Gereformeerde Gemeenten

windorgel

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door windorgel »

HersteldHervormd schreef:Wat ik eigenlijk vreemd vind is dat het filmpje 1 dag geleden geüpload is, d.w.z. op zondag. Zo lijkt het tenminste.
Verder zijn er al genoeg filmpjes en videootjes van allerlei kleur en smaak, maar vast nog niet specifiek dit soort filmpjes :).
Nee, het is de 26e geüpload. Dat was zaterdag.
Louis2

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Louis2 »

pierre27 schreef:
Hoe bedoel je dit?
Ik bedoel dat er nog genoeg plaatsen zijn in Nederland zijn waar geen Bijbelgetrouwe kerk te vinden is.
Het zou toch prachtig zijn als in Nederland, en zeker ook in België, mensen Jezus mogen leren kennen?
De provincie waar ik vandaag kom kent slechts een handjevol Bijbelgetrouwe kerken.
Ik gun de mensen om mij heen nog meer dat ze mogen weten dat hij leeft!
MGG

Bericht door MGG »

Louis2 schreef:
pierre27 schreef:
Hoe bedoel je dit?
Ik bedoel dat er nog genoeg plaatsen zijn in Nederland zijn waar geen Bijbelgetrouwe kerk te vinden is.
Het zou toch prachtig zijn als in Nederland, en zeker ook in België, mensen Jezus mogen leren kennen?
De provincie waar ik vandaag kom kent slechts een handjevol Bijbelgetrouwe kerken.
Ik gun de mensen om mij heen nog meer dat ze mogen weten dat Hij leeft!
Zie je taak ;). Let op de knipoog he, want elke christen heeft een taak dus het telt niet specifiek voor jou. Er zijn in Nederland ook diverse evangelisatieposten. Praktisch elke Nederland heeft de beschikking over een Bijbel (via internet) en kan eenvoudig een kerk binnenlopen. Persoonlijk vind ik het enorm belangrijk dat er zending is onder volken die geeneens een Bijbel hebben en dat er mensen bereikt worden die nog nooit 1 woord over Jezus gehoord hebben
Laatst gewijzigd door MGG op 28 nov 2022, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als gast hier

Bericht door Als gast hier »

Simon0612 schreef:
Als gast hier schreef:Bij mij kwam op Youtube 'de Doorgevers' voorbij...wat een bijzonder initiatief!
Koekoek :super
Ik wilde aangeven dat ik het nog niet had bekeken maar het me nu van alle kanten tegemoet komt....zoiets is snel verspreid.
Louis2

Bericht door Louis2 »

MGG schreef:
Louis2 schreef:
pierre27 schreef:
Hoe bedoel je dit?
Zie je taak ;). Let op de knipoog he, want elke christen heeft een taak dus het telt niet specifiek voor jou. Er zijn in Nederland ook diverse evangelisatieposten. Praktisch elke Nederland heeft de beschikking over een Bijbel (via internet) en kan eenvoud een kerk binnenlopen. Persoonlijk vind ik het enorm belangrijk dat er zending is onder volken die geeneens een Bijbel hebben en dat er mensen bereikt worden die nog nooit 1 woord over Jezus gehoord hebben
Mijn ouders en grootouders hebben nooit een Bijbel serieus gelezen. Mijn vrienden ook niet, noch al mijn klasgenoten op de basisschool of secundair onderwijs.
MGG

Bericht door MGG »

Louis2 schreef:
MGG schreef:
Louis2 schreef:
pierre27 schreef:
Hoe bedoel je dit?
Zie je taak ;). Let op de knipoog he, want elke christen heeft een taak dus het telt niet specifiek voor jou. Er zijn in Nederland ook diverse evangelisatieposten. Praktisch elke Nederland heeft de beschikking over een Bijbel (via internet) en kan eenvoud een kerk binnenlopen. Persoonlijk vind ik het enorm belangrijk dat er zending is onder volken die geeneens een Bijbel hebben en dat er mensen bereikt worden die nog nooit 1 woord over Jezus gehoord hebben
Mijn ouders en grootouders hebben nooit een Bijbel serieus gelezen. Mijn vrienden ook niet, noch al mijn klasgenoten op de basisschool of secundair onderwijs.
Dat is een persoonlijke keus. De optie is er en ze kennen een christen. Niet flauw bedoeld, maar ik heb ook nog nooit de koran gelezen. Dat betreft echter wel een persoonlijke keus en mocht Allah bestaan dan is het mijn eigenschuld dat ik hem nooit gediend heb. Hoeveel miljoenen mensen hebben geeneens de mogelijkheid om een Bijbel te lezen en hebben in heel hun leven nog nooit een christen ontmoet? (De nood is in Nederland hoog, maar op zoveel plekken in de wereld is de nood nog hoger.) Daarbij komt dat het Jezus Zijn opdracht is om ALLE volken het Evangelie te brengen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dit is echt de omgekeerde wereld.
Heb je je ooit gerealiseerd dat het genade is dat je in een christelijke omgeving bent geboren en van huis uit meegekregen hebt om uit Gods woord te lezen en in Zijn huis te komen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik(maar ik ben GGiN-er en daar was het niet voor bedoeld) heb wel wat moeite met het YouTube-account. En meer in het feit dat dit een alternatieve route kan zijn tot een 'ambt', buiten verkiezing via ledenvergadering of buiten toelating via het curatorium om.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 28 nov 2022, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
JvW

Bericht door JvW »

Bertiel schreef:Dit is echt de omgekeerde wereld.
Heb je je ooit gerealiseerd dat het genade is dat je in een christelijke omgeving bent geboren en van huis uit meegekregen hebt om uit Gods woord te lezen en in Zijn huis te komen?
Ik denk dat de één wat meer in z’n bubbel leeft dan de ander…..
Maar mensen in de “wereldse bubbel” komen tegenwoordig echt niet meer zomaar in aanraking met de bijbel. Daar is echt evangelisatie (actief!) voor nodig. Wat dat betreft snap ik Louis2 helemaal.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
MGG

Bericht door MGG »

Nivea
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Piet Puk schreef:Ik(maar ik ben GGiN-er en daar was het niet voor bedoeld) heb wel wat moeite met het YouTube-account. En meer in het feit dat dit een alternatieve route kan zijn, buiten verkiezing via ledenvergadering of buiten toelating via het curatorium om.
Het is ook niet voor mij bedoeld, voel me wel wat buitengesloten. Beetje kerkistisch eigenlijk he :slurp Maar wat bedoel je precies Piet?
MGG

Bericht door MGG »

JvW schreef:
Ik denk dat de één wat meer in z’n bubbel leeft dan de ander…..
Maar mensen in de “wereldse bubbel” komen tegenwoordig echt niet meer zomaar in aanraking met de bijbel. Daar is echt evangelisatie (actief!) voor nodig. Wat dat betreft snap ik Louis2 helemaal.
Dat veel mensen niet in aanraking komen met de Bijbel zie ik in mijn omgeving helaas regelmatig. Vele weten amper wat het christelijke geloof inhoudt en moeten soms zelf nadenken wat er bij Kerst herdacht wordt. Maar nogmaals ze hebben de optie om een Bijbel te lezen en ik ben nog nooit iemand tegengekomen die niet wist dat er christenen waren. In dat opzicht zijn alle Nederlanders al bevoorrecht boven alle volken die geen Bijbel in hun eigen taal hebben en de miljoenen mensen die nog nooit een christen ontmoet hebben. Elke zondag kan elke mobile Nederlander een kerk binnenlopen (ook al is de drempel voor velen hoog). Hoeveel miljoenen mensen hebben nog nooit een kerk gezien?
Voor de duidelijkheid. Ik ben een groot voorstander van evangelisatieposten in Nederland. Maar we kunnen en mogen Jezus zijn opdracht niet negeren, omdat er in Nederland ook nog ontzettend veel werk te doen is.
Laatst gewijzigd door MGG op 28 nov 2022, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

MGG schreef:
Nivea
Dat is toch van dat spul wat je op je handen en gezicht smeert onder de douche?
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Simon0612 schreef:
MGG schreef:
Nivea
Dat is toch van dat spul wat je op je handen en gezicht smeert onder de douche?
Een fles smeren op je lichaam gaat wat moeilijk :huhu Ik weet wel dat je shampoo kan gebruiken ( al had ik ook wel ergens gelezen dat dat ook niet altijd al te best is)
NIVEA= Niet invullen voor een ander.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Simon0612 schreef:
Piet Puk schreef:Ik(maar ik ben GGiN-er en daar was het niet voor bedoeld) heb wel wat moeite met het YouTube-account. En meer in het feit dat dit een alternatieve route kan zijn, buiten verkiezing via ledenvergadering of buiten toelating via het curatorium om.
Het is ook niet voor mij bedoeld, voel me wel wat buitengesloten. Beetje kerkistisch eigenlijk he :slurp Maar wat bedoel je precies Piet?
Als ik het goed begreep uit de video voelde maker behoefte om 'door te geven'. Dat zal normaliter ook het gevoelen zijn bij ambtsdragers dat ze door willen geven wat God tot/door hen spreekt. Wanneer genoemde wegen worden toegesloten, kun je altijd via zo'n alternatieve route 'proberen'. Disclaimer: ik doel hier niet op genoemde situatie. Er is bijvoorbeeld ook een ander You Tube-account, waarbij ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat er gewoon gepreekt wordt.
Plaats reactie