André of Andries?JolandaOudshoorn schreef:... ik gisteren een collega van Marnix heb ontmoet???
Wist je dat......
Re: Wist je dat......
Marnix heeft meer collega's hoorjvdg schreef:André of Andries?JolandaOudshoorn schreef:... ik gisteren een collega van Marnix heb ontmoet???

Die andere collega zit nu bij de KRO.Mister schreef:Marnix heeft meer collega's hoorjvdg schreef:André of Andries?JolandaOudshoorn schreef:... ik gisteren een collega van Marnix heb ontmoet???

Leuk! Wie is het?jvdg schreef:André of Andries?JolandaOudshoorn schreef:... ik gisteren een collega van Marnix heb ontmoet???
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mijn man vanmorgen een paar uurtjes in de tuin "geploeterd" heeft...
Er nu nog een klein stukje gedaan moet worden...
Dat, dat vandaag niet meer gaat gebeuren...

Er nu nog een klein stukje gedaan moet worden...

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee schreef:Mijn man vanmorgen een paar uurtjes in de tuin "geploeterd" heeft...![]()
Er nu nog een klein stukje gedaan moet worden...![]()
Mijn neef aangeboden heeft om bij mij de tuin te doen. Hij is klaar met zijn studie psychologie en heeft even 'niets' om handen.
Ik nam het aanbod dan ook met beide handen dankbaar aan. Mijn voortuintje is ca 65m2 en er stond heel wat boterbloemen,
paardenbloemen (vandaar de stroop), kamille etc. in...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
O wat heerlijk voor je!albion schreef:Orchidee schreef:Mijn man vanmorgen een paar uurtjes in de tuin "geploeterd" heeft...![]()
Er nu nog een klein stukje gedaan moet worden...![]()
Mijn neef aangeboden heeft om bij mij de tuin te doen. Hij is klaar met zijn studie psychologie en heeft even 'niets' om handen.
Ik nam het aanbod dan ook met beide handen dankbaar aan. Mijn voortuintje is ca 65m2 en er stond heel wat boterbloemen,
paardenbloemen (vandaar de stroop), kamille etc. in...
Zou best willen dat wij ook zo'n "mannetje" hadden
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?
- Oude-Waarheid
Stilllllllllll geen slapende RFwakker makenWilhelm schreef:...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?

- Bonny
- Contacteer:
Voel je geroepen om daar wat aan te doen!Wilhelm schreef:...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?

The Groom's still waiting at the altar
Die is er nooit geweest.Wilhelm schreef:...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik vanmorgen met stijgende verbazing het verslag in het ND heb gelezen..Wilhelm schreef:...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?
en ik ben er van geschrokken. Niet dat we allemaal maar zo superrechts of oerdegelijk moeten zijn, maar nee, wat ik er van zag aan foto's en er van las,
over God Die 'kei hip' is..
afschuwelijk.. blasfemisch hoe er om wordt gegaan met een heilige God.
En wk shirtjes te koop met freedom en t elftalnummer 7.. (getal van de volheid)
Helaas, ik kan er werkelijk geen eerbied in zien. Mi wordt Gods heiligheid te grabbel gegooid.
Enfin, t zijn mijn gedachten.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Laat Marnix het maar niet horen...henriët schreef:Ik vanmorgen met stijgende verbazing het verslag in het ND heb gelezen..Wilhelm schreef:...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?
en ik ben er van geschrokken. Niet dat we allemaal maar zo superrechts of oerdegelijk moeten zijn, maar nee, wat ik er van zag aan foto's en er van las,
over God Die 'kei hip' is..
afschuwelijk.. blasfemisch hoe er om wordt gegaan met een heilige God.
En wk shirtjes te koop met freedom en t elftalnummer 7.. (getal van de volheid)
Helaas, ik kan er werkelijk geen eerbied in zien. Mi wordt Gods heiligheid te grabbel gegooid.
Enfin, t zijn mijn gedachten.

Jawel hoor, maar na een paar jaren heftige discussies is besloten dat we het daar maar niet meer over gaan hebben.refo schreef:Die is er nooit geweest.Wilhelm schreef:...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?
Ik ga er verder dan ook maar niet teveel over zegge, behalve dan dat ik er van een uur of half 10 's ochtends tot half 12 's avonds heb gewerkt, geweldig heb genoten en weer ben geraakt door de boodschap en door het feit dat jonge mensen massaal God aanbidden, willen volgen, met hun moeiten naar Hem gaan. En bovenal doordat ik weer heb mogen zien hoe krachtig Hij aan het werk is in de levens van jonge mensen en al het werk dat er weer is ingestoken, zegent. En dan weet ik ook weer waarom ik het hier altijd met passie heb verdedigd. (en het kost me dan weer moeite om me in te houden)
Maar goed, hier laat ik het verder bij.
Oh 1 opmerking richting Henriet wil ik nog wel maken om even iets recht te zetten wat je krom hebt gepraat. De opmerking waar je op doelt is: "God is hier kei hip". Die opmerking is inderdaad gemaakt, maar wel door een ongelovige, door iemand die God totaal niet kent. Als een gelovige zoiets zou zeggen zou ik wel denken: Nou, dan kan je wel wat eerbiediger formuleren. Als een ongelovige zoiets concludeert blijkt wel dat het hen wel opvalt wie er centraal staat. En ik hoop dat ze op de verdere dag meer over God is gaan leren en ontdekken en aan het eind van de dag alles wat anders zou verwoorden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Allereerst waardering dat je je inhoudt, ook al kost t je moeite.Marnix schreef:Jawel hoor, maar na een paar jaren heftige discussies is besloten dat we het daar maar niet meer over gaan hebben.refo schreef:Die is er nooit geweest.Wilhelm schreef:...Er dit jaar niet eens een topic is over de EO jongerendag !?
Ik ga er verder dan ook maar niet teveel over zegge, behalve dan dat ik er van een uur of half 10 's ochtends tot half 12 's avonds heb gewerkt, geweldig heb genoten en weer ben geraakt door de boodschap en door het feit dat jonge mensen massaal God aanbidden, willen volgen, met hun moeiten naar Hem gaan. En bovenal doordat ik weer heb mogen zien hoe krachtig Hij aan het werk is in de levens van jonge mensen en al het werk dat er weer is ingestoken, zegent. En dan weet ik ook weer waarom ik het hier altijd met passie heb verdedigd. (en het kost me dan weer moeite om me in te houden)
Maar goed, hier laat ik het verder bij.
Oh 1 opmerking richting Henriet wil ik nog wel maken om even iets recht te zetten wat je krom hebt gepraat. De opmerking waar je op doelt is: "God is hier kei hip". Die opmerking is inderdaad gemaakt, maar wel door een ongelovige, door iemand die God totaal niet kent. Als een gelovige zoiets zou zeggen zou ik wel denken: Nou, dan kan je wel wat eerbiediger formuleren. Als een ongelovige zoiets concludeert blijkt wel dat het hen wel opvalt wie er centraal staat. En ik hoop dat ze op de verdere dag meer over God is gaan leren en ontdekken en aan het eind van de dag alles wat anders zou verwoorden.
Ik denk dat we hier uiteindelijk toch niet uitkomen. We zijn hierin verschillend.
Ik las idd dat het door een ongelovige werd gezegd, jammer dat dat dan zo in t ND als titel wordt gebruikt. Ik begrijp je nuancering, al deel ik m niet volledig. En ja, ik hoop ook dat zo n ongelovig persoon meer over God heeft geleerd, maar vooral ook zichzelf tov God.
Ik zal me verder ook inhouden, je begrijpt Marnix, over de eo jongeren dag worden we het niet eens. ( en daarom gaf ik ook aan, dit is mijn mening)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....