Kleine ergernissen

Lilian197

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lilian197 »

Tiberius schreef: 16 jan 2025, 09:41
Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:36 Geen ergenis, meer teleurstelling...
Dat er nog geen reactie is op een vraag van mij bij Bijbelstudie. En mensen kennelijk drukker zijn met dominees en pastorieeen en kerkverandering etc.
Het spijt me voor je om te moeten zeggen, maar Bijbelstudie-topics lopen hier nooit hard.
Dat dachten we (als moderators) direct al, maar enkele mensen wilden toch graag die subfora.
Ok waar kan ik dit soort vragen dan beter kwijt? Zonder dat het ontaardt in een dogmatische discussie en niet meer vanuit de tekst wordt gereageerd?
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 16 jan 2025, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
merel

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:42
merel schreef: 16 jan 2025, 09:39
Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:31
merel schreef: 16 jan 2025, 09:12 Ik kom elke week, maar altijd later op de dag. Soms liggen alle sesamvolkoren nog in de schappen en andere keren is ook het andere volkorenbrood bijna op. Bestellen moet voor een bepaald tijdstip en ik zag te laat dat het brood thuis vrijwel op was. Daarom was ik nu de eerste bij de bakker.

En mensen die boos worden omdat hun brood van voorkeur op is, zijn best wel kinderachtig. Dan eet je ander brood.
Zou zelf inderdaad gevraagd hebben of het de bedoeling is voortaan te bestellen. Acht broden nemen niet veel klanten in 1 keer mee. En nu dus iets minder meegenomen hebben. Meestal schrijven ze in een bestelboek de bestellingen direct op. Of het nu voor morgen of over een week is. Dan ligt het gewoon voor je klaar. En bakken zij wat extra. Ik snap best dat ze geen brood op enorme voorraden bakken als er beperkt wordt afgenomen in kader van verspilling. En ook de hoge kosten voor hen. Dus ja bakker kan wat toeschietelijker zijn door alternatief aan te bieden en zelf als klant ook beetje mee bewegen... . Voorkomt veel ergenis :) . En mensen die zonder te bestellen in een keer enorme hoeveelheden mee willen nemen en dan geërgerd over zijn dat de bakker aangeeft dat niet prettig te vinden, zijn in de ogen van de bakker misschien ook wel kinderachtig bezig :😉. Laten we een beetje vriendelijk aardig zijn ook naar de bakkers die voor dag en dauw al voor jou bezig zijn.😊
Wie zegt dat ik geërgerd was? Zoals je in mijn eerste bericht kan lezen gaf ik ergernis n ergerde mij zelf niet.
Kwam denk ik doordat je het in topic ergenissen zet in combinatie met dat je het een rare redenering vindt. 🙃
Dat ik iets een rare beredenering vind, betekent niet dat ik mij aan die redenering erger. Vanuit de winkelbediende was er ergernis (vandaar dit topic en vanuit mij verbazing)
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

merel schreef: 16 jan 2025, 09:49
Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:42
merel schreef: 16 jan 2025, 09:39
Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:31

Zou zelf inderdaad gevraagd hebben of het de bedoeling is voortaan te bestellen. Acht broden nemen niet veel klanten in 1 keer mee. En nu dus iets minder meegenomen hebben. Meestal schrijven ze in een bestelboek de bestellingen direct op. Of het nu voor morgen of over een week is. Dan ligt het gewoon voor je klaar. En bakken zij wat extra. Ik snap best dat ze geen brood op enorme voorraden bakken als er beperkt wordt afgenomen in kader van verspilling. En ook de hoge kosten voor hen. Dus ja bakker kan wat toeschietelijker zijn door alternatief aan te bieden en zelf als klant ook beetje mee bewegen... . Voorkomt veel ergenis :) . En mensen die zonder te bestellen in een keer enorme hoeveelheden mee willen nemen en dan geërgerd over zijn dat de bakker aangeeft dat niet prettig te vinden, zijn in de ogen van de bakker misschien ook wel kinderachtig bezig :😉. Laten we een beetje vriendelijk aardig zijn ook naar de bakkers die voor dag en dauw al voor jou bezig zijn.😊
Wie zegt dat ik geërgerd was? Zoals je in mijn eerste bericht kan lezen gaf ik ergernis n ergerde mij zelf niet.
Kwam denk ik doordat je het in topic ergenissen zet in combinatie met dat je het een rare redenering vindt. 🙃
Dat ik iets een rare beredenering vind, betekent niet dat ik mij aan die redenering erger. Vanuit de winkelbediende was er ergernis (vandaar dit topic en vanuit mij verbazing)
Waaruit bleek die ergenis dan? Stond hij of zij met de deegroller te zwaaien? Of was hij of zij ook niet geërgerd. Maar vond het gewoon vreemd dat je 8 broden tegelijk haalde zonder te bestellen? :)
Terri

Bericht door Terri »

Ik snap de bakker wel. Blijkbaar is dit brood voor jullie aantrekkelijk, want anders zou je niet 8 dezelfde kopen.
Bakker weet nl niet of dit je wekelijkse vroeg-sessie gaat worden en dan hebben ze op die dag dus van dit brood niks meer op de schap. Is voor de bakker niet prettig.
Een mailtje/belletje is een kleine moeite, toch?
Ik heb in het verleden altijd van te voren besteld, bakker weet waar hij aan toe is, ik blij.
Ik zou zeggen; duidelijkheid voor iedereen. :)
merel

Bericht door merel »

Bleek uit toon en intonatie. Ik ben vaste klant bij deze bakker. Ik kom al jaren 1 a 2 keer per week daar en haal altijd 6-10 broden. deze opmerking heb ik nog nooit eerder gehad. Vandaar mijn verbazing. Als ik 3 uur later kom en de broden zijn er dan nog, krijg ik deze vraag niet.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef: 16 jan 2025, 10:49 Bleek uit toon en intonatie. Ik ben vaste klant bij deze bakker. Ik kom al jaren 1 a 2 keer per week daar en haal altijd 6-10 broden. deze opmerking heb ik nog nooit eerder gehad. Vandaar mijn verbazing. Als ik 3 uur later kom en de broden zijn er dan nog, krijg ik deze vraag niet.
Als je een vaste klant ben, en al jaren om de paar dagen 6-10 broden haalt en dat normaliter geen probleem is, kan ik me je gevoel voorstellen. Als vaste klant die dit al jaren 2 x per week koopt, verwacht je professioneler te woord gestaan te worden over een aanpassing van hun beleid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Inwoner

Bericht door Inwoner »

J.C. Philpot schreef: 16 jan 2025, 11:12
merel schreef: 16 jan 2025, 10:49 Bleek uit toon en intonatie. Ik ben vaste klant bij deze bakker. Ik kom al jaren 1 a 2 keer per week daar en haal altijd 6-10 broden. deze opmerking heb ik nog nooit eerder gehad. Vandaar mijn verbazing. Als ik 3 uur later kom en de broden zijn er dan nog, krijg ik deze vraag niet.
Als je een vaste klant ben, en al jaren om de paar dagen 6-10 broden haalt en dat normaliter geen probleem is, kan ik me je gevoel voorstellen. Als vaste klant die dit al jaren 2 x per week koopt, verwacht je professioneler te woord gestaan te worden over een aanpassing van hun beleid.
Ik snap niet goed waarom deze kwestie hier op tafel ligt. Als je jezelf onheus behandeld voelt, ga je toch in gesprek met het personeel en zorg je dat je elkaar voor een volgende keer begrijpt? Ik snap beide kanten, maar wie zijn wij om hier verder iets van te vinden?
J.C. Philpot

Inwoner schreef: 16 jan 2025, 12:04Ik snap beide kanten, maar wie zijn wij om hier verder iets van te vinden?
Sowieso zijn wij allemaal consumenten. En als consument zijn we denk ik prima in staat om te benoemen of we iets als klantvriendelijk ervaren, of niet.

Een topic als deze is goed om het hart te luchten en met anderen te reflecteren. Maar ik ben met je eens dat het goed is om ook te zorgen dat de feedback ook bij de betreffende bakker terechtkomt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:43
Tiberius schreef: 16 jan 2025, 09:41
Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:36 Geen ergenis, meer teleurstelling...
Dat er nog geen reactie is op een vraag van mij bij Bijbelstudie. En mensen kennelijk drukker zijn met dominees en pastorieeen en kerkverandering etc.
Het spijt me voor je om te moeten zeggen, maar Bijbelstudie-topics lopen hier nooit hard.
Dat dachten we (als moderators) direct al, maar enkele mensen wilden toch graag die subfora.
Ok waar kan ik dit soort vragen dan beter kwijt? Zonder dat het ontaardt in een dogmatische discussie en niet meer vanuit de tekst wordt gereageerd?
Als dan de kwestie brood van de bakker kwestie goed doorbakken is hier in het leutertopic... en Merel tijd krijgt om de kwestie aan de bakker voor te leggen...
Is er misschien tijd en ruimte om aan te geven waar ik bovenstaande dan wel kwijt kan om enig licht op de vragen te krijgen die ik in mijn post in de betreffende topic stelde. Daar ik dacht dat het forum juist geschikt was om met elkaar over die vragen na te denken... binnen de gestelde kaders. :)
Anders haal ik graag mijn post daar weg....
DDD

Bericht door DDD »

Inwoner schreef: 16 jan 2025, 12:04
J.C. Philpot schreef: 16 jan 2025, 11:12
Ik snap niet goed waarom deze kwestie hier op tafel ligt. Als je jezelf onheus behandeld voelt, ga je toch in gesprek met het personeel en zorg je dat je elkaar voor een volgende keer begrijpt? Ik snap beide kanten, maar wie zijn wij om hier verder iets van te vinden?
Waarom zou ik daar niets van mogen vinden? En waarom mag jij er dan wel iets van vinden dat ik er iets van vind?
parsifal

Bericht door parsifal »

JvW schreef: 14 jan 2025, 21:18
parsifal schreef: 14 jan 2025, 20:21
HannekeL schreef: 14 jan 2025, 19:30 Fietsers steek uw licht aan als het donker is, echt levensgevaarlijk zo zonder verlichting. En als ik het voor het zeggen had, dan werd een helm en fluovestje ook verplicht...

Zo datmoest er even uit
Mee eens, maar overdrijf het licht ook niet. Hoeveel fietsen nu met totaal verblindende schijnwerpers rijden is ook niet normaal.
Ik snap je, maar aangezien er ook regelmatig voetgangers op het fietspad lopen zonder licht snap ik de fietsers ook wel. Je schrikt echt verschrikkelijk is mijn ervaring, dus dan het fietslicht maar zodanig dat ik voetgangers zie lopen. Als er een tegenligger aankomt zet ik het licht wat minder fel. En soms gebruik im het ook om ervoor te zorgen dat auto’s hun groot licht uitzetten, want dan zie je als fietser ook niets meer.
Vandaag had ik je ervaring. Ik fietste met een vaartje van rond de 25 op een breed fietspad. Het was wat regenachtig en er kwam een fietser met groot licht me tegemoet. Ik kan echt maar net een in het zwart geklede voetganger ontwijken die aan de rechterkant van het fietspad liep. Ik denk dat ik hem/haar pas een seconde voor ik er net langs schoot zag. Ik draag braaf mijn helm dus bij die vaart is het waarschijnlijk schade aan botten en fiets, maar voor de voetganger had het ernstiger kunnen zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Mijn kleine ergernis is dat personen hier met ds. worden aangeduid maar dat nooit zijn geweest bijvoorbeeld en bisschop van Hippo.
Ja, officieel betekend het ‘heer’ dus strikt genomen mag het misschien kloppen maar toch wringt er bij mij iets als ik dat lees.

Ik geef toe het is een klein ergernisje (daarom ook ook hier).
Verder zijn het prachtige citaten @J.C. Philpot dus ga daar vooral mee door
J.C. Philpot

FlyingEagle schreef: 18 jan 2025, 15:39Verder zijn het prachtige citaten @J.C. Philpot dus ga daar vooral mee door Afbeelding
:super

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

Hoezo zou het dan kloppen? Als ik mijzelf dominee zou noemen -wat ik dus niet ben- dan lieg ik toch gewoon? Wat mij betreft is het misleiding om rooms-katholieke priesters 1000 jaar na hun dood tot predikant te promoveren.

Een beetje zoals de stamboom uit een oude catechisatiemethode van de GKv die de RKK en alle andere kerken zag als afsplitsing van de rechte lijn van Abraham naar de GKv.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

DDD schreef:Hoezo zou het dan kloppen? Als ik mijzelf dominee zou noemen -wat ik dus niet ben- dan lieg ik toch gewoon? Wat mij betreft is het misleiding om rooms-katholieke priesters 1000 jaar na hun dood tot predikant te promoveren.

Een beetje zoals de stamboom uit een oude catechisatiemethode van de GKv die de RKK en alle andere kerken zag als afsplitsing van de rechte lijn van Abraham naar de GKv.
Nou nou nou. Je kunt ook overdrijven.
En het antwoord op je vraag staat gewoon in mijn bericht dus lees dat nog maar eens even rustig door.
Plaats reactie