Zin in Ommetje?

Arja

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Arja »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Arja schreef:Jammer dat er geen fiets-ommetjes bestaan.
Zitten er mensen op Strava?
Volgens mij wel ja :D
:haha Ik zet m’n dagelijkse wandeling alleen in Ommetje en mijn fietsrondjes in Strava. Alleen komt er niks van het fietsen op dit moment...
Je Ommetje is ook leuk voor Strava hoor. Vooral met een foto erbij (van de natuur ofzo)
Leuk om je te volgen.
JvW

Bericht door JvW »

Arja schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef: Wowow, kleding aan, op t fietsje en trappen JvW :-)
Ik weet het, ik weet het. Voorgaand jaar ook gewoon gedaan in de winterperiode, maar op de een of andere manier lukt het nu niet. Ik ben ontzettend vermoeid, ondanks gemiddeld 9,5 uur slaap per nacht. Wat niet meewerkt is dat ik wat onzeker ben geworden na twee valpartijen, dus fietsen in het donker heeft niet mijn voorkeur. Ik zie dus ook echt uit naar de langere dagen die weer gaan komen.
Maar eens proberen om morgenochtend een rondje te doen, het lijkt erop dat het droog blijft met weinig wind. En dan 's middags natuurlijk m'n ommetje nog even lopen, want dat bevalt me echt uitstekend!
Twee valpartijen? Logisch dat je dan onzeker voelt. Doe voorzichtig. Hier ligt er veel "bosspul" op de fietspaden. Dat is zelfs voor een e-bike heel erg uitkijken (gisteren na de storm)
Ja, de eerste eind april (kreeg geen voorrang van een andere fietser). Toen was ik tot begin augustus uitgeschakeld vanwege een gebroken duim/handgewricht. Eind september weer een keer, elleboog is nu bijna hersteld. Imiddels heb ik een fiets met schijfremmen en 25mm banden besteld en hoop dat ik dan weer wat zekerder ben. Ik rij standaard al met all-season banden om iets meer grip te hebben, maar toch kom ik niet tijdig tot stilstand blijkbaar....
Vandaar het lopen nu, dan heb je daar allemaal geen last van!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
helma

Bericht door helma »

Mijn telefoon is te oud voor de app.
Ik krijg geen punten voor Ommetjes delen. Dat werkt niet op mijn telefoon.
Dus ik loop dapper door, maar nummer 1 worden zit er niet in :huhu
Is wellicht ook beter voor me. :D
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Arja schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef: Wowow, kleding aan, op t fietsje en trappen JvW :-)
Ik weet het, ik weet het. Voorgaand jaar ook gewoon gedaan in de winterperiode, maar op de een of andere manier lukt het nu niet. Ik ben ontzettend vermoeid, ondanks gemiddeld 9,5 uur slaap per nacht. Wat niet meewerkt is dat ik wat onzeker ben geworden na twee valpartijen, dus fietsen in het donker heeft niet mijn voorkeur. Ik zie dus ook echt uit naar de langere dagen die weer gaan komen.
Maar eens proberen om morgenochtend een rondje te doen, het lijkt erop dat het droog blijft met weinig wind. En dan 's middags natuurlijk m'n ommetje nog even lopen, want dat bevalt me echt uitstekend!
Twee valpartijen? Logisch dat je dan onzeker voelt. Doe voorzichtig. Hier ligt er veel "bosspul" op de fietspaden. Dat is zelfs voor een e-bike heel erg uitkijken (gisteren na de storm)
Ja, de eerste eind april (kreeg geen voorrang van een andere fietser). Toen was ik tot begin augustus uitgeschakeld vanwege een gebroken duim/handgewricht. Eind september weer een keer, elleboog is nu bijna hersteld. Imiddels heb ik een fiets met schijfremmen en 25mm banden besteld en hoop dat ik dan weer wat zekerder ben. Ik rij standaard al met all-season banden om iets meer grip te hebben, maar toch kom ik niet tijdig tot stilstand blijkbaar....
Vandaar het lopen nu, dan heb je daar allemaal geen last van!
Dan is mountainbiken toch iets voor je misschien :-). Als het enigszins meezit rijdt iedereen in ieder geval in dezelfde richting. Ik ben best vaak gevallen in het bos, maar nooit verder dan wat stevig gekneusde ribben en een hoofd vol blauwe plekken gekomen gelukkig.
Dodo

Bericht door Dodo »

helma schreef:Mijn telefoon is te oud voor de app.
Maar je staat er toch in? Zelfs vrij hoog steeds.
JvW

Bericht door JvW »

Dodo schreef:
helma schreef:Mijn telefoon is te oud voor de app.
Maar je staat er toch in? Zelfs vrij hoog steeds.
Delen doe ik ook niet hoor, het gaat er toch niet om wie het hoogste komt? Het gaat om het stimuleren om dagelijks te blijven lopen...
Jaco van Westenbrugge
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: Dan is mountainbiken toch iets voor je misschien :-). Als het enigszins meezit rijdt iedereen in ieder geval in dezelfde richting. Ik ben best vaak gevallen in het bos, maar nooit verder dan wat stevig gekneusde ribben en een hoofd vol blauwe plekken gekomen gelukkig.
Hahaha, ongeveer tegelijk met je berichtje zie ik dat er een nieuw artikel op fiets.nl staat met tips voor de aanschaf van een eerste mtb. Maar zoals gezegd: dat krijg ik thuis voorlopig niet verkocht. Ik heb net een nieuwe racer besteld die nog niet eens afgeleverd is....
Jaco van Westenbrugge
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Dan is mountainbiken toch iets voor je misschien :-). Als het enigszins meezit rijdt iedereen in ieder geval in dezelfde richting. Ik ben best vaak gevallen in het bos, maar nooit verder dan wat stevig gekneusde ribben en een hoofd vol blauwe plekken gekomen gelukkig.
Hahaha, ongeveer tegelijk met je berichtje zie ik dat er een nieuw artikel op fiets.nl staat met tips voor de aanschaf van een eerste mtb. Maar zoals gezegd: dat krijg ik thuis voorlopig niet verkocht. Ik heb net een nieuwe racer besteld die nog niet eens afgeleverd is....
Haha, nee, dat begrijp ik ja. Wij gaan wsl volgende week zaterdag naar Westenschouwen. Erg benieuwd. Is 21 jaar geleden dat ik daar was.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
JvW schreef:
Haha, nee, dat begrijp ik ja. Wij gaan wsl volgende week zaterdag naar Westenschouwen. Erg benieuwd. Is 21 jaar geleden dat ik daar was.
Schijnt heel leuk te zijn en ik denk ook beter begaanbaar met al dat zand! Veel plezier alvast! Een ommetje (met het gezin) daar is trouwens ook geweldig.
Jaco van Westenbrugge
Dodo

Bericht door Dodo »

Het is wel grappig om te zien hoe het nu gaat met de Ommetje-gangers. Andere mensen staan bovenaan, en er zijn nog steeds twee deelnemers die zich er niet toe hebben kunnen zetten de wandelschoenen aan te trekken.
Ook leuk om te zien is dat aardig wat mensen, zeker in de RD-groep, gedoneerd hebben of een online collectebus geopend hebben. Ik denk dat de hersenstichting goed garen spint met het opzetten van deze app.
refo

Bericht door refo »

Ik snap alleen niet hoe je zoveel punten kunt hebben als de bovenste deelnemers. In 19 dagen over de 400. Wat levert dan zoveel punten op?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Het is toch zo dat 1 ommerje per dag telt? Lilian heeft heel veel ommetjes dus deed wellicht elders al mee. Ik doorbreek mijn reeks telkens omdat ik op zondag niet loop. Dat scheelt punten.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Het is wel grappig om te zien hoe het nu gaat met de Ommetje-gangers. Andere mensen staan bovenaan, en er zijn nog steeds twee deelnemers die zich er niet toe hebben kunnen zetten de wandelschoenen aan te trekken.
Ook leuk om te zien is dat aardig wat mensen, zeker in de RD-groep, gedoneerd hebben of een online collectebus geopend hebben. Ik denk dat de hersenstichting goed garen spint met het opzetten van deze app.
Het gaat niet goed met m'n ommetjes, ik geef het toe. Ik ben 'm ook een keer vergeten aan te zetten, maar verder is het gewoon verkeerde prioriteiten stellen.
Ik heb ook nog geen alternatief voor m'n wandeling rond 21.30u.
refo

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:Het is toch zo dat 1 ommerje per dag telt? Lilian heeft heel veel ommetjes dus deed wellicht elders al mee. Ik doorbreek mijn reeks telkens omdat ik op zondag niet loop. Dat scheelt punten.
Van de week kreeg ik opeens 8 punten bij een tweede ommetje, terwijl dat er andere keren maar 1 was.
Hollander

Bericht door Hollander »

refo schreef:Ik snap alleen niet hoe je zoveel punten kunt hebben als de bovenste deelnemers. In 19 dagen over de 400. Wat levert dan zoveel punten op?
Als je één ommetje van 20 minuten loopt vóór 9:00 uur dan kan je in principe 15 punten halen. Een tweede rondje op dezelfde dag levert 1 extra punt op.
De medailles leveren extra punten op, vb. een X aantal dagen als reeks lopen, X aantal dagen vroeg lopen, X aantal dagen min. 20 minuten lopen, etc.
Maar op één ding kunnen sommigen zich onderscheiden zonder per se méér te lopen, namelijk het delen op sociale media. Per ommetje krijg je dan 2 punten extra, dit kan max. 3 keer per dag. Daarmee maak je dan vervolgens ook weer kans op extra medailles en dus punten.
Kortom: als je 2x 20 minuten, waarvan één vroeg, per dag loopt en 1x 10 minuten en je deelt altijd, dan kan je (zonder medailles) 22 punten per dag halen. Per behaalde medaille krijg je 4 punten.

De top van de ranglijst wordt dus aangevoerd door mensen die actief op sociale media zijn. :hum
Plaats reactie