In ieder geval ken ik deze geopenbaarde waarheid:Fjodor schreef:Dus het kan niet zijn dat er geopenbaarde waarheden zijn die of direct over deze materie gaan, of die de grond vormen voor dit soort discussies waardoor die raadsel helemaal niet zo heel verborgen zijn? Dat kan niet?Jongere schreef:Samenvaldrijvers, bloemboltheologen, embryokerken.
Heerlijk, ik heb mijn blaadje met etiketjes ook altijd bij de hand. Omdat het zo makkelijk is om de wereld lekker zwart-wit te maken. En zeker als het over één van de grootste raadsels ter wereld gaat, namelijk het ontstaan van geestelijk leven. Dan kan het me allemaal niet stellig genoeg zijn.
De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
Daarnaast heb ik al zoveel van deze discussies gelezen, dat ik juist daaruit weet dat het antwoord hier niet zomaar even op grond van de Bijbel te geven valt.
Ik zeg niet dat er dan gelijk niets meer te zeggen valt. Maar wel dat deze stelligheid hier m.i. niet past.