helma schreef:De mannen ook niet bij ons in de kerk....modesto schreef:De keerzijde van deze kwestie is natuurlijk wel dat de meesten van jullie in een kerk zitten waar vrouwen ook niet zelf mogen kiezen wat ze dragen...

helma schreef:De mannen ook niet bij ons in de kerk....modesto schreef:De keerzijde van deze kwestie is natuurlijk wel dat de meesten van jullie in een kerk zitten waar vrouwen ook niet zelf mogen kiezen wat ze dragen...
Wat bedoelt u? We hoeven toch niet in geheimtaal te spreken?Orchidee schreef:Het hier op dit forum af en toe stinkt naar azijn?!
Dat is waar. Maar meestal is er dan ook een reden. Maar die hoef ik dan niet te wetenOrchidee schreef:Dat is toch geen geheimtaal![]()
Iedereen begrijpt wat ik bedoel!
Soms overheersen de zure reacties op en tegen elkaar en dat ruikt niet fijn
Vreselijk he. Schoonmaakazijn, wel te verstaan.Orchidee schreef:Het hier op dit forum af en toe stinkt naar azijn?!
Nee dankuwel!refo schreef:Serveer je de frisse salade ermee.
Gelukkig heeft het Franse Hooggerechtshof het boerkiniverbod buiten werking gesteld in een voorlopig vonnis.helma schreef:Voorheen zag ik weleens moslima's die met hun gewone kleding aan gingen zwemmen. Is dat dan ook verboden? En als ik gewoon mijn kleding aanhoud op het strand? Of gaat het om de hoofdbedekking? Waarom mag je als vrouw niet kiezen ( heet dat geen pro-choice...) hoeveel je van het lichaam bedekt in het water/op het strand? Ik vind het verbod heel ver gaan.
Klopt, maar in het laatste geval kan het argument van veiligheid wél gebruikt worden. Dat was hier totaal niet aan de orde.helma schreef:Ja dat is inderdaad goed nieuws. Het is toch ook bizar als vrouwen gedwongen worden meer van hun lichaam te laten zien dan ze willen. ( Ik bedoel niet die gevallen waar het gezicht niet meer zichtbaar is zodat mensen totaal onherkenbaar zijn)
Zolang deze vrijheden niet gelijkstaan aan ongebondenheid, kan ik er blij mee zijn en geheel achter staan. Ook minderheden moeten zich volgens hun geweten en religie kunnen kleden, mits dit niet bedreigend is voor anderen en in strijd met de zeden. (En hier was wat betreft de zeden het omgekeerde het geval.)modesto schreef:Vergeet niet dat het boerkini-verbod is vernietigd met een beroep op vrijheden waar jullie in andere gevallen niet achter blijken te staan.