Wist je dat...
- Dodo
Re: Wist je dat........[7]
Ik lees graag eens een andere krant. Alleen de telegraaf hoef ik niet.
Positieve dingen over pokemon heb ik net genoemd.
Positieve dingen over pokemon heb ik net genoemd.
Het is heel goed als je als intelligente christen naast het RD en ND en evt. Trouw nog het NRC of de Volkskrant leest. Voor je algemene ontwikkeling en het leren kennen van de cultuur.Johann Gottfried Walther schreef:Ten eerste begrijp ik niet wat een christen met de Volkskrant moet.Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Ten tweede zie ik niets positiefs in pokemon onzin.
Ik vind dit dus op mijn beurt een onzinreactie.
En verder is het toch heel mooi als kinderen zich sociaal ontwikkelen?
Je weet misschien niet wat er speelt. Er zijn vast mensen die voor de buitenwereld als een vrome farizeeër worden gehouden, maar toch (als hij denkt dat niemand het ziet) wel lectuur leest en niet te vergeten het internet, waar hij zich voor elk medemens voor schamen. We moeten niet denken dat deze dingen ons voorbijgaan. Ik hoor soms wel eens wat: Meer dan de helft van de gereformeerde gezindte zou een open internet hebben. En waar kun je je bergen? Kijk eens naar reclameposters, die hun uitwerking in onze gezindte niet missen. We kunnen best vroom zijn, maar we kunnen ons ook niet opsluiten in een klooster. Wat dat betreft vind ik het begrijpelijk dat iemand een Volkskrant pakt die in de kantine ligt. Ik zeg hiermee niet dat het goed is.Johann Gottfried Walther schreef:Ten eerste begrijp ik niet wat een christen met de Volkskrant moet.Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Aanvulling:
Ik lees net een reactie van DDD, en ik geloof dat ik het eens met hem eens ben. Ik bedoel, het is niet verkeerd als we een beetje weten in welke wereld we leven. Een opinieblad als Elsevier kan volgens mij ook geen kwaad, maar het geeft je wel een blik op de wereld/tijd waarin we leven. En nee, ik heb zelf geen abonnement, ben het ook niet van plan, maar kan begrijpen dat je in sommige gevallen een beetje weten moet wat er speelt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lavendel schijnt ook te werken-DIA- schreef:Of een gesneden ui op je nachtkastje leggen. Daar schijnen muggen niet goed van te worden.DDD schreef:Nou, dat is persoonlijk. Ik heb een hekel aan de jeuk die muggenbulten veroorzaken. Ik word daar ook wakker van. Meestal volstaat een briesje van een ventilator om muggen uit de buurt te houden.
Men noemt ook wel een citroen. Dat lijkt me niet uit de lucht gegrepen omdat ook in de naam
citronella al deze naam lijkt voor te komen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik begrijp heel goed dat die ouders blij zijn, maar wat mij verbaas is dat pokemon zo algemeen geaccepteerd wordt, toen mijn oudste kinderen op school zaten en er ook een of andere pokemonrage was, werd het verboden op de (refo)scholen, ik weet niet meer precies om wat voor reden.Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Mijn oudste zijn nu al over de dertig, zijn wij veranderd of is pokemon opeens onschuldig geworden?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik heb er nog iets over opgezocht: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/353582vsamanthi schreef:Ik begrijp heel goed dat die ouders blij zijn, maar wat mij verbaas is dat pokemon zo algemeen geaccepteerd wordt, toen mijn oudste kinderen op school zaten en er ook een of andere pokemonrage was, werd het verboden op de (refo)scholen, ik weet niet meer precies om wat voor reden.Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Mijn oudste zijn nu al over de dertig, zijn wij veranderd of is pokemon opeens onschuldig geworden?
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/132 ... -the-ring/
https://bijbelenonderwijs.nl/occult-en-licht/pokemon/
https://bijbelenonderwijs.nl/bijbel-en- ... t-pokemon/
- Dodo
Ik denk dat het allemaal wel zwaar aangezet wordt. De laatste link is van 2008. Voorspeld wordt dat een flink deel van de pokemon-spelende kinderen psychische problemen zal krijgen hierdoor. Toch hoor je daar nooit iets over in de media.samanthi schreef:Ik heb er nog iets over opgezocht: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/353582vsamanthi schreef:Ik begrijp heel goed dat die ouders blij zijn, maar wat mij verbaas is dat pokemon zo algemeen geaccepteerd wordt, toen mijn oudste kinderen op school zaten en er ook een of andere pokemonrage was, werd het verboden op de (refo)scholen, ik weet niet meer precies om wat voor reden.Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Elke keer als er rages zijn, worden er grote problemen voorspeld. De Turtles was ook vreselijk. Nu weet niemand meer wat dat eigenlijk was.
Ik denk dat kinderen vaak spel en werkelijkheid prima uit elkaar kunnen houden.
Maar ik heb het allemaal nooit van dichtbij gezien. Onze kinderen hebben nooit iets met pokemon gedaan, de ergste rage waar ze ooit aan meededen was flippo's. Dat was al spannend genoeg (en grappig).
bijbel en onderwijs schreef:Uiteraard reageren kinderen verschillend op datgene wat Pokémon hen aanbiedt:
– Een grote groep zal hiermee met een zekere ‘distantie’ omgaan. Net als volwassenen houden zij het verschil tussen werkelijkheid en fantasie goed in de gaten. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hun godsbeeld niet danig op de proef wordt gesteld.
– Een andere grote groep (blijkens een recent onderzoek naar de gevolgen van gruwelverhalen ongeveer 30%) zal hierdoor een of andere vorm van psychische stoornissen ontwikkelen. Die kunnen variëren van nachtmerries tot ‘stemmen’ of ‘beelden’, of leiden tot over-assertief gedrag, tot het gewelddadige toe.
– Voor een derde groep wordt pokémon een aanleiding tot ‘echte contacten’ met de geesten-wereld. Daarmee wordt het spel tot werkelijkheid en kan het bedrog van het spel werkelijkheid worden: geesten dienen zich dan aan hen op, die de kinderen wel veel beloven, maar tenslotte komen met hun hoge, levensbedreigende eisen.
TJa al zal de oorzaak niet in de media verschijnen, toch zijn/waren er veel gedragsgestoorde kinderen, denk eens aan het ADHD/ASS/PDDNOS/ODD epidemie.Dodo schreef:Ik denk dat het allemaal wel zwaar aangezet wordt. De laatste link is van 2008. Voorspeld wordt dat een flink deel van de pokemon-spelende kinderen psychische problemen zal krijgen hierdoor. Toch hoor je daar nooit iets over in de media.samanthi schreef:Ik heb er nog iets over opgezocht: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/353582vsamanthi schreef:Ik begrijp heel goed dat die ouders blij zijn, maar wat mij verbaas is dat pokemon zo algemeen geaccepteerd wordt, toen mijn oudste kinderen op school zaten en er ook een of andere pokemonrage was, werd het verboden op de (refo)scholen, ik weet niet meer precies om wat voor reden.Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Elke keer als er rages zijn, worden er grote problemen voorspeld. De Turtles was ook vreselijk. Nu weet niemand meer wat dat eigenlijk was.
Ik denk dat kinderen vaak spel en werkelijkheid prima uit elkaar kunnen houden.
Maar ik heb het allemaal nooit van dichtbij gezien. Onze kinderen hebben nooit iets met pokemon gedaan, de ergste rage waar ze ooit aan meededen was flippo's. Dat was al spannend genoeg (en grappig).
bijbel en onderwijs schreef:Uiteraard reageren kinderen verschillend op datgene wat Pokémon hen aanbiedt:
– Een grote groep zal hiermee met een zekere ‘distantie’ omgaan. Net als volwassenen houden zij het verschil tussen werkelijkheid en fantasie goed in de gaten. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hun godsbeeld niet danig op de proef wordt gesteld.
– Een andere grote groep (blijkens een recent onderzoek naar de gevolgen van gruwelverhalen ongeveer 30%) zal hierdoor een of andere vorm van psychische stoornissen ontwikkelen. Die kunnen variëren van nachtmerries tot ‘stemmen’ of ‘beelden’, of leiden tot over-assertief gedrag, tot het gewelddadige toe.
– Voor een derde groep wordt pokémon een aanleiding tot ‘echte contacten’ met de geesten-wereld. Daarmee wordt het spel tot werkelijkheid en kan het bedrog van het spel werkelijkheid worden: geesten dienen zich dan aan hen op, die de kinderen wel veel beloven, maar tenslotte komen met hun hoge, levensbedreigende eisen.
- Dodo
Je kunt dat niet serieus menen. ADHD, ASS, vanwege pokemon? En dat zijn ontwikkelingsstoornissen, geen gedragsstoornissen al leiden adhd en ass wel tot ander gedrag natuurlijk.
- Johann Gottfried Walther
Sociaal ontwikkelen is wel iets anders dan samen op pokemons jagen enzo.DDD schreef:Het is heel goed als je als intelligente christen naast het RD en ND en evt. Trouw nog het NRC of de Volkskrant leest. Voor je algemene ontwikkeling en het leren kennen van de cultuur.Johann Gottfried Walther schreef:Ten eerste begrijp ik niet wat een christen met de Volkskrant moet.Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Ik vind dit dus op mijn beurt een onzinreactie.
En verder is het toch heel mooi als kinderen zich sociaal ontwikkelen?
Afgezien van de dwaasheid van pokemon.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
(Misschien had ik epidemie tussen aanhalingstekens moeten zetten.)Dodo schreef:Je kunt dat niet serieus menen. ADHD, ASS, vanwege pokemon? En dat zijn ontwikkelingsstoornissen, geen gedragsstoornissen al leiden adhd en ass wel tot ander gedrag natuurlijk.
Ik bedoel juist dat deze kinderen het etiketje opgeplakt krijgen, jij suggereerde dat er na al die rages geen gedragsgestoorde kinderen zijn, ik zie iets anders, allen krijgen een mooi etiket en degene die echt een van stoornissen heeft wordt uitgelachen en afgedaan met meedoen met de hype.
Zoet maar ik heb zelf ADHD en in mijn familie/gezin komt het veel voor, wij hebben geen "gedragsgestoordheden", maar veel last van verschillende dingen, vroeger werd het afgedaan met een kind dat wel kon leren, maar niet wilde, nu wordt ieder kind waar het niet volgens de standaard gaat een etiket opgeplakt, zonder naar de echte oorzaak te gissen.
Nederlanders gamen samen 2.500.000.000 uur per jaar.
2.500.000.000uur weggegleden in de eeuwigheid.
2.500.000.000uur die nooit meer over te doen is.
2.500.000.000uur verloren.
2.500.000.000uur verspeeld.
Laten we toch bidden dat men bewaard mag blijven voor deze gameonzin en dat God ons maar ware gelukzoekers mag maken. Want wie Hem vroeg zoeken zullen Hem vinden.
2.500.000.000uur weggegleden in de eeuwigheid.
2.500.000.000uur die nooit meer over te doen is.
2.500.000.000uur verloren.
2.500.000.000uur verspeeld.
Laten we toch bidden dat men bewaard mag blijven voor deze gameonzin en dat God ons maar ware gelukzoekers mag maken. Want wie Hem vroeg zoeken zullen Hem vinden.
Lekker christelijke reactie zeg...samanthi schreef:
TJa al zal de oorzaak niet in de media verschijnen, toch zijn/waren er veel gedragsgestoorde kinderen, denk eens aan het ADHD/ASS/PDDNOS/ODD epidemie.
Misschien is het verstandig om je eerst eens te verdiepen in de ADHD en Autisme problematiek en wat dit voor ouders met zich meebrengt.
Hier loopt er één rond met een combi(ADHD en Autisme). Dan ben je blij dat er mensen zijn die je kunnen helpen. En ja de laatste jaren hoor je hier veel meer van, komt omdat er de laatste jaren veel meer kennis is hiervan dan pakweg 20 jaar geleden.
En weetje wat bijzonder pijnlijk is? Er is binnen de gereformeerde gezindte veel minder begrip en acceptatie voor deze kinderen dan er buiten. Mensen van buiten de kerk heb je vaak meer steun aan dan mensen vanuit de kerk...
Als je mijn volgende reactie gelezen had, had je mijn bedoeling begrepen.Martijn schreef:Lekker christelijke reactie zeg...samanthi schreef:
TJa al zal de oorzaak niet in de media verschijnen, toch zijn/waren er veel gedragsgestoorde kinderen, denk eens aan het ADHD/ASS/PDDNOS/ODD epidemie.
Misschien is het verstandig om je eerst eens te verdiepen in de ADHD en Autisme problematiek en wat dit voor ouders met zich meebrengt.
Hier loopt er één rond met een combi(ADHD en Autisme). Dan ben je blij dat er mensen zijn die je kunnen helpen. En ja de laatste jaren hoor je hier veel meer van, komt omdat er de laatste jaren veel meer kennis is hiervan dan pakweg 20 jaar geleden.
En weetje wat bijzonder pijnlijk is? Er is binnen de gereformeerde gezindte veel minder begrip en acceptatie voor deze kinderen dan er buiten. Mensen van buiten de kerk heb je vaak meer steun aan dan mensen vanuit de kerk...
Die had ik niet gezien... Dan moet ik een gedeelte van mijn woorden aan je terugnemen!!samanthi schreef:Als je mijn volgende reactie gelezen had, had je mijn bedoeling begrepen.Martijn schreef:Lekker christelijke reactie zeg...samanthi schreef: