Als ze in jouw optiek geen officiële positie hebben moet je misschien ook eens stoppen met het zoeken naar iets wat er dus niet is...?!?Bert Mulder schreef:Als dat waar zou zijn, zou ik het zo toegeven, maar omdat ik hier getoond heb dat Hearcry, internationaal, en in Nederland, zelf toegeeft dat als ze niet arminiaans zijn, dan in elk geval ook niet zegt gereformeerd te zijn, zou ik je hier een stuk voor zitten te liegen door dat te doen.Marnix schreef:Inderdaad. Alsof nooit de mogelijkheid in je is opgekomen dat je er ook wel eens een keer naast kan zitten en jou mening/standpunt onwankelbaar vast staat.
Misschien goed om eens te leren toegeven als uit alles blijkt dat je er naast zit?
Ze hebben officieel geen positie arminiaan vs. gereformeerd
Heartcry - Niet arminiaans?
Precies, dat bedoel ik. Ze delen zich niet in een hokje of vakje in. Maar als je dan toch ze zou moeten inschalen kom je dichter bij het gereformeerde dan het armiaanse uit... maar ze zijn niet in alles, en vooral niet op het gebied van traditie, cultuur en vormen gereformeerdm dat heb je goed gezien.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bert Mulder
- Contacteer:
elbert schreef:Misschien is het goed als ze een positie innemen?
Of is het de bedoeling dat zowel arminiaanse als gereformeerde sprekers uitgenodigd worden?
14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen:37) Dit zegt de Amen,38) de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der40) schepping Gods:
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt,41) noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.42)
17 Want gij zegt: Ik ben rijk,43) en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en44) naakt.45)
18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud,46) beproefd komende uit47) het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat48) gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt.49)
19 Zo wie Ik liefheb,50) die bestraf en51) kastijd Ik; wees52) dan ijverig, en bekeer u.
20 Zie, Ik sta aan de deur53), en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden,55) en hij met Mij.
21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik56) overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.
22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.
41) noch koud zijt,
Dat is, noch ijverig zijt in de aangenomen waarheid, noch vreemd daarvan, als die wel de waarheid hebt aangenomen, doch zoekt in uw leven of uitwendigen godsdienst u te schikken naar de wereld, om ondank en vervolgingen te ontgaan, welke mensen erger zijn en moeilijker terecht te brengen, dan degenen die nog vreemd zijn van de waarheid, gelijk Christus van de Farizeën spreekt; Joh. 9:41; Elia van de Israelieten; 1 Kon. 18:21.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Miscanthus
@Bert Mulder: mijn vraag was gericht aan Marnix.
Ik vind dat je als organisatie gewoon duidelijk moet zijn in waar je voor staat. Als de organisatie zegt dat ze geen keuze maakt, betekent het dat je als bezoeker/hoorder goed moet opletten. Nou ja, dat moet altijd natuurlijk, ook bij mensen die five-point Calvinists zeggen te zijn.
Ik vind dat je als organisatie gewoon duidelijk moet zijn in waar je voor staat. Als de organisatie zegt dat ze geen keuze maakt, betekent het dat je als bezoeker/hoorder goed moet opletten. Nou ja, dat moet altijd natuurlijk, ook bij mensen die five-point Calvinists zeggen te zijn.

Wat een onzinnig gebruik van deze tekst.Bert Mulder schreef:elbert schreef:Misschien is het goed als ze een positie innemen?
Of is het de bedoeling dat zowel arminiaanse als gereformeerde sprekers uitgenodigd worden?14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen:37) Dit zegt de Amen,38) de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der40) schepping Gods:
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt,41) noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.42)
17 Want gij zegt: Ik ben rijk,43) en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en44) naakt.45)
18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud,46) beproefd komende uit47) het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat48) gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt.49)
19 Zo wie Ik liefheb,50) die bestraf en51) kastijd Ik; wees52) dan ijverig, en bekeer u.
20 Zie, Ik sta aan de deur53), en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden,55) en hij met Mij.
21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik56) overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.
22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.41) noch koud zijt,
Dat is, noch ijverig zijt in de aangenomen waarheid, noch vreemd daarvan, als die wel de waarheid hebt aangenomen, doch zoekt in uw leven of uitwendigen godsdienst u te schikken naar de wereld, om ondank en vervolgingen te ontgaan, welke mensen erger zijn en moeilijker terecht te brengen, dan degenen die nog vreemd zijn van de waarheid, gelijk Christus van de Farizeën spreekt; Joh. 9:41; Elia van de Israelieten; 1 Kon. 18:21.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Waarom?Gian schreef:Wat een onzinnig gebruik van deze tekst.Bert Mulder schreef:elbert schreef:Misschien is het goed als ze een positie innemen?
Of is het de bedoeling dat zowel arminiaanse als gereformeerde sprekers uitgenodigd worden?14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen:37) Dit zegt de Amen,38) de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der40) schepping Gods:
22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.41) noch koud zijt,
Vroeger zetten ze ze op de heksenwaag:Kaw schreef:Het begint inmiddels wel een heksenjacht te worden. Het is niet bekend of ze een heks is en of ze ooit ontkent een heks te zijn, dus ze zal wel een heks zijn!
Oudewater is voor Bert een beetje ver....
Dit soort humor gaat te ver.
(Plaatje verwijderd; Mod.)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zal ik eens een heel rare vraag stellen:
Waarom hebben juliie niet aan eigen kerk, die toch een manifestatie van het lichaam van Christus is, genoeg?
Waarom daarnaast nog iets anders zoeken, dat ook even niet onder het gezag van de kerkeraad valt?
Want die zijn toch verantwoordelijk voor onze zielen.
En als je niet thuis voelt in je kerk, dan moet je een kerk zoeken waar dat wel zo is, met een goed oog op de NGB, wat die over de ware kerk te zeggen heeft.
Maar niet bij een organizatie zoals heartcry, of billy graham, of wat dan ook, die aan niemand verantwoordelijk zijn.
Waarom hebben juliie niet aan eigen kerk, die toch een manifestatie van het lichaam van Christus is, genoeg?
Waarom daarnaast nog iets anders zoeken, dat ook even niet onder het gezag van de kerkeraad valt?
Want die zijn toch verantwoordelijk voor onze zielen.
En als je niet thuis voelt in je kerk, dan moet je een kerk zoeken waar dat wel zo is, met een goed oog op de NGB, wat die over de ware kerk te zeggen heeft.
Maar niet bij een organizatie zoals heartcry, of billy graham, of wat dan ook, die aan niemand verantwoordelijk zijn.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Miscanthus
Er zijn gelukkig meer manifestaties van het lichaam van Christus dan "eigen kerk" We geloven in 1 Heilige algemene christelijke kerk. Het heeft er veel weg van dat je dat niet meer onderschrijft?Bert Mulder schreef:Waarom hebben juliie niet aan eigen kerk, die toch een manifestatie van het lichaam van Christus is, genoeg?
En soms is de gemeenschap in eigen kerk inderdaad niet zoals je zou wensen....en overstijgt de gemeenschap der heiligen (gelukkig) de kerkmuren. Dat is vreugde.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Wis en zeker geloof ik in 1 Heilige Algemene Christelijke Kerk, waarvan de plaatselijke gemeente een manifestatie is.Miscanthus schreef:Er zijn gelukkig meer manifestaties van het lichaam van Christus dan "eigen kerk" We geloven in 1 Heilige algemene christelijke kerk. Het heeft er veel weg van dat je dat niet meer onderschrijft?Bert Mulder schreef:Waarom hebben juliie niet aan eigen kerk, die toch een manifestatie van het lichaam van Christus is, genoeg?
En soms is de gemeenschap in eigen kerk inderdaad niet zoals je zou wensen....en overstijgt de gemeenschap der heiligen (gelukkig) de kerkmuren. Dat is vreugde.
Zoals je zegt, kan het geburen dat de eigen kerk afdwaalt van de ware leer, en we een kerk opzoeken waar de kenmerken van de ware kerk wel gemanifesteerd wordt. Maar niet door naar een niet-kerk te gaan. Christus heeft zelf de kerk ingesteld, ook het overzicht van predikanten, ouderlingen en diakenen, om over onze zielen te waken.
Hetwelk je niet vindt in zogenaamde "para kerkelijke organizaties", maar die er in wezen tegen strijden.