Dat vroeg ik me zojuist ook al af!Wandelende schreef:Zou @Van Ewijk al een pak hebben?

Dat vroeg ik me zojuist ook al af!Wandelende schreef:Zou @Van Ewijk al een pak hebben?
Wie heeft z'n nummer, want op Refoforum is hij al sinds zaterdag niet meer geweest.Wandelende schreef:Zou @Van Ewijk al een pak hebben?
Misschien Ottevanger even bellen?Piet Puk schreef:Wie heeft z'n nummer, want op Refoforum is hij al sinds zaterdag niet meer geweest.Wandelende schreef:Zou @Van Ewijk al een pak hebben?
We sturen er een verslaggever heen. Met pen en papier in z'n borstzakje.Wandelende schreef:Misschien Ottevanger even bellen?Piet Puk schreef:Wie heeft z'n nummer, want op Refoforum is hij al sinds zaterdag niet meer geweest.Wandelende schreef:Zou @Van Ewijk al een pak hebben?
Laat hij nou net naar Jac Hensen gaaneilander schreef:We sturen er een verslaggever heen. Met pen en papier in z'n borstzakje.Wandelende schreef:Misschien Ottevanger even bellen?Piet Puk schreef:Wie heeft z'n nummer, want op Refoforum is hij al sinds zaterdag niet meer geweest.Wandelende schreef:Zou @Van Ewijk al een pak hebben?
Daar zal zeker divers over gedacht worden.Jantje schreef:Ik was ooit eens bij een dienst over de Catechismusafdeling van het Heilig Avondmaal en die GG-dominee dwong de mensen bijna om in het zwart aan het Heilig Aondmaal te verschijnen. Want de kleuren die men nou droeg, dat kon echt niet...KNed schreef:Inderdaad. Ook heb ik GG-predikant weleens horen zeggen dat er niets mis is met gekleurde kleding want "God heeft niet voor niets de kleuren geschapen".
Hij zal toch niet een te klein pak gepast jebben en er niet mee uit kunnen komen?Piet Puk schreef:Wie heeft z'n nummer, want op Refoforum is hij al sinds zaterdag niet meer geweest.Wandelende schreef:Zou @Van Ewijk al een pak hebben?
Eenvoud siert de mens, @DDD.DDD schreef:Waarom zou je er eenvoudig uit moeten zien trouwens?
Die kleurendiscussie is volgens mij typisch Nederlands. Heeft niks met religie te maken, maar met cultuur.KNed schreef: Maar goed, die hele kleuren discussie vind ik eigenlijk nonsens. Ik ken voorbeelden van kerkgangers die er in niet-zwarte kleding stukken eenvoudiger uitzien dan mensen die zwarte kleding dragen.
En wat is de definitie van eenvoudig? Dat lijkt me nogal een subjectief begrip.DDD schreef:Waarom zou je er eenvoudig uit moeten zien trouwens?
Waar baseer je het op dat het in de eerste christengemeente zo was?Jantje schreef:
Dat was in de eerste christengemeente al zo, maar lijkt vandaag de dag eerder een uitzondering op de regel dan normaal.
Het is bij jou weer lekker zwart wit he?Jantje schreef: En ik betrek hierbij ook gelijk die delen van de reformatorische gezindte die op zondag kleren aan hebben alsof ze naar een bruiloft toe moeten. Ook dat keur ik ten stelligste af.
Inderdaad, een eenvoudig jurkje kan zomaar 2500 euro kosten.Ambtenaar schreef:En wat is de definitie van eenvoudig? Dat lijkt me nogal een subjectief begrip.