Ik begrijp het.Jeremiah schreef:
Nee, geen nieuwe. Herdruk of hertaling of nieuwe spelling is ook niet nodig als u begrijpt wat ik bedoel.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
In de vakantie heb ik onder andere de laatste Harry Potter boeken gelezen. (Ik was hiertoe verleid nadat ik in de zomer een predikant in Schotland naar het verhaal hoorde verwijzen). Rowling is zeker een heel goede vertelster. De karakters zijn zeker niet vlak en in tegenstelling tot de tijdgeest gaat het niet om zelfontplooiing of geluk in liefde, maar juist om zelfopoffering, strijd tegen het kwaad en het vervullen van de taak die tot je komt. Ik geloof dat de recensent die schreef dat een verhaal als dat van Harry Potter alleen in een door Christendom gestempelde cultuur kan ontstaan en dat de schrijfster ook het Evangelie goed genoeg moet kennen (op zijn minst in verstandelijke zin).
Zelf ben ik geen fan van dat hele magische gedoe. Aan de andere kant speelt het in een soort van andere wereld, waarbij de toverstaf nodig is en gewone mensen niet door hard trainen ook magische krachten krijgen.
Zelf ben ik geen fan van dat hele magische gedoe. Aan de andere kant speelt het in een soort van andere wereld, waarbij de toverstaf nodig is en gewone mensen niet door hard trainen ook magische krachten krijgen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- J.C. Philpot
Tom / NT Wright - Verrast door hoop
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
CENTENNIAL, James A. Michener
"Zin en Mening" van ds. Moerkerken; struikelde erover in de lokale bibliotheek.
Ik heb het boek in 1 zondag uitgelezen, en was er bijzonder positief door verrast. Ergens bevestigde het ook wel weer mijn gevoel dat ds. Moerkerken een bekwaam exegeet is, vanuit preken die ik van hem heb gehoord.
Een aanrader als je je nog niet veel verdiept hebt in exegese, maar wel geinteresseerd bent.
Ik heb het boek in 1 zondag uitgelezen, en was er bijzonder positief door verrast. Ergens bevestigde het ook wel weer mijn gevoel dat ds. Moerkerken een bekwaam exegeet is, vanuit preken die ik van hem heb gehoord.
Een aanrader als je je nog niet veel verdiept hebt in exegese, maar wel geinteresseerd bent.
De kolonisten van catan
aanrader!
aanrader!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
- Bonny
- Contacteer:
Aan het opruimen en selecteren. Veel kan weg.
Deze lees ik nu:

Deze lees ik nu:

The Groom's still waiting at the altar
Zozo, groteletterbibliotheek?Bonny schreef:Aan het opruimen en selecteren. Veel kan weg.
Deze lees ik nu:
~~Soli Deo Gloria~~
Zie, Hij komt! Door Ds. W. J. J. Glashouwer. Erg mooi!
- Bonny
- Contacteer:
@Hendrikus: nee hoor. ligt aan de bestandsgrootte 

The Groom's still waiting at the altar
Goede gesprekken, over geloof, hoop en liefde, Kees van der Staaij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Knielen op een bed violen.
Ik geloof dat ik 'm nog nooit helemaal had uitgelezen. 't Is wel een aanslag op je nachtrust, zeg. Zowel vanwege de dikte van het boek, de enorm knappe schrijfstijl als de 'onrust' die het geeft.
En 'k ben ook 'Geografie van goed en kwaad' van Andreas Kinneging aan het herlezen.
Ik geloof dat ik 'm nog nooit helemaal had uitgelezen. 't Is wel een aanslag op je nachtrust, zeg. Zowel vanwege de dikte van het boek, de enorm knappe schrijfstijl als de 'onrust' die het geeft.
En 'k ben ook 'Geografie van goed en kwaad' van Andreas Kinneging aan het herlezen.
Dan moet je er eigenlijk deze nog achteraan lezen. Ben je voorlopig onder de pannenZita schreef:Knielen op een bed violen.

https://www.bol.com/nl/p/jan-siebelink- ... ype=browse

~~Soli Deo Gloria~~
Nou, Margje is meer het vervolg. Maar dat ontroerde mij veel minder dan Knielen op...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon