Vakantie
Re: Vakantie
Wij hopen naar Thyon 2000 te gaan. Weet iemand of je daar een (familie)pas kan kopen 's zomers voor de kabelbanen/stoeltjesliften?
Wij waren daar in 2009. In Veysonnaz kregen we kaartjes voor 1 keer met de kabelbaan.
Hier heb je de prijzen:
http://www.veysonnaz.ch/page.php?langue ... E9caniques
Hier heb je de prijzen:
http://www.veysonnaz.ch/page.php?langue ... E9caniques
Woensdag net terug van een korte vakantie in de
Duitse Bondsrepubliek, Nordrhein-Westfalen,
kreis Hochsauerlandkreis,
gemeinde Willingen,
stadt Willingen.
gemeinde Willingen,
stadt Willingen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Daar is het altijd mooi...wij gaan bij gezondheid naar Normandië, meer een historische vakantie.-DIA- schreef:Woensdag net terug van een korte vakantie in de
gemeinde Willingen,
stadt Willingen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Over twee weken hopen wij weer naar de gordel van smaragd te gaan. Een verlate bruiloftsreceptie met familie daar, een paar dagen op een klein eiland voor de kust van West-Sumatra en nog een tijdje op Java met de schoonfamilie. Ik kijk er naar uit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
De julimaand is de vacantiemaand hier. De scholen zijn aan maand gesloten en de werknemers hebben een maand vrij en krijgen ook hun vancatieloon(veelal een maand). In Noordoost Brasil gaan de meesten wel naar strand en zo. Juli is meestal op zijn warmst. Ook worden er de nodige aankopen gedaan en....leningen afgelost (`Lenen, lenen, betalen.... betalen...`(wie herinnert zich de tappende (met de voet) Youp van `t Hek in de conference (programma `Man vermist`).
De kranten staan deze periode vol met `oferta`s`en `promocao`s`). Dus.....weer... lenen, lenen, betalen, betalen.....
Even iets anders: `t schiet me te binnen terwijl ik dit neerschrijf....wij lazen in de `weekbrief`van de wijk waar we zondags op afstemmen (men gaat daar trouwens helpen) dat,- wil je voor de `voedselbank`in aanmerking komen-, je minder dan 175 euro per maand aan kleding en voedsel te besteden hebt. Hier schrok ik toch wel van..
Natuurlijk zijn hier ook minimumlijders, maar de meesten hebben toch wel bijverdiensten waar de fiscus geen zeggenschap over heeft, gelukkig.(Fruit-, vis-, ijsverkoop en anderszinds)
De kranten staan deze periode vol met `oferta`s`en `promocao`s`). Dus.....weer... lenen, lenen, betalen, betalen.....
Even iets anders: `t schiet me te binnen terwijl ik dit neerschrijf....wij lazen in de `weekbrief`van de wijk waar we zondags op afstemmen (men gaat daar trouwens helpen) dat,- wil je voor de `voedselbank`in aanmerking komen-, je minder dan 175 euro per maand aan kleding en voedsel te besteden hebt. Hier schrok ik toch wel van..
Natuurlijk zijn hier ook minimumlijders, maar de meesten hebben toch wel bijverdiensten waar de fiscus geen zeggenschap over heeft, gelukkig.(Fruit-, vis-, ijsverkoop en anderszinds)
De door jouw genoemde cabaretier is een scheldende en vloekende man. Ik denk niet dat er één forummer is die hier naar kijkt. Ik kan het me niet voorstellen tenminste.Eppo Gremdaat schreef:De julimaand is de vacantiemaand hier. De scholen zijn aan maand gesloten en de werknemers hebben een maand vrij en krijgen ook hun vancatieloon(veelal een maand). In Noordoost Brasil gaan de meesten wel naar strand en zo. Juli is meestal op zijn warmst. Ook worden er de nodige aankopen gedaan en....leningen afgelost (`Lenen, lenen, betalen.... betalen...`(wie herinnert zich de tappende (met de voet) Youp van `t Hek in de conference (programma `Man vermist`).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hallo Eppo
Ik snap een zin uit je eerdere berichtje niet helemaal....
Wat bedoel je met Minimumlijders?
Waar lijdt je dan aan?
MoesTuin
Ik snap een zin uit je eerdere berichtje niet helemaal....
Wat bedoel je met Minimumlijders?
Waar lijdt je dan aan?
MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Een Parel in Gods Hand!
-
Een minimumlijder is iemand die het minimumloon verdient (of soms nog minder). De sociale voorzieningen zijn hier toch wel een beetje anders (wàt zeg ik...een bèètje...) Waarom die protesten hier in Brasil van de laatste weken......
En voedselbanken kennen ze hier niet. (En in Nederland tot voor korte tijd ook niet).
Maar dat heeft verder allemaal niets met het thema `vakantie`te maken, dacht ik zo.
En voedselbanken kennen ze hier niet. (En in Nederland tot voor korte tijd ook niet).
Maar dat heeft verder allemaal niets met het thema `vakantie`te maken, dacht ik zo.
Dank je voor je antwoord Eppo
Overigens, geld maakt niet gelukkig, daarom snapte ik dat lijden niet
met een weinig inkomen kan men soms een gelukkiger leven leiden dan iemand met een top inkomen.
We gaan weer terug naar de vakantie
MoesTuin

Overigens, geld maakt niet gelukkig, daarom snapte ik dat lijden niet
met een weinig inkomen kan men soms een gelukkiger leven leiden dan iemand met een top inkomen.
We gaan weer terug naar de vakantie

MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Een Parel in Gods Hand!
Een Parel in Gods Hand!
-
Waar in Brasil zitten jullie? Wij komen redelijk vaak (nou ja, ééns in de paar jaar ivm familie) in Rio de Janeiro en daar is Juli juist een vrij koude maand, vooral rond kerst is het plakkerig heet en warm daar. Maar goed, zuidelijk halfrond hè... En ja de gewoonte van alles altijd maar op afbetaling kopen, daar ben ik ook niet zo van, maar je moet wat met een laag inkomen. Sparen zit minder in de cultuur. D.V. hoop ik volgend jaar de familie aldaar weer te bezoeken. De reis erheen is erg duur, maar aldaar worden we geweldig opgevangen door de familie zodat het daar niet zo heel duur is meestal (prijsniveau ligt er toch al lager dan bij ons, voor minder dan 10 euro kun je bijvoorbeeld haast onbeperkt eten in sommige restaurants), bovendien gaan we altijd voor minimaal één maand anders heeft het weinig zin.Eppo Gremdaat schreef:De julimaand is de vacantiemaand hier. De scholen zijn aan maand gesloten en de werknemers hebben een maand vrij en krijgen ook hun vancatieloon(veelal een maand). In Noordoost Brasil gaan de meesten wel naar strand en zo. Juli is meestal op zijn warmst. Ook worden er de nodige aankopen gedaan en....leningen afgelost (`Lenen, lenen, betalen.... betalen...`(wie herinnert zich de tappende (met de voet) Youp van `t Hek in de conference (programma `Man vermist`).
Dit jaar wordt het iets dichter bij huis: kroatië !
-
Wij wonen in Barcarena, stadsdeel Vila do Conde (letterlijk: stad van de graaf). Hier is de aluminum-industrie ALBRAS gevestigd. Ook de Frans-Mexicaanse IMERYS (allerlei chem. stoffen) is hier gevestigd.
De meeste familieleden van mijn vrouw wonen hier en het is goedkoop wonen met een eigen huis (van een van de familieleden overgenomen). In de maanden januari - eind maart/begin april valt hier veel regen, maar daarna - tot medio december - kan het bloedje heet zijn. Gelukkig draait de zon vroeg in de middag en is het in het woongedeelte lekker koel. Dat betekent dus wel det de airco `s middags en `s avonds op volle toeren draait in de overige ruimten.
Het is toch wel goedkoop wonen hier. Er is sinds kort een tweede grote supermarkt bijgekomen. Maar we gaan ook nog wel regelmatig naar Belem (hoofdstad van de provincie) en een bezoekje zeker waard. En wat de prijzen van alles betreft: met een zeer bekende slagzin : `Je blijft je verbazen...` Ja, McDonald is ook in Belem. En C & A trouwens ook.....(nòg voordeliger dan in Nederland)
De meeste familieleden van mijn vrouw wonen hier en het is goedkoop wonen met een eigen huis (van een van de familieleden overgenomen). In de maanden januari - eind maart/begin april valt hier veel regen, maar daarna - tot medio december - kan het bloedje heet zijn. Gelukkig draait de zon vroeg in de middag en is het in het woongedeelte lekker koel. Dat betekent dus wel det de airco `s middags en `s avonds op volle toeren draait in de overige ruimten.
Het is toch wel goedkoop wonen hier. Er is sinds kort een tweede grote supermarkt bijgekomen. Maar we gaan ook nog wel regelmatig naar Belem (hoofdstad van de provincie) en een bezoekje zeker waard. En wat de prijzen van alles betreft: met een zeer bekende slagzin : `Je blijft je verbazen...` Ja, McDonald is ook in Belem. En C & A trouwens ook.....(nòg voordeliger dan in Nederland)

Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Als we kampeerders zouden zijn.
Maar we gaan niet 50 weken kromliggen, om 2 weken krom te liggen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het zijn niet alleen kampeervakanties hoor, ook zijn er kampen in Someren en St.Michielsgestel.Mara schreef:Als we kampeerders zouden zijn.
Je slaapt en eet en je hebt de beschikkingen over diverse gebouwen en vooral de bijbelstudies zijn zo waardevol!