De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
Wat houdt de strafbaarheid van illegaliteit nu eigenlijk in? Wat zijn de straffen? Uitgezet worden was al mogelijk zonder dat illegaliteit strafbaar is. Een boete voor overschrijden van visum is leuk, maar gaat geen problemen oplossen. Illegaal werken is sowieso al strafbaar denk ik (ook voor werkgever).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
een reactie in het RD
https://www.rd.nl/artikel/1114090-werke ... ke-grenzen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Laat het rd - en de lezers - maar niet weten wat ds. Molenaar doet.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 17:42 een reactie in het RD
Of de zwerver nog steeds bij hem woont?
Mijn man heeft een oom die deze gastvrijheid altijd in praktijk gebracht heeft. Bood het eigen bed aan en tante en hij sliepen dan op de grond. Een zwerver die op een koude winterdag op het erf scharrelde kreeg zijn jas. En een maaltijd aan hun tafel.
Hij is nu oud en alleen. Ik heb bijzonder veel respect voor hem. Ik denk niet dat ik zo zou kunnen leven. (of willen?? Want het is een keuze...)
Hij is nu oud en alleen. Ik heb bijzonder veel respect voor hem. Ik denk niet dat ik zo zou kunnen leven. (of willen?? Want het is een keuze...)
Nou vertel..Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 17:57Laat het rd - en de lezers - maar niet weten wat ds. Molenaar doet.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 17:42 een reactie in het RD
Het valt mij op dat jij je ondeugden hier altijd breed uitmeet en ook graag op de tekortkomingen van anderen wijst. Maar Jezus heeft ook gezegd dat wij licht moeten laten schijnen voor de mensen. Misschien kun je daar wat meer aandacht voor hebben? En dat kan ook via artikelen, waarin je een goed voorbeeld geeft. Dat heeft met linkerhanden en rechterhanden die van elkaars werk geen idee hebben, naar mijn idee niets te maken.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 17:57Laat het rd - en de lezers - maar niet weten wat ds. Molenaar doet.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 17:42 een reactie in het RD
Los daarvan betekent gastvrij zijn wat mij betreft niet dat je huis altijd afgeladen vol moet zijn met zwervers.
Mooi artikel trouwens. Ik ben heel benieuwd wat de puber er nu van vond dat zijn vader de preek ook in de praktijk bracht.
Het goede "voorbeeld" wordt hier gebruikt om een soort "morele superioriteit" neer te zetten voor het beleid in NL. En dat is gewoon laakbaar gedrag. Hij kan in het RD ook gewoon z'n punt maken zonder uitgebreid te vertellen hoe goed t'ie zelf wel niet is.DDD schreef: ↑Gisteren, 19:25Het valt mij op dat jij je ondeugden hier altijd breed uitmeet en ook graag op de tekortkomingen van anderen wijst. Maar Jezus heeft ook gezegd dat wij licht moeten laten schijnen voor de mensen. Misschien kun je daar wat meer aandacht voor hebben? En dat kan ook via artikelen, waarin je een goed voorbeeld geeft. Dat heeft met linkerhanden en rechterhanden die van elkaars werk geen idee hebben, naar mijn idee niets te maken.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 17:57Laat het rd - en de lezers - maar niet weten wat ds. Molenaar doet.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 17:42 een reactie in het RD
Los daarvan betekent gastvrij zijn wat mij betreft niet dat je huis altijd afgeladen vol moet zijn met zwervers.
Mooi artikel trouwens. Ik ben heel benieuwd wat de puber er nu van vond dat zijn vader de preek ook in de praktijk bracht.
Nee, dat kan niet. Iedere predikant weet als het goed is, dat het persoonlijke voorbeeld de kern is van de geloofsoverdracht.
Of ongeloofsoverdracht natuurlijk, als het slechte voorbeelden betreft. Dat is in het dagelijks leven, in de prediking, in artikelen, en in alles wat je doet, zegt, schrijft. Je kunt alleen iets overdragen als je het zelf ook zichtbaar in praktijk brengt.
Dat jij de ondeugd ophemelt, is dus niet de norm. Het ware te wensen dat je niet alleen bij ellendekennis blijft steken. Naast ellende is er verlossing en dankbaarheid. De vrucht daarvan spreekt uit zo'n artikel. Al zal ware dankbaarheid altijd ook weer ergernis opwekken. Dat blijkt wel hier. Al wat wel luidt, waarachtig, en goed is heeft een plaats in het spreken en schrijven van een predikant. Of je het zelf deed, of een ander, doet er niet toe. Als het maar een voorbeeld is als een teken van Gods Koninkrijk.
En aangezien wij allen in vele struikelen, is dat nu juist zo mooi om als bemoediging te horen. Vandaag hoorde ik uit het dagboek van ds. Van der Veer juist over dit thema lezen naar aanleiding van psalm 32.
Of ongeloofsoverdracht natuurlijk, als het slechte voorbeelden betreft. Dat is in het dagelijks leven, in de prediking, in artikelen, en in alles wat je doet, zegt, schrijft. Je kunt alleen iets overdragen als je het zelf ook zichtbaar in praktijk brengt.
Dat jij de ondeugd ophemelt, is dus niet de norm. Het ware te wensen dat je niet alleen bij ellendekennis blijft steken. Naast ellende is er verlossing en dankbaarheid. De vrucht daarvan spreekt uit zo'n artikel. Al zal ware dankbaarheid altijd ook weer ergernis opwekken. Dat blijkt wel hier. Al wat wel luidt, waarachtig, en goed is heeft een plaats in het spreken en schrijven van een predikant. Of je het zelf deed, of een ander, doet er niet toe. Als het maar een voorbeeld is als een teken van Gods Koninkrijk.
En aangezien wij allen in vele struikelen, is dat nu juist zo mooi om als bemoediging te horen. Vandaag hoorde ik uit het dagboek van ds. Van der Veer juist over dit thema lezen naar aanleiding van psalm 32.
Toch vind ik wel dat Wim in zekere zin een punt heeft. Dat je naleeft wat je zelf preekt snap ik en dat zal vast en zeker een goed gevoel geven om voor een dag een zwerver op te vangen en hem daarna weer op straat te zetten maar om dat nu zo breed uit te meten in het RD...
Dit stuk kwam op mij ook wel over van: kijk mij eens lekker deugen
Dit stuk kwam op mij ook wel over van: kijk mij eens lekker deugen
Wij hoeven onze lamp niet onder een korenvat te zetten.
Natuurlijk heeft hij een punt, eerlijk zeggen dat je doet wat je moreel juist vindt, kan ergernis oproepen, maar het gaat om het gezichtspunt. Het lijkt mij geen bijbels gezichtspunt.
Overigens ging het artikel erom dat kinderen de dingen letterlijk in praktijk brengen, en dat dat soms ook wel eens tot verrassingen kan leiden. Ik zag er niets van 'kijk ons eens lekker deugen' in, want dan zou het overleg met de echtgenote niet zijn vermeld natuurlijk.
Natuurlijk heeft hij een punt, eerlijk zeggen dat je doet wat je moreel juist vindt, kan ergernis oproepen, maar het gaat om het gezichtspunt. Het lijkt mij geen bijbels gezichtspunt.
Overigens ging het artikel erom dat kinderen de dingen letterlijk in praktijk brengen, en dat dat soms ook wel eens tot verrassingen kan leiden. Ik zag er niets van 'kijk ons eens lekker deugen' in, want dan zou het overleg met de echtgenote niet zijn vermeld natuurlijk.
Ik denk dat de zuurtegraad van sommige forummers zo hoog is dat ze het licht in de ogen van mensen die wel iets van hun leven maken en dat delen met hun naasten, niet gunnen.
Maar dat kan natuurlijk ook maar een internethouding zijn. Ik hoop het maar.
Maar dat kan natuurlijk ook maar een internethouding zijn. Ik hoop het maar.
Wellicht is het een ongezonde reactie op een doorgeschoten zondigheidsfascinatie in de prediking. Om het maar vooral niet te licht op te nemen is er louter aandacht voor de zonde en kwalijke dingen. En daarnaast is het in de samenleving in de mode om cynisch te zijn. Cynische mensen vertrouwen anderen niet (meer). Dat kan ontzettende gevolgen hebben, onder andere het adoreren van Trump en Poetin. Maar ook in het klein: als je anderen niet vertrouwt, laat je je niet corrigeren.
Eenzaamheid is daarmee de grootste vijand van de democratie.
Eenzaamheid is daarmee de grootste vijand van de democratie.
Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet staat er geschreven.
De Farizeeër kreeg geen complimenten toen hij begon uit te leggen wat hij allemaal aan goeds deed.
En de relevantie tov het punt wat hij wil maken is al helemaal onnavolgbaar.
Je haalt teksten totaal uit hun verband, mijns inziens.
Als je linkerhand niet weet wat je rechterhand doet, dan geef je dus dubbel aalmoezen. Het is niet zo dat andere mensen daar niets van zien. Integendeel. Dat zal voor alle mensen in je omgeving heel snel duidelijk zijn.
Dat is dus bepaald niet hetzelfde als de vrucht van genade (of überhaupt intermenselijk fatsoen) voor de mensen verborgen te houden uit angst dat mensen er wat van zullen vinden. Dat is eerder een vrucht van een ziekelijke neiging om zich alleen op schuldbesef te concentreren, zonder oog voor het feit dat ware godsvrucht daar niet blijft steken.
De Farizeeër uit de gelijkenis dankte God dat hij beter was dan andere mensen. Daarvan zegt Jezus dat zulken hun loon al hebben. Maar een heenwijzer naar Christus zijn is niet hetzelfde als luidkeels bidden (in onze tijd: een tv-interview geven) waarin je zegt dat je blij bent dat je beter bent dan andere mensen.
Ik begrijp werkelijk niet hoe je zo'n fascinatie voor het kwaad kunt hebben dat je zo'n artikel met een bril leest die kennelijk dan op ongeveer de Farizeeër uitkomt. Maar die bril zegt iets over jou, niet over de schrijver.
Als je linkerhand niet weet wat je rechterhand doet, dan geef je dus dubbel aalmoezen. Het is niet zo dat andere mensen daar niets van zien. Integendeel. Dat zal voor alle mensen in je omgeving heel snel duidelijk zijn.
Dat is dus bepaald niet hetzelfde als de vrucht van genade (of überhaupt intermenselijk fatsoen) voor de mensen verborgen te houden uit angst dat mensen er wat van zullen vinden. Dat is eerder een vrucht van een ziekelijke neiging om zich alleen op schuldbesef te concentreren, zonder oog voor het feit dat ware godsvrucht daar niet blijft steken.
De Farizeeër uit de gelijkenis dankte God dat hij beter was dan andere mensen. Daarvan zegt Jezus dat zulken hun loon al hebben. Maar een heenwijzer naar Christus zijn is niet hetzelfde als luidkeels bidden (in onze tijd: een tv-interview geven) waarin je zegt dat je blij bent dat je beter bent dan andere mensen.
Ik begrijp werkelijk niet hoe je zo'n fascinatie voor het kwaad kunt hebben dat je zo'n artikel met een bril leest die kennelijk dan op ongeveer de Farizeeër uitkomt. Maar die bril zegt iets over jou, niet over de schrijver.