Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
De omvang van het assortiment is eenvoudig te vergroten, denk ik zo. Als het allemaal goed loopt (ik sta al een tijdje op de wachtlijst) dan is dat niet wat ingewikkeld is, vermoed ik.
Zo'n nieuwe speler moet wel het vertrouwen van de consument winnen. In het nabije verleden hebben we gezien hoe Jumbo als een kleine onbeduidende super uit Brabant het hele land wist te veroveren. Ze hadden de wind mee. C1000 werd opgekocht, voor een groot deel omgebouwd naar de Jumbo forumule. Daarvoor was ruimte ontstaan door de ondergang van Laurus. Destijds de tweede keten van NL met verschillende formules als Edah, Super De Boer, en daar waren al heel veel kleintjes in geïntegreerd.DDD schreef:De omvang van het assortiment is eenvoudig te vergroten, denk ik zo. Als het allemaal goed loopt (ik sta al een tijdje op de wachtlijst) dan is dat niet wat ingewikkeld is, vermoed ik.
Eens had je VéGé, en Vivo winkeltjes. Die fuseerden tot Super. De Boer winkelbedrijven met o.a. Mitra slijterijen en Trekpleister drogisten nam de keten van De Jong over, en werd daarmee een landelijke speler. Daar bleef het niet bij, want deze groep fuseerde weer met de Vendex Food Group, met Edah als belangrijkste forumule.
Toen had je grofweg 3 grote spelers on ons land: AH, Laurus, en C1000, waaruit AH zijn meerderheidsbelang had verkocht. C1000 en Jumbo vonden elkaar en zie daar: een tweedeling. Er zijn nu grofweg 2 grote spelers en na een poosje niets volgt dan de PLUS, en daarna weer een poosje niets en daarna de rest.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Maar Picnic hoort bij Superunie.
Voor wat de inkoop betreft.DDD schreef:Maar Picnic hoort bij Superunie.
Superunie is een inkooporganisatie waar alle supers van NL inkopen, met uitzondering van AH en Jumbo.
Aldi en Lidl zijn gevallen apart, die sluiten nergens bij aan.
Die laatste kopen ongetwijfeld internationaal in. De nonfoodartikelen komen door heel Europa terug, in ieder geval, en een groot deel van het assortiment eveneens.
Maar als Picnic een laagsteprijsgarantie geeft, zullen ze wel redelijk scherp kunnen inkopen, neem ik aan. Of denk je dat ze dat financieren uit investeringskosten, totdat ze daadwerkelijk voldoende inkoopvoordeel genieten?
Maar als Picnic een laagsteprijsgarantie geeft, zullen ze wel redelijk scherp kunnen inkopen, neem ik aan. Of denk je dat ze dat financieren uit investeringskosten, totdat ze daadwerkelijk voldoende inkoopvoordeel genieten?
Ik heb me er nooit zo in verdiept...DDD schreef:Die laatste kopen ongetwijfeld internationaal in. De nonfoodartikelen komen door heel Europa terug, in ieder geval, en een groot deel van het assortiment eveneens.

Bij ons in 't dorp moet je tegenwoordig met je zak vieze pampers over straat.. Heel nuttig dat afval scheiden, maar het echte afval moet je in zo'n grote vuilcontainer dumpen. En als je er nu zo'n lelijke kliko door kwijt zou raken.. nu moet je hem alleen voor plastic, blik e.d. gebruiken.
Wel een voordeel dat het een stuk aangenamer ruikt in de achtertuin!

Dus jij gaat niet met een wcrol over de camping, maar met een gebruikte pamper door het dorp.coco schreef:Bij ons in 't dorp moet je tegenwoordig met je zak vieze pampers over straat.. Heel nuttig dat afval scheiden, maar het echte afval moet je in zo'n grote vuilcontainer dumpen. En als je er nu zo'n lelijke kliko door kwijt zou raken.. nu moet je hem alleen voor plastic, blik e.d. gebruiken.

Ik heb nog katoenen luiers, met papieren inleg, gebruikt. Alleen snachts ging er een pampertje om.
Wij "mogen" het plastic wegbrengen. Ik heb een sterke koeltas staan, daar gooien we alles in, als ie vol is (best snel) breng ik hem weg en spoel hem even om. Er mag nu ook blik bij het plastic, blijkbaar is dat er met een sterke magneet heel makkelijk uit te vissen. Er heeft jarenlang een apart blikcontainer gestaan nl.
Veel mensen gebruiken de groencontainer niet meer, er staan er hier altijd maar een paar en swinters helemaal niet.
Ook gooien veel mensen een vuilniszak in de buurtcontainer, één ondergrondse was niet meer genoeg, er stond altijd wel iets naast, dus heeft de gemeente er nog 2 bij geplaatst. En nog zijn er mensen die allerlei zooi daar neergooien, ergerlijk

Ik scheid

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Misschien moeten ze daar de regels op aanscherpen idd.. De fabrikanten doen maar wat, en wij zitten er mee opgezadeld!Mara schreef:Dus jij gaat niet met een wcrol over de camping, maar met een gebruikte pamper door het dorp.coco schreef:Bij ons in 't dorp moet je tegenwoordig met je zak vieze pampers over straat.. Heel nuttig dat afval scheiden, maar het echte afval moet je in zo'n grote vuilcontainer dumpen. En als je er nu zo'n lelijke kliko door kwijt zou raken.. nu moet je hem alleen voor plastic, blik e.d. gebruiken.
Wel een voordeel dat het een stuk aangenamer ruikt in de achtertuin!![]()
Ik heb nog katoenen luiers, met papieren inleg, gebruikt. Alleen snachts ging er een pampertje om.
Wij "mogen" het plastic wegbrengen. Ik heb een sterke koeltas staan, daar gooien we alles in, als ie vol is (best snel) breng ik hem weg en spoel hem even om. Er mag nu ook blik bij het plastic, blijkbaar is dat er met een sterke magneet heel makkelijk uit te vissen. Er heeft jarenlang een apart blikcontainer gestaan nl.
Veel mensen gebruiken de groencontainer niet meer, er staan er hier altijd maar een paar en swinters helemaal niet.
Ook gooien veel mensen een vuilniszak in de buurtcontainer, één ondergrondse was niet meer genoeg, er stond altijd wel iets naast, dus heeft de gemeente er nog 2 bij geplaatst. En nog zijn er mensen die allerlei zooi daar neergooien, ergerlijk![]()
Ik scheidde hele dag door, enerzijds word je je heel erg bewust van hetgeen je allemaal weggooit, anderzijds denk ik vaak: zucht, moet dat nou al die dubbele verpakkingen?

Ik snap dat plastic beleid niet helemaal, bij de slager krijg ik nog gewoon van alles in het plastic, in een plastic zak mee.coco schreef: Misschien moeten ze daar de regels op aanscherpen idd.. De fabrikanten doen maar wat, en wij zitten er mee opgezadeld!
En kennelijk is dit verbod niet geldig in heel Europa, want in sommige vakantielanden krijg je nog steeds je souvenirs mee in een plastic draagtasje. Is Nederland weer het braafste kindje in de klas?
Sommige verpakkingen snap ik dan wel, het is fijn als je koekjes heel uit het doosje komen.

Maar de excellent biefstuk van AH, zit geseald vast op de bodem van een plastic bakje - in plastic dus - daaromheen zit plastic en daar nog eens omheen een luxe plastic verpakking. Waarom?
Bij Hoogvliet zit er om veel vlees alleen maar soort van huishoudfolie. Regelmatig kom ik thuis en ontdek ik dat er een gaatje is ontstaan en is er bloed tussen de rest van mijn boodschappen gelekt. Dat is zo vies! En heb ik bij Appie nog nooit gehad.
Niet alleen voor de consument is de verpakking soms wat lastig. Ook in de winkel!
Als je bij een super bezig bent met vullen of anderszins schap-verzorging, zie je hoe verschrikkelijk onhandig sommige verpakkingen zijn.
Ze zijn puur voor de sier, om op de vallen, maar beslist niet praktisch.
Neem de P&G's shampoo Herbal Essences. Een ramp gewoon. Als er één flacon valt heb je meteen een domino-effect. Dat is maar één voorbeeld.
Oké de flesjes zien er mooi kleurig en sierlijk uit, maar kan functionaliteit niet tegelijk meegenomen worden door de
ontwerpers van zulke verpakkingen?
Als je bij een super bezig bent met vullen of anderszins schap-verzorging, zie je hoe verschrikkelijk onhandig sommige verpakkingen zijn.
Ze zijn puur voor de sier, om op de vallen, maar beslist niet praktisch.
Neem de P&G's shampoo Herbal Essences. Een ramp gewoon. Als er één flacon valt heb je meteen een domino-effect. Dat is maar één voorbeeld.
Oké de flesjes zien er mooi kleurig en sierlijk uit, maar kan functionaliteit niet tegelijk meegenomen worden door de
ontwerpers van zulke verpakkingen?
Dat is topic ergernissen Helma.helma schreef:Bij Hoogvliet zit er om veel vlees alleen maar soort van huishoudfolie. Regelmatig kom ik thuis en ontdek ik dat er een gaatje is ontstaan en is er bloed tussen de rest van mijn boodschappen gelekt. Dat is zo vies! En heb ik bij Appie nog nooit gehad.

Dat is verschrikkelijk inderdaad. Voorheen kreeg je er dan zo'n plastic zak omheen van de caissiere, maar ze mogen het niet meer doen.
Ik houd het vlees+andere gekoelde en diepvrieswaren altijd maar apart in een tas.
Van ergernissen kun je soms ook wel wat leren wat je niet wist...Mara schreef:Dat is topic ergernissen Helma.helma schreef:Bij Hoogvliet zit er om veel vlees alleen maar soort van huishoudfolie. Regelmatig kom ik thuis en ontdek ik dat er een gaatje is ontstaan en is er bloed tussen de rest van mijn boodschappen gelekt. Dat is zo vies! En heb ik bij Appie nog nooit gehad.![]()
Dat is verschrikkelijk inderdaad. Voorheen kreeg je er dan zo'n plastic zak omheen van de caissiere, maar ze mogen het niet meer doen.
Ik houd het vlees+andere gekoelde en diepvrieswaren altijd maar apart in een tas.

Gek, ik ga ook naar Hoogvliet, maar heb hier helemaal geen last van. Ook geen huishoudfolie om het vlees.helma schreef:Bij Hoogvliet zit er om veel vlees alleen maar soort van huishoudfolie. Regelmatig kom ik thuis en ontdek ik dat er een gaatje is ontstaan en is er bloed tussen de rest van mijn boodschappen gelekt. Dat is zo vies! En heb ik bij Appie nog nooit gehad.