Vraag (pc en internet)
Re: Een vraag:
Wat werkt handig voor transcriptie? Ik heb in teams interviews opgenomen, en het is een buitengewoon nuttige, doch niet de meest aangename invulling van de voorjaarsvakantie om de gesproken tekst om te zetten in geschreven tekst. Een basistranscript zou de boel al behoorlijk versnellen. Maar is zoiets ook door een technisch onbenul te realiseren?
- J.C. Philpot
Hier lees je hoe het werkt:Zita schreef:Wat werkt handig voor transcriptie? Ik heb in teams interviews opgenomen, en het is een buitengewoon nuttige, doch niet de meest aangename invulling van de voorjaarsvakantie om de gesproken tekst om te zetten in geschreven tekst. Een basistranscript zou de boel al behoorlijk versnellen. Maar is zoiets ook door een technisch onbenul te realiseren?
https://support.microsoft.com/en-us/off ... 52e06a4a8b
Je IT afdeling moet het wel aan hebben staan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Probleempje:
Plotseling heb ik een zacht blikkerig geluid. Erg moeilijk en onaangenaam om te horen. Niet alleen bij YouTube maar ook bv bij de voorleesfunctie van een Word-document. Wat kan er aan de hand zijn? Vanmorgen was alles nog normaal...
Plotseling heb ik een zacht blikkerig geluid. Erg moeilijk en onaangenaam om te horen. Niet alleen bij YouTube maar ook bv bij de voorleesfunctie van een Word-document. Wat kan er aan de hand zijn? Vanmorgen was alles nog normaal...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zitten de stekkertjes van je speakers er wel goed in?
Ik heb er al naar gekeken. Ze zitten er wel goed is, maar als ik iets aan de snoertjes soms beweeg krijg ik een grommend gebrom... Blijkbaar komt er dan even een storing of een zwak puntje in de snoertjes openbaar. Maar dat lijkt me het probleem niet. Het gaat niet om het geen goed contact krijgen, maar om het geluid zelf.Tiberius schreef:Zitten de stekkertjes van je speakers er wel goed in?
Nog een ontdekking, het geluid komt niet meer uit de luidsprekers maar komt nu uit de computer zelf...
Dan is dat het probleem, denk ik: rechtsonder in je taakbalk zit een geluidsicoon met een pijltje ernaast. Als je op dat pijltje klikt, kan je de andere speakers selecteren.
Je ziet dan wel een beweging op het geluid, en als ik 'speakers' uitzet is ie ook meteen helemaal stil. Duidelijk is dat het geluid niet meer uit de luidsprekers komt.Tiberius schreef:Dan is dat het probleem, denk ik: rechtsonder in je taakbalk zit een geluidsicoon met een pijltje ernaast. Als je op dat pijltje klikt, kan je de andere speakers selecteren.
Het volume zachter of harder zetten werkt ook niet.
Als je op dat pijltje klikt, zie je toch een aantal soorten speakers?-DIA- schreef:Je ziet dan wel een beweging op het geluid, en als ik 'speakers' uitzet is ie ook meteen helemaal stil. Duidelijk is dat het geluid niet meer uit de luidsprekers komt.Tiberius schreef:Dan is dat het probleem, denk ik: rechtsonder in je taakbalk zit een geluidsicoon met een pijltje ernaast. Als je op dat pijltje klikt, kan je de andere speakers selecteren.
Het volume zachter of harder zetten werkt ook niet.
Of zie je bij jou helemaal geen pijltje? In dat geval kan er een driverprobleem zijn.
Heb je al eens geprobeerd het toestel opnieuw op te starten?
Het is opgelost! De schoonmaakster had in schoonmaakwoede de computer iets te ver naar voren getrokken, hierdoor was de stekker uit de computer geraakt.Tiberius schreef: Of zie je bij jou helemaal geen pijltje? In dat geval kan er een driverprobleem zijn.
Heb je al eens geprobeerd het toestel opnieuw op te starten?
Dat is mooi om te horen; we zullen het haar maar niet kwalijk nemen.
Tiberius schreef:Zitten de stekkertjes van je speakers er wel goed in?
29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Dat is veel. Heel veel.
Ik ben er nog niet uit.
Nee DIA, zeker niet stoppen. Ik denk dat het (contact via het) forum absoluut een belangrijke rol speelt in je leven.-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Ik ben er nog niet uit.
Dat is ook een van de twee dingen die ik als punt bedoelde, maar anderzijds heeft het voor mij ook veel schaduwzijden.Zeeuw schreef:Nee DIA, zeker niet stoppen. Ik denk dat het (contact via het) forum absoluut een belangrijke rol speelt in je leven.-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Ik ben er nog niet uit.
Dan maar eens de plussen en minnen neerzetten en de balans opmaken. En even lekker in de tuin zitten met een goede bak koffie :-). En misschien een plaatselijke delicatesse.-DIA- schreef:Dat is ook een van de twee dingen die ik als punt bedoelde, maar anderzijds heeft het voor mij ook veel schaduwzijden.Zeeuw schreef:Nee DIA, zeker niet stoppen. Ik denk dat het (contact via het) forum absoluut een belangrijke rol speelt in je leven.-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Ik ben er nog niet uit.