Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt
Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt
Inderdaad. En soms een kwestie van definitie.
En zo kun je ervoor kiezen om e.e.a. te ridiculiseren, aan een troll toe te schrijven of gewoon niet te beantwoorden.Bezorgd schreef:Ik zeg: een polletje
Ik ben :
Uiterst links
Links
Midden Links
Rechts Links
Midden
Links Rechts
Midden Rechts
Rechts
Uiterst Rechts
PP maak jij hem ?
Maar dat tast de geponeerde stelling niet aan. De postings van Dia, Erasmiaan en ook van Mara wijzen een heel andere kant op.
Met de zoekfunctie heb ik kunnen vaststellen dat ook Valcke in het recente verleden op de inhoudelijke kant van de forumregels heeft gewezen.
Dat velen op dit forum denken rechts te zijn kan best kloppen. Als je alleen nagenoeg gelijkgestemden op het forum hebt, dan zijn de verschillen niet of nauwelijks zichtbaar, terwijl je gewoon in de linkervleugel zit. Wat verder wel zichtbaar is, is een zekere onverdraagzaamheid jegens hen die zich beroepen op de 'oude leer'. Zou toch iets te maken kunnen hebben met het ontbreken van (om het zomaar te noemen) rechts?
Ik denk eerder dat bijna iedereen op dit forum te typeren is als ´rechts´, er zijn er een paar die je ´extreem-rechts´ zou kunnen noemen. Misschien wel juist vanwege het zich beroepen op de ´oude leer´, die in werkelijkheid vrij nieuw is.Vervolgde schreef:En zo kun je ervoor kiezen om e.e.a. te ridiculiseren, aan een troll toe te schrijven of gewoon niet te beantwoorden.Bezorgd schreef:Ik zeg: een polletje
Ik ben :
Uiterst links
Links
Midden Links
Rechts Links
Midden
Links Rechts
Midden Rechts
Rechts
Uiterst Rechts
PP maak jij hem ?
Maar dat tast de geponeerde stelling niet aan. De postings van Dia, Erasmiaan en ook van Mara wijzen een heel andere kant op.
Met de zoekfunctie heb ik kunnen vaststellen dat ook Valcke in het recente verleden op de inhoudelijke kant van de forumregels heeft gewezen.
Dat velen op dit forum denken rechts te zijn kan best kloppen. Als je alleen nagenoeg gelijkgestemden op het forum hebt, dan zijn de verschillen niet of nauwelijks zichtbaar, terwijl je gewoon in de linkervleugel zit. Wat verder wel zichtbaar is, is een zekere onverdraagzaamheid jegens hen die zich beroepen op de 'oude leer'. Zou toch iets te maken kunnen hebben met het ontbreken van (om het zomaar te noemen) rechts?
Als je niet in staat bent om zelf je eigen terminologie te definiëren, heeft het m.i. weinig pas anderen zoveel in de schoenen te schuiven. Misschien geen troll, maar je lijkt nu een 2e account van iemand.Vervolgde schreef:
En zo kun je ervoor kiezen om e.e.a. te ridiculiseren, aan een troll toe te schrijven of gewoon niet te beantwoorden.
Rechts of links is niet te herkennen aan de opvattingen maar aan de manier van denken, aan de wijze waarop opvattingen worden onderbouwd.
-
Ik zou graag een spreuk van Rita Verdonk willen citeren: "Ik ben niet rechts en ik ben niet links maar ik ben recht door zee." En daar gaat het om! "De Heere baant door de woeste baren voor Israël een pad. Droogvoets gaat Israël door de zee." Als het volk Israël linksaf was gegaan waren ze omgekomen, als ze rechtsaf waren gegaan waren ze ook omgekomen, maar alleen het rechte pad door zee bracht behoudenis omdat dit pad bij mensen onmogelijk was, maar mogelijk was bij een almachtig God die verlossing schonk en dat nog wilt schenken aan verloren zondaren die geen uitweg zien. Dan moeten we op Golgotha niet staren naar het rechter kruis of het linker kruis, maar alleen het middelste Kruis brengt verlossing.
-
- Verbannen
Ik zou me zelf toch echt niet links willen noemen. Dat is vanaf het begin af aan van het forum al niet zo geweest en het is me volkomen onduidelijk waarom jij dat opeens wel zo vind.Vervolgde schreef:En zo kun je ervoor kiezen om e.e.a. te ridiculiseren, aan een troll toe te schrijven of gewoon niet te beantwoorden.Bezorgd schreef:Ik zeg: een polletje
Ik ben :
Uiterst links
Links
Midden Links
Rechts Links
Midden
Links Rechts
Midden Rechts
Rechts
Uiterst Rechts
PP maak jij hem ?
Ik hoor graag specifiek waarom jij dat van mij vind. Graag onderbouwde argumenten! En draai niet steeds om de hete brij heen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Heb je iets tegen links, Jantje?
Het lijkt namelijk wel alsof je over rechts de hoogste boom in klimt...
Het lijkt namelijk wel alsof je over rechts de hoogste boom in klimt...

- J.C. Philpot
Aangezien dit topic er door word overgenomen, is het misschien beter om een apart topic te maken:
Titel: Is Jantje echt rechts, zoals hij beweerd, of is hij dat niet?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Misschien meteen maar een poll erbij aanmaken. Pietje Poll?J.C. Philpot schreef:Aangezien dit topic er door word overgenomen, is het misschien beter om een apart topic te maken:
Nathanaël schreef:Misschien meteen maar een poll erbij aanmaken. Pietje Poll?J.C. Philpot schreef:Aangezien dit topic er door word overgenomen, is het misschien beter om een apart topic te maken:

Ik zie weer een nieuw lotgenotenclubje:
Voor hen die zich geketst weten door anderen die hen niet als rechts bestempelen.
Al ben ik bang dat dit een heel klein clubje wordt.

De club van naam-rechtsen. 

-
- Verbannen
Van mij mogen jullie hoor.Nathanaël schreef:Misschien meteen maar een poll erbij aanmaken. Pietje Poll?J.C. Philpot schreef:Aangezien dit topic er door word overgenomen, is het misschien beter om een apart topic te maken:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Maar nu even serieus, Jantje.Jantje schreef:Ik zou me zelf toch echt niet links willen noemen. Dat is vanaf het begin af aan van het forum al niet zo geweest en het is me volkomen onduidelijk waarom jij dat opeens wel zo vind.
Ik hoor graag specifiek waarom jij dat van mij vind. Graag onderbouwde argumenten! En draai niet steeds om de hete brij heen.
Vind jij jezelf wel rechts dan?
Hij doet zijn uiterste best. Maar zijn spraak maakt hem openbaar.Tiberius schreef:Maar nu even serieus, Jantje.Jantje schreef:Ik zou me zelf toch echt niet links willen noemen. Dat is vanaf het begin af aan van het forum al niet zo geweest en het is me volkomen onduidelijk waarom jij dat opeens wel zo vind.
Vind jij jezelf wel rechts dan?
Positief over beelpreken, dus links