Wist je dat...

Martijn

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Martijn schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:... er dit jaar minder wespen zijn, vanwege de vele regen. Ze kunnen dan niet terugkeren naar hun nest en larven verhongeren.
Maar..... vanwege de nattigheid zijn er wel meer muggen en te weinig wespen om hier iets tegen te doen.
lees ik op Rijnmond.
Vorig jaar waren er hier ook opvallend weinig wespen. Normaal zwermen ze rond de glasbakken bij de supermarkten, maar vorig jaar en dit jaar tot nu toe geen last. Het hoogseizoen voor wespen is anders nog niet aangebroken, die begint doorgaans midden-augustus.
Nou vorig jaar ben ik 2 weken in het buurtschap ten noorden van je stad geweest. Wij hadden in vergelijk met hier juist veel last van wespen. Maar misschien omdat er hier normaal weinig zijn dat het ons veel leek...
Dat kan, toen nog wij in Zuna woonden hadden we ook veel meer last van muggen. Meer water, trekt muggen aan, en in droge betonnen binnensteden waar je geen vijvers of tuintjes hebt komen ze minder vaak voor.
Nu woon ik gelukkig niet in een betonnen binnenstad ;) maar in een omgeving met veel zout water....
Dodo

Bericht door Dodo »

In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
refo

Bericht door refo »

ejvl schreef:
Posthoorn schreef:
Mara schreef:... er dit jaar minder wespen zijn, vanwege de vele regen. Ze kunnen dan niet terugkeren naar hun nest en larven verhongeren.
Maar..... vanwege de nattigheid zijn er wel meer muggen en te weinig wespen om hier iets tegen te doen.
lees ik op Rijnmond.
Nou, ik heb er vannacht een stuk of zeven koud gemaakt. :hum
Klamboe! Geweldig!
Klamboe is echt onzin. Het zoemen irriteert en dat houdt niet op door een klamboe. Een steek is in Nederland geen enkel probleem, dus ze doen maar, als ze maar niet zoemen.
DDD

Bericht door DDD »

Nou, dat is persoonlijk. Ik heb een hekel aan de jeuk die muggenbulten veroorzaken. Ik word daar ook wakker van. Meestal volstaat een briesje van een ventilator om muggen uit de buurt te houden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Nou, dat is persoonlijk. Ik heb een hekel aan de jeuk die muggenbulten veroorzaken. Ik word daar ook wakker van. Meestal volstaat een briesje van een ventilator om muggen uit de buurt te houden.
Of een gesneden ui op je nachtkastje leggen. Daar schijnen muggen niet goed van te worden.
Men noemt ook wel een citroen. Dat lijkt me niet uit de lucht gegrepen omdat ook in de naam
citronella al deze naam lijkt voor te komen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik kwam vanmorgen een lesauto tegen op het CBR terrein met een bijzondere naam:
Psalm 126
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl

Bericht door ejvl »

refo schreef: Klamboe is echt onzin. Het zoemen irriteert en dat houdt niet op door een klamboe. Een steek is in Nederland geen enkel probleem, dus ze doen maar, als ze maar niet zoemen.
Ik gebruik zo'n ding, https://www.bol.com/nl/p/overige-merken ... 031535236/
Groot genoeg en het zoemen is dan alleen in de verte te horen met een beetje pech.
Overigens heb ik wel flink last van steken, flink opgezette bulten, vuurrood enzo.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Nou, dat is persoonlijk. Ik heb een hekel aan de jeuk die muggenbulten veroorzaken. Ik word daar ook wakker van. Meestal volstaat een briesje van een ventilator om muggen uit de buurt te houden.
Dat gezoem is agressieverhogend :banghead
Dit jaar nog geen enkele mug te zien, maar dat blijkt dus kennelijk aan de plafondventilator te liggen.
In de andere slaapkamers wel en daar zetten we alle middeltjes in die uit opoe's grote tipboek komen. :)
Een muggenstekker met blauw UV licht, daar komen ze op af en eenmaal erin, kunnen ze er niet meer uit. Die helpt wel wat, want er zitten wat muggenlijkjes in inmiddels.
Een citroengeranium op het nachtkastje, ruikt i.i.g. lekker fris.
Slikken van knoflookpil en vit B, effect twijfelachtig.
Insmeren met citronel, mwah, een beetje.
Horren.
s'Avonds met het licht uit even flink door laten tochten.
Rondom het huis alle mogelijk kraamkamers verwijderd, schoteltjes met (regen)water, de goot onder het raam goed drooghouden.
En voor de mug die hier nog allemaal aan weet te ontsnappen
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

De elektrische racket is veel beter. Je vangt ze ook in de vlucht en je hebt geen vieze plekken op de muur.
In al die huismiddeltjes geloof ik niet. Alleen horren helpen, want dan komen ze niet in huis.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:De elektrische racket is veel beter. Je vangt ze ook in de vlucht en je hebt geen vieze plekken op de muur.
In al die huismiddeltjes geloof ik niet. Alleen horren helpen, want dan komen ze niet in huis.
Elektrische hebben we ook.
Vooral bij wespen aan te bevelen.
Horren helpen op zich goed, maar muggen liften ook mee op mensen en dieren, dus 100% muggenvrij bestaat eigenlijk niet.
Er was een muggenexpert op de radio, omdat hier nu ook diverse exotische muggen zijn opgedoken.
Die brengen hele enge ziektes over.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Vroeger had je Vlido met dichloorvos. Probaat middel. Dankzij de EU niet meer toegestaan. Van de zomer eens in Luxemburg kijken. Op muggenbestrijdinggebied zijn nog niet alle eu-verordeningen in wetgeviñg omgezet. Misschien.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Vroeger had je Vlido met dichloorvos. Probaat middel. Dankzij de EU niet meer toegestaan. Van de zomer eens in Luxemburg kijken. Op muggenbestrijdinggebied zijn nog niet alle eu-verordeningen in wetgeviñg omgezet. Misschien.
Vlido was een product van de NV Maatschappij voor Wasvererking ERDAL fabriek, Amersfoort.
Erdal (na de fusie met de consumentenproducten van Akzo bekend als Kortman-Intradal) werd verkocht aan het Amerikaanse Cosolidated Foods (later Sara Lee) waar ook het Nederlande Douwe Egberts en Duyvis onder vielen.

Sara Lee is eind 2009 helemaal uitelkaar gevallen en de merken zijn her en der herverkaveld over enkele heel hele grote FMCG-concerns als P&G, Unilever, SC Johnson, Colgate-Palmolive, etc.
VLIDO was al eerder verkocht aan Gyllentorget Brands Ltd, samen met de ex-Sara Lee producten
Edil en Kemt.
Ik vrees dat Gyllentorget Brands Ltd Vlido in Nederland inderdaad niet meer verkoopt, maar het bestaat dus nog wel.
Link:
https://www.gyllentorget.tc/about-us
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik mis nog steeds de "insectipen"
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Ten eerste begrijp ik niet wat een christen met de Volkskrant moet.
Ten tweede zie ik niets positiefs in pokemon onzin.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie