Ik was net iets te laat, wist het niet, maar ik heb genoten

Ik had zoiets eigenlijk bij de EO verwacht, maar nee dus.
Ik herken wat je schrijft. Allereerst dat je soms denkt: Moet het op die manier? Aan de andere kant zie ik ook dat het heel lastig is om "de juiste manier" te vinden. Ik vond het programma soms ook goed voor christenen, voor zelfreflectie. Bijvoorbeeld het punt dat Dennis noemt: Hoe kan ik nou ergens in geloven als christenen zelf het op allerlei vlakken totaal niet met elkaar eens zijn, als er zoveel verdeeldheid is.parsifal schreef:Ik heb de programmas "Op zoek naar God" gekeken en moet zeggen dat mijn skepsis wel behoorlijk in schaamte is veranderd. Het programma geeft een goed beeld van de vragen die bij niet-Christenen leven. Veel van de antwoorden die Christenen geven zou ik niet gegeven hebben en sommige ben ik het ronduit niet mee eens. Aan de andere kant zou ik ook niet 1,2,3 de juiste antwoorden kunnen geven.
Met Gordon had de EO ook een goede persoon gevonden. Naast de rationele Dennis van der Geest en de meer relationeel ingestelde Lizelotte van Dijck geeft de super-emotioneel gerichte Gordon een goed beeld. Volgens mij heeft hij nooit echt de moeite genomen om te leren nadenken voordat hij iets zegt. Nu geeft dit wel een beeld van zijn denken. Dennis van der Geest stelt trouwens wel heel goede vragen.
Ik moet zeggen dat ik laks ben geweest in gebeden voor de EO en voor dit programma, eerder in mijn hart veroordelend. Ik ben blij dat ik er toch aardig wat van heb mogen leren.
Gian schreef:Een aardige terugblik over het ontstaan van de EO (12min.)
http://www.ncrv.nl/ncrvgemist/8-10-2011 ... s-er-beeld
ik vraag me af of dit een christelijke houding is, is deel de mening dat bij de eo niet alles is naar Gods Woord, dat wij binnen onze traditie andere invullingen aan dingen geven, maar de Heere Jezus zegt dat we zelfs voor onze vijanden moeten bidden, en niet dat ik de eo als vijand zie, maar wij hoeven toch geen oordeel te geven, en heb je er moeite mee, bid dan om een wederkeer van de eo naar Gods Woord.-DIA- schreef:Okee, maar ik zou niet voor de EO kunnen bidden...
Dit lijkt ongeveer hetzelfde als voor de paus bidden...
Als iets overduidelijk geen werk uit God is, of zelfs antichristelijk,
lijkt het me niet geoorloofd om daarvoor te bidden.
Ik denk dat we juist voor de paus moeten bidden. Wat zou het prachtig zijn, als de RKK zich zou bekeren van haar ketterijen!-DIA- schreef:Okee, maar ik zou niet voor de EO kunnen bidden...
De vraag stellen is hem beantwoorden. En, om het breder te trekken, dienen we niet in ons gebed de onbekeerde medemens op te dragen aan de troon der genade? Zij moeten allen gered worden!rekcor schreef:Ik denk dat we juist voor de paus moeten bidden. Wat zou het prachtig zijn, als de RKK zich zou bekeren van haar ketterijen!-DIA- schreef:Okee, maar ik zou niet voor de EO kunnen bidden...
Bovendien: de paus is een mens, met een ziel voor de eeuwigheid. Moet je daar sowieso niet voor bidden?
Ik heb een tijdje zitten denk of ik wel zou moeten reageren, maar ik doe het toch.-DIA- schreef:Okee, maar ik zou niet voor de EO kunnen bidden...
Als iets overduidelijk geen werk uit God is, of zelfs antichristelijk,
lijkt het me niet geoorloofd om daarvoor te bidden.