eigenlijk ook nooit. Ik vond het een erg rommelige winkel. Wist nooit waar ik moest zoeken.
Ik zou het wel jammer vinden van de V&D. De laatste jaren had ik het herontdekt voor kleding voor mijn dochter. Met de jurken en rokken van het eigen merk vond ik erg leuk voor haar. Voor mijzelf kwam ik er eigenlijk ook nooit. Ik vond het een erg rommelige winkel. Wist nooit waar ik moest zoeken.
Het is allemaal mooi en aardig, maar denk je ook aan mensen die vanwege hun financiële situatie helemaal geen keus hebben?merel schreef:Primark is afgrijselijk! Net zoals de H&M. Daar kom ik ook echt nooit. De Zara weiger ik principieel vanwege de arbeidsomstandigheden.
Ik ga het niet bij alles na, maar wanneer we de keuze hebben weegt het wel mee.mara schreef: Ga jij bij alles wat je koopt eerst na of het koosjer geproduceerd is?
Soms weet je het gewoon niet.
- Niet meer zo actief -
Bij Primark kan je gerust kopen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/mod ... rbeid.html
verdacht zijn Wibra, Coolcat, C&A, Prenetal, Zara
In mei 2013 ondertekenden H&M, ZARA en C&A een akkoord om de veiligheid en arbeidsomstandigheden in de textielfabrieken in Bangladesh te verbeteren.
Maar ook V&D, Miss Etam en dergelijke doen zaken in India. Het is een probleem van de hele kledingbranche. Eigenlijk kan je alleen kleding kopen met een speciaal label als je zeker wilt weten dat je geen kinderarbeid stimuleert.
Ook andere bedrijfstakken maken gebruik van kinderarbeid. Waar denk je dat alle goedkope spulletjes van de Action vandaan komen? En de kadootjes van Happy Meal van Mc Donald is ook al jaren van bekend dat ze ergens door kinderen gemaakt worden.
Het is onmogelijk om geen dingen te kopen die 'schoon' zijn. Beter is sober te leven, langer te doen met je spullen/kleren. Duurzaam kopen en last but not least...instanties als Woord en Daad steunen die aan ontwikkelingshulp doen.
In mei 2013 ondertekenden H&M, ZARA en C&A een akkoord om de veiligheid en arbeidsomstandigheden in de textielfabrieken in Bangladesh te verbeteren.
Maar ook V&D, Miss Etam en dergelijke doen zaken in India. Het is een probleem van de hele kledingbranche. Eigenlijk kan je alleen kleding kopen met een speciaal label als je zeker wilt weten dat je geen kinderarbeid stimuleert.
Ook andere bedrijfstakken maken gebruik van kinderarbeid. Waar denk je dat alle goedkope spulletjes van de Action vandaan komen? En de kadootjes van Happy Meal van Mc Donald is ook al jaren van bekend dat ze ergens door kinderen gemaakt worden.
Het is onmogelijk om geen dingen te kopen die 'schoon' zijn. Beter is sober te leven, langer te doen met je spullen/kleren. Duurzaam kopen en last but not least...instanties als Woord en Daad steunen die aan ontwikkelingshulp doen.
Ja en tweedehands kleding doet het ook nog goed.helma schreef:Bij Primark kan je gerust kopen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?