ik maakte ook maar een geintje.........ik weet ook wel dat RW van een andere snit is, heb daar nog steeds een oude nick lopen, waar ik overigens vrijwel nooit iets mee doe.Lapressa schreef:concurent??
Is een toch echt wel andere forum vind ik.
.
wegwijs
Re: wegwijs
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- zusterelly
Ik ook niet. Jaren geleden een keer geweest, toen besloten: Elly, wees wijs, blijf weghenriët schreef:zo, ik ben vastbesloten..
ik ga niet

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
En de straffen die hier op volgden zijn ook duidelijk weergegeven in de bijbel.Ariene schreef:
Gelukkig heeft de bijbel dat nooit gedaan, en dat is nu juist waar ik mijn troost in vind.
David pleegde overspel met Batseba, vermoorde haar man, leefde zo een jaar zonder de Heere
Mozes vermoorde een Egyptenaar, sloeg op de rots terwijl hij moest spreken.
Salomo had 1000 vrouwen.
Abraham moest naar het beloofde land, maar bleef halverwege jaren hangen. loog over zijn vrouw
enz. enz.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Dan lees je toch niet alles op het refoforum. Er zijn al verschillende oudvaders gepasseerd die door verschillende mensen gelezen worden. En als je leest wat MM in haar boekenkast hebt staan, dan zijn dat er ook een aantal...Gijs83 schreef:
Oudvaders zijn natuurlijk niet belangrijker, maar zijn ook weer niet onbelangrijk. Ik betwijfel of ze nog veel gelezen worden of dat men ze nog wil lezen. Denk je niet dat er veel meer mee door kan dan vroeger
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lees het boek 'Pontius Pilatus' van Paul Maier maar eens. Je zult er versteld van staan hoe de tijd van het Romeins Rijk lijkt opGijs83 schreef:[
Denk je niet dat er veel meer mee door kan dan vroeger
onze tijd...
De brand van Rome is ook zo'n boek...Mister schreef:Lees het boek 'Pontius Pilatus' van Paul Maier maar eens. Je zult er versteld van staan hoe de tijd van het Romeins Rijk lijkt opGijs83 schreef:[
Denk je niet dat er veel meer mee door kan dan vroeger
onze tijd...
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Lapressa schreef:concurent??
Is een toch echt wel andere forum vind ik.
Wist niet dat ze weer een stand hadden Lassie! Zou opzich wel leuk zijn daar staan.
Heb op de beurs staan altijd leuker gevonden dan rondlopen.
geen flauw idee of ze er dit keer weer staan hoor. Misschien wel.
Om nog even op het materialisme van deze dagen terug te komen. Ik las gisteren in het RD(voorpagina). Dat mensen tegenwoordig alles direct moeten hebben en daarom maar een lening afsluiten. Met een financiele crises tot gevolg. Onze voorouders moesten daar soms wel 20 jaar voor sparen. Als het nu zo ging... dan waren, denk ik, ook meer 'vergenoegd' met wat we hebben.
En er werd bewuster gekocht.Gijs83 schreef:Om nog even op het materialisme van deze dagen terug te komen. Ik las gisteren in het RD(voorpagina). Dat mensen tegenwoordig alles direct moeten hebben en daarom maar een lening afsluiten. Met een financiele crises tot gevolg. Onze voorouders moesten daar soms wel 20 jaar voor sparen. Als het nu zo ging... dan waren, denk ik, ook meer 'vergenoegd' met wat we hebben.
Ik merk bij mezelf en mijn kinderen ook, dat ik vandaag iets dolgraag wil hebben, maar als ik
een week wacht met kopen vind ik het vaak niet meer nodig.
Zo gaat het vaak ook met kinderspeelgoed.
Vandaag willen ze het, vandaag moét het gekocht, morgen is het niet leuk meer.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
De japanners sparen zich helemaal suf. De financiele crisis is daar even erg als hier. Al jaren eigenlijk en wordt nu nog erger.Gijs83 schreef:Om nog even op het materialisme van deze dagen terug te komen. Ik las gisteren in het RD(voorpagina). Dat mensen tegenwoordig alles direct moeten hebben en daarom maar een lening afsluiten. Met een financiele crises tot gevolg. Onze voorouders moesten daar soms wel 20 jaar voor sparen. Als het nu zo ging... dan waren, denk ik, ook meer 'vergenoegd' met wat we hebben.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Maar sparen zal toch wel wat helpenrefo schreef:De japanners sparen zich helemaal suf. De financiele crisis is daar even erg als hier. Al jaren eigenlijk en wordt nu nog erger.Gijs83 schreef:Om nog even op het materialisme van deze dagen terug te komen. Ik las gisteren in het RD(voorpagina). Dat mensen tegenwoordig alles direct moeten hebben en daarom maar een lening afsluiten. Met een financiele crises tot gevolg. Onze voorouders moesten daar soms wel 20 jaar voor sparen. Als het nu zo ging... dan waren, denk ik, ook meer 'vergenoegd' met wat we hebben.

Psychologie. Daar spaar je niet tegen op.Gijs83 schreef: Maar sparen zal toch wel wat helpen
En alleen maar sparen lijkt me ook niet goed voor de economie. Geld moet uiteindelijk rollen. Toch?
- Oude-Waarheid
Zouden soms veel mensen in de problemen zitten omdat ze het geld maar hebbenwim schreef:Psychologie. Daar spaar je niet tegen op.Gijs83 schreef: Maar sparen zal toch wel wat helpen
En alleen maar sparen lijkt me ook niet goed voor de economie. Geld moet uiteindelijk rollen. Toch?
laten rollen, zonder te sparen?
Tja 7 vette en 7 magere jaren, staat toch niet voor niets in de bijbel!!
Zonder hypotheek kun je geen huis kopen (of je moet zo enorm veel geld hebben).Gijs83 schreef:Om nog even op het materialisme van deze dagen terug te komen. Ik las gisteren in het RD(voorpagina). Dat mensen tegenwoordig alles direct moeten hebben en daarom maar een lening afsluiten. Met een financiele crises tot gevolg. Onze voorouders moesten daar soms wel 20 jaar voor sparen. Als het nu zo ging... dan waren, denk ik, ook meer 'vergenoegd' met wat we hebben.
Hoe deden ze dat vroeger danLassie schreef:Zonder hypotheek kun je geen huis kopen (of je moet zo enorm veel geld hebben).Gijs83 schreef:Om nog even op het materialisme van deze dagen terug te komen. Ik las gisteren in het RD(voorpagina). Dat mensen tegenwoordig alles direct moeten hebben en daarom maar een lening afsluiten. Met een financiele crises tot gevolg. Onze voorouders moesten daar soms wel 20 jaar voor sparen. Als het nu zo ging... dan waren, denk ik, ook meer 'vergenoegd' met wat we hebben.