Kleine ergernissen

refo

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

J.C. Philpot schreef: 16 jan 2025, 08:47
merel schreef: 16 jan 2025, 08:36 Ik ergerde mij niet, maar gaf blijkbaar zelf ergernis.

Vanmorgen was ik de eerste klant bij de bakker en nam 8 dezelfde broden mee. Daarna waren deze broden voor vandaag op. De winkelbediende vond dat niet eerlijk voor mogelijke volgende klanten en vond dat ik bij deze hoeveelheden een dag van te voren moest bestellen, zodat andere klanten ook nog dit brood konden halen. Eerlijk gezegd vind ik dat een rare redenatie.
Als een bakker maar 8 broden op voorraad heeft, doet de bakker zelf wat fout dunkt mij.
Dat denk ik niet. Hij zal dat soort brood bakken in aantallen die gebaseerd zijn op verkoopervaringen. Niemand is ermee gebaat dat de bakker brood moet weggooien.
Niet eerlijk is niet het goede woord, maar persoonlijk zou ik er in deze casus 4 meenemen en voortaan even van tevoren bellen.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben het eens met de bakker. Er wordt veel eten verspild in Nederland. Wellicht zijn er andere mensen die perse dit brood willen hebben. Die boos of teleurgesteld zijn als het op is. Ik zou zeggen: hoeveel heeft u er vandaag nodig. Kan ik de rest later bezorgen en zou u wellicht ofwel in een vast ritme willen komen ofwel even willen bellen. Dan hoeven we niet zoveel eten weg te gooien en blijft iedereen tevreden.
merel

Bericht door merel »

Ik kom elke week, maar altijd later op de dag. Soms liggen alle sesamvolkoren nog in de schappen en andere keren is ook het andere volkorenbrood bijna op. Bestellen moet voor een bepaald tijdstip en ik zag te laat dat het brood thuis vrijwel op was. Daarom was ik nu de eerste bij de bakker.

En mensen die boos worden omdat hun brood van voorkeur op is, zijn best wel kinderachtig. Dan eet je ander brood.
Laatst gewijzigd door merel op 16 jan 2025, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kan je hem de dag ervoor geen mail of app sturen?
merel

Bericht door merel »

Nee, dat moet telefonisch voor 15.00 uur. Ik zag pas later dat wij geen brood meer hadden.
Dodo

Bericht door Dodo »

Hij had het beter als advies kunnen verwoorden, of als verzoek. Op een vriendelijke manier.
Maar verder: je mag kopen wat er ligt. Wie het eerst komt...
DDD

Bericht door DDD »

Ik kan me best voorstellen dat een bakker bepaalt dat je niet meer dan vier dezelfde broden tegelijk kunt kopen. Dat heeft AH ook wel eens bij bonus-aanbiedingen.

Aha. Dan zou je wellicht twee van elke soort kunnen kopen. Maar ik snap dat zoiets voor een bakker best lastig is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ergernissen moeten er zijn, dat is naar de Schrift. Maar er staat ook wel iets over de mensen die ergernissen veroorzaken.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
merel

Bericht door merel »

Dodo schreef: 16 jan 2025, 09:16 Hij had het beter als advies kunnen verwoorden, of als verzoek. Op een vriendelijke manier.
Maar verder: je mag kopen wat er ligt. Wie het eerst komt...
Dat laatste vind ik dus ik. Ik vis ook vaak genoeg naast het net en maak mij daar totaal niet druk om. Eerlijk gezegd was ik mij er ook niet van bewust dat het blijkbaar zo bezwaarlijk was om 8 dezelfde broden tegelijk te kopen. Zoveel is dat ook weer niet.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef: 16 jan 2025, 09:12 Ik kom elke week, maar altijd later op de dag. Soms liggen alle sesamvolkoren nog in de schappen en andere keren is ook het andere volkorenbrood bijna op. Bestellen moet voor een bepaald tijdstip en ik zag te laat dat het brood thuis vrijwel op was. Daarom was ik nu de eerste bij de bakker.

En mensen die boos worden omdat hun brood van voorkeur op is, zijn best wel kinderachtig. Dan eet je ander brood.
Zou zelf inderdaad gevraagd hebben of het de bedoeling is voortaan te bestellen. Acht broden nemen niet veel klanten in 1 keer mee. En nu dus iets minder meegenomen hebben. Meestal schrijven ze in een bestelboek de bestellingen direct op. Of het nu voor morgen of over een week is. Dan ligt het gewoon voor je klaar. En bakken zij wat extra. Ik snap best dat ze geen brood op enorme voorraden bakken als er beperkt wordt afgenomen in kader van verspilling. En ook de hoge kosten voor hen. Dus ja bakker kan wat toeschietelijker zijn door alternatief aan te bieden en zelf als klant ook beetje mee bewegen... . Voorkomt veel ergenis :) . En mensen die zonder te bestellen in een keer enorme hoeveelheden mee willen nemen en dan geërgerd over zijn dat de bakker aangeeft dat niet prettig te vinden, zijn in de ogen van de bakker misschien ook wel kinderachtig bezig :😉. Laten we een beetje vriendelijk aardig zijn ook naar de bakkers die voor dag en dauw al voor jou bezig zijn.😊
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 16 jan 2025, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dodo

Bericht door Dodo »

Er was ooit een vraag in de rubriek Moderne Manieren in Trouw. Iemand haalde bij Kruidvat bij het schepsnoep bepaalde snoepjes uit de Engelse drop en kocht daar dan een zakje vol van. Mocht dat?
Daar kun je echt leuk over discussiëren. Wat ik net zei: je mag kopen wat er ligt. Maar mag je ook het overgebleven product veranderen door er één element uit te halen?
Lilian1975

Geen ergenis, meer teleurstelling...
Dat er nog geen reactie is op een vraag van mij bij Bijbelstudie. En mensen kennelijk drukker zijn met dominees en pastorieeen en kerkverandering etc.
merel

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:31
merel schreef: 16 jan 2025, 09:12 Ik kom elke week, maar altijd later op de dag. Soms liggen alle sesamvolkoren nog in de schappen en andere keren is ook het andere volkorenbrood bijna op. Bestellen moet voor een bepaald tijdstip en ik zag te laat dat het brood thuis vrijwel op was. Daarom was ik nu de eerste bij de bakker.

Zou zelf inderdaad gevraagd hebben of het de bedoeling is voortaan te bestellen. Acht broden nemen niet veel klanten in 1 keer mee. En nu dus iets minder meegenomen hebben. Meestal schrijven ze in een bestelboek de bestellingen direct op. Of het nu voor morgen of over een week is. Dan ligt het gewoon voor je klaar. En bakken zij wat extra. Ik snap best dat ze geen brood op enorme voorraden bakken als er beperkt wordt afgenomen in kader van verspilling. En ook de hoge kosten voor hen. Dus ja bakker kan wat toeschietelijker zijn door alternatief aan te bieden en zelf als klant ook beetje mee bewegen... . Voorkomt veel ergenis :) . En mensen die zonder te bestellen in een keer enorme hoeveelheden mee willen nemen en dan geërgerd over zijn dat de bakker aangeeft dat niet prettig te vinden, zijn in de ogen van de bakker misschien ook wel kinderachtig bezig :😉. Laten we een beetje vriendelijk aardig zijn ook naar de bakkers die voor dag en dauw al voor jou bezig zijn.😊
Wie zegt dat ik geërgerd was? Zoals je in mijn eerste bericht kan lezen gaf ik ergernis n ergerde mij zelf niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:36 Geen ergenis, meer teleurstelling...
Dat er nog geen reactie is op een vraag van mij bij Bijbelstudie. En mensen kennelijk drukker zijn met dominees en pastorieeen en kerkverandering etc.
Het spijt me voor je om te moeten zeggen, maar Bijbelstudie-topics lopen hier nooit hard.
Dat dachten we (als moderators) direct al, maar enkele mensen wilden toch graag die subfora.
Lilian1975

merel schreef: 16 jan 2025, 09:39
Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 09:31

Wie zegt dat ik geërgerd was? Zoals je in mijn eerste bericht kan lezen gaf ik ergernis n ergerde mij zelf niet.
Kwam denk ik doordat je het in topic ergenissen zet in combinatie met dat je het een rare redenering vindt. 🙃
Plaats reactie