Zita schreef: ↑14 aug 2023, 10:24
Mijn moeder was nog nooit in Londen geweest, en zei dat met zoveel spijt in haar stem dat ik treinkaartjes en een hotel heb geboekt, en we dus nog even voor 3 dagen heen en weer gaan. Zij wil graag de toeristische hoogtepunten zien, dus die staan op het programma. We starten met een rondje wandelen langs de toppers
https://missiereisgeluk.nl/gratis-stads ... %99s_Wharf (in achterstevoren volgorde), en hopen dan op tijd te zijn voor de evensong in Westminster. Volgende ochtend wisseling van de wacht bij Buckingham Palace, en daarna kijken waar we van al die hoogtepunten naar binnen gaan. Ik wil eigenlijk wel even naar Victoria&Albert, maar mijn moeder vindt musea een beetje zonde van je tijd als je in Londen bent

Dus de andere topmusea slaan we maar over... In het najaar ben ik weer in Londen, dus hoop ik dan wel even naar binnen te kunnen.
Londen is geweldig, ik kom er regelmatig en graag. Victoria & Albert is inderdaad mijn favoriete museum, zeker doen! Evensong in Westminster Abbey is zeker aan te bevelen, maar St Paul's is ook niet mis, bij ochtenddiensten in Temple Church, St Bride's Fleet Street of St Paul's en West Ab hoor je fantastische kerkmuziek. Zelf kom ik graag in All Saints Margaret Street, maar die hoogliturgische diensten zullen niet voor alle RF'ers binnen de scope vallen.
In universiteitssteden als Oxford en Cambridge moet je voor de evensongs zeker rekening houden met de term times van de universiteiten. Buiten term time zijn de studenten niet aanwezig en zijn er dus ook geen choral evensongs. De diensten gaan wel door, maar zijn dan "said". En dan zijn wij "sad".