Tom schreef:Vraagje:
In onze geref. gemeente willen we gebruik gaan maken van een soort e-mail weekbrief/bulletin/nieuwsbrief die op vrijdag of zaterdag wordt verstuurd. De papieren kerkbode loopt namelijk steeds achter de feiten aan. De onderlinge band is sowieso al niet zeer aanwezig dus op deze wijze kan deze nog wat behouden worden door een samenbindende weekbrief. We (kleine commissie) zitten nu met de vraag: wat zet je er allemaal in naast de agenda, ziekten en zorgen? Hoe wordt dat in julllie gemeenten aangepakt? Ik hoor het graag
Ik schrijf en stuur zelf wekelijks een pastoraal weekbericht naar onze gemeenteleden en vaste bezoekers.
Het overzicht van rubrieken hierboven is vrij compleet.
Wat ik er nog bij zet is een overzicht van online activiteiten inclusief Zoom-links, zoals catechisatie, zondagsschool, bijbelstudie(s), enz.
Houd de meditatie aan het begin kort, maximaal 150-200 woorden of zo; mensen krijgen toch al veel over de mail. Ik sluit de brief af met een eveneens korte terugverwijzing (hooguit 4 of 5 regels) naar de openingsmeditatie en een psalmvers of lied (met Pasen bijvoorbeeld: Daar juicht een toon).
Wat ik in ieder geval zou adviseren is om een mailingprogramma zoals MailChimp te gebruiken.
Dan komt de mail minder snel in de spammap terecht, omdat de geadresseerden in het Aan-veld staan, en niet in het Bcc-veld. Het is ook voor jezelf makkelijker te beheren. Plus dat je interessante gegevens als rapportage krijgt: hoeveel mensen hebben je mail geopend, welke links worden er geklikt, enz. Bovendien kunnen mensen zich eventueel afmelden, dus je bent nog AVG-proof ook.