De helpdesk is al drie uur met mij bezig geweest. Met behulp van KPN hebben zij iets gebouwd, helaas allemaal zonder resultaat. Vandaag is mbt werk een verloren dag
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Dat niet, word wel moedeloosRobbie schreef: ↑10 jun 2025, 15:24Je bent trouwens wel een rasoptimist als je dit in Kleine Ergernissen post. Ik zou de neiging hebben om met laptops of telefoons te gaan gooien…Robbie schreef:Al op een ander device geprobeerd?
Loop je stuk op het inloggen an sich of is het iets met 2FA?
Voel je vrij om een screenshot te plaatsen van de foutmelding die het inloggen geeft.
Lekker naar buiten. T probleem is van de baas :-)merel schreef: ↑10 jun 2025, 15:27Dat niet, word wel moedeloosRobbie schreef: ↑10 jun 2025, 15:24Je bent trouwens wel een rasoptimist als je dit in Kleine Ergernissen post. Ik zou de neiging hebben om met laptops of telefoons te gaan gooien…Robbie schreef:Al op een ander device geprobeerd?merel schreef:
Al heel vaak. Tot op heden zonder resultaat. Ik kan in geen enkel systeem.
Loop je stuk op het inloggen an sich of is het iets met 2FA?
Voel je vrij om een screenshot te plaatsen van de foutmelding die het inloggen geeft.
Nee, het probleem is van de mensen die je moet en wilt helpen. En uiteindelijk ook van jezelf, want de problemen lossen zich vaak niet vanzelf op.
Sterkte!
Sterkte!
Dat zou kunnen, maar dan nog vind ik in loondienst echt dat mijn werkgever moet zorgen voor een voldoende werkende ICT-omgeving. Gelukkig doet die van mij dat ruimhartig.
Het is natuurlijk een probleem van beiden. Mijn werkgever moet inderdaad zorgen voor een goed systeem, maar rekent mij er wel op af als ik bepaalde termijnen hierdoor niet haal. Deze week is nu namelijk gehalveerd qua werktijd, maar niet qua werkload. Iets met micro management.
En naar buiten gaan en sporten heb ik overwogen, maar toch niet gedaan. Ik voelde mij niet vrij om te te doen en heb toch steeds opnieuw geprobeerd om in te loggen.
En naar buiten gaan en sporten heb ik overwogen, maar toch niet gedaan. Ik voelde mij niet vrij om te te doen en heb toch steeds opnieuw geprobeerd om in te loggen.
Laatst gewijzigd door merel op 10 jun 2025, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Die snap ik inderdaad. Maar toch, jij kunt dit niet helpen en zal nu ongetwijfeld langer en harder doorwerken, wat af en toe best kan voorkomen, maar volgens mij hebben jullie wel regelmatig ICT gedoe toch?merel schreef: ↑10 jun 2025, 16:27 Het is natuurlijk een probleem van beiden. Mijn werkgever moet inderdaad zorgen voor een goed systeem, maar rekent mij er wel op af als ik bepaalde termijnen hierdoor niet haal. Deze week is nu namelijk gehalveerd qua werktijd, maar niet qua werkload. Iets met micro management.
Klopt, afgelopen maanden heel vaak. Oorzaak kan niet gevonden worden.
Das balen. Je zou denken: het is tegenwoordig echt de basis van je organisatie. Ik word soms een beetje moe van de vele spammailtjes die we krijgen van de ICT-afdeling. Continue checken of je scherp bent.
Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.
En natuurlijk moet de ICT-omgeving werken. En daar zal iedereen ook wel zijn best voor doen, maar de betrokkenen zijn uiteindelijk het slachtoffer.
-
Dus als merel haar targets of doelstellingen niet haalt omdat de werkgever niet zorgt voor een deugdelijke verbinding is zijzelf degene die opdraait voor de schade ?DDD schreef: ↑10 jun 2025, 18:00Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.
En natuurlijk moet de ICT-omgeving werken. En daar zal iedereen ook wel zijn best voor doen, maar de betrokkenen zijn uiteindelijk het slachtoffer.
Dat lijkt me toch overmacht ?
Als ik mijn doelstellingen niet haal, ondervindt een ander daar de schade/gevolgen van. Dat is inderdaad het zwaard van Damocles boven mijn hoofd.
-
Zo is het leven. Alleen slecht leiderschap maakt hier misbruik van. Goed leiderschap zorgt voor voldoende personeel en een fatsoenlijke werkdruk. Ik ben klaar met de verklaring geen budget of we kunnen niemand vinden. Het probleem van mijn leidinggevende ga ik niet mijn probleem maken, tenzij ik ook zijn salaris krijg. Het leuke is dat sinds ik mij niet meer laat opjagen door andere mijn beoordelingen niet zijn gedaald. Ik vermoed dat ik geen leukere collega en betere leidinggevende worden ben.
Targets zijn volstrekt onbelangrijk. Maar als iemand doodgaat omdat jij je baas de schuld geeft van de slechte voorzieningen en zegt dat er morgen weer een dag is, en dat het niet jouw probleem is, dan is dat moreel heel laakbaar.J de Groot schreef: ↑10 jun 2025, 18:36Dus als merel haar targets of doelstellingen niet haalt omdat de werkgever niet zorgt voor een deugdelijke verbinding is zijzelf degene die opdraait voor de schade ?DDD schreef: ↑10 jun 2025, 18:00Of je nu wel of niet in loondienst zit, dat maakt voor je professionele (en tuchtrechtelijke, voor zover van toepassing) verantwoordelijkheid maar heel weinig of niets uit. Artsen in een ziekenhuis kunnen het management ook niet de schuld geven als er iets mis gaat bij een operatie. Zo werkt het gewoon niet als je een professional bent.
Dat lijkt me toch overmacht ?
De verhalen van Zeeuw en jou gaan alleen op bij werkzaamheden die net zo goed morgen of overmorgen of volgende maand zouden kunnen gebeuren.
Laatst gewijzigd door DDD op 10 jun 2025, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat doet het management of leiderschap ertoe? Dat is volstrekt onbelangrijk in dit kader. Natuurlijk moet het management de juiste voorwaarden scheppen. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je je werk zo getrouw doet als de engelen in de hemel.MGG schreef: ↑10 jun 2025, 19:42Zo is het leven. Alleen slecht leiderschap maakt hier misbruik van. Goed leiderschap zorgt voor voldoende personeel en een fatsoenlijke werkdruk. Ik ben klaar met de verklaring geen budget of we kunnen niemand vinden. Het probleem van mijn leidinggevende ga ik niet mijn probleem maken, tenzij ik ook zijn salaris krijg. Het leuke is dat sinds ik mij niet meer laat opjagen door andere mijn beoordelingen niet zijn gedaald. Ik vermoed dat ik geen leukere collega en betere leidinggevende worden ben.