Groepsimmuniteit, dat is nu 3%. Met een vaccin (als dat er komt) zal dat sneller bereikt worden maar dan moet het vaccin wel breed beschikbaar zijn. En dat duurt nog wel 2 jaar vrees ik.HHKtE schreef:Hoe zal het dan gaan met de gemoedsbezwaarden die altijd tegen vaccineren waren??Jeremiah schreef:En het is natuurlijk maar de vraag of er een vaccin komt. Daar kunnen we niet zonder meer vanuit gaan.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
groeps immuniteit onder gezonde bloed donnoren is 3%
dat is de enige waarheid die er uit het sanquin onderzoek komt
Totaal niet representatief.
Wil je groepsimmuniteit weten, dan moet je rusickloss een hele gemeente of stad die gemiddeld getroffen is testen.
Wil je groepsimmuniteit weten, dan moet je rusickloss een hele gemeente of stad die gemiddeld getroffen is testen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wij hadden gistermorgen toch wel aangrijpende preek van onze ds P den Butter. Over de ontmoeting van Jezus in Galilea met 500 broeders.
Van harte aanbevolen.
https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?sermon_id=560
Van harte aanbevolen.
https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?sermon_id=560
De serologische testen van de bloedbank zijn idd slecht een indicatie. Meer weten we niet.Bertiel schreef:groeps immuniteit onder gezonde bloed donnoren is 3%
Ik was juist wat teleurgesteld, op de reactie van ds. Procee na. Gelukkig staat er vandaag een correctie in de krant.Jantje schreef:De manier waarop er over het sacrament van de Heilige Doop gesproken wordt.Ambtenaar schreef:En wat vind je er mooi aan?Jantje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/doop-mag ... -1.1654069
Wat een mooi en inhoudsvol artikel!
@Valcke, dan denk ik dat je de essentie van het artikel niet hebt begrepen.
-
- Verbannen
Ik had juist die link gedeeld. Daar stond het wél gelijk goed in vermeld.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik vind dat de overheid en de zorgverzekeraars er voor moeten zorgen dat de zorgcapaciteit op orde komt. Dat hoeft heus geen twee jaar te duren. Als de zorgcapaciteit maar groot genoeg is, kunnen er ook weer kerkdiensten worden gehouden.Ambtenaar schreef:Ik schat in van niet. Maar ik hoop dat het eerder kan.eilander schreef:Dit kalenderjaar, en volgend kalenderjaar dus ook niet volgens jou?Ambtenaar schreef:Nee, het is geen typefout. Dit kalenderjaar is een volle kerk geen optie. Dat is pas mogelijk als er een vaccin is.merel schreef:2022? Ik mag toch hopen 2021
DDD, ben je zelf ook al met de omscholing begonnen voor IC-verpleegkundige?
Ik ben totaal ongeschikt. Ik val al bijna flauw bij bloedprikken. Daarnaast zou ik niet weten wie dan mijn werk zou moeten doen.
Er is nu al personeelstekort. Jouw voorstel is dan ook verre van realistisch.DDD schreef:Ik ben totaal ongeschikt. Ik val al bijna flauw bij bloedprikken. Daarnaast zou ik niet weten wie dan mijn werk zou moeten doen.
Dat moet sowieso opgelost worden voor een andere pandemie, dus dat kan dan mooi nu beginnen. Als er een tekort aan personeel is, dan moet dat probleem worden geanalyseerd en opgelost. Beter laat dan nooit, zeg ik dan.
Precies hetzelfde in het onderwijs. Er zijn allerlei nutteloze functies die wel bezet worden, maar zorg en onderwijs zijn ook belangrijk.
Precies hetzelfde in het onderwijs. Er zijn allerlei nutteloze functies die wel bezet worden, maar zorg en onderwijs zijn ook belangrijk.
-
- Verbannen
Dat neem ik dan wel tijdelijk over.DDD schreef:Daarnaast zou ik niet weten wie dan mijn werk zou moeten doen.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wat is groot genoeg? Permanent 2400 IC bedden inclusief personeel die de komende 100 jaar zitten te duimen draaien ? Voor deze pandemie hadden wij 1100+ IC bedden waarvan er zo’n 800 bezet waren. We hadden dus zo’n 300 IC bedden overcapaciteit.DDD schreef:
Ik vind dat de overheid en de zorgverzekeraars er voor moeten zorgen dat de zorgcapaciteit op orde komt. Dat hoeft heus geen twee jaar te duren. Als de zorgcapaciteit maar groot genoeg is, kunnen er ook weer kerkdiensten worden gehouden.
Ik denk dat wij nu geleerd hebben van deze situatie en dat we het opschalen van IC bedden in een proceduretje moeten vatten en we zijn er.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik heb eerlijk geen idee.
Maar dat mogen deskundigen bedenken. We zitten nu officieel op 2400 in noodsituaties, maar dat is niet standaard houdbaar, begrijp ik. Dus mijns inziens moet die capaciteit in ieder geval tijdelijk zoveel mogelijk omhoog en de lockdown zo snel mogelijk opgeheven. Maar uiteraard zonder het risico dat mensen niet meer begraven kunnen worden.
Overigens hoeven mensen die in nood oproepbaar zijn helemaal niet duimen te draaien. Er zijn zoveel medische functies die in het geval van een pandemie wel even tijdelijk minder kunnen. Ik denk dat de inschatting van overcapaciteit ook niet klopt. In een situatie als nu worden verloven ingetrokken en worden mensen gevraagd extra te werken. De normale capaciteit is gebaseerd op verloven en deeltijd.
En na enig nadenken, vind ik dat het van ware christelijke geest zou getuigen als de verpleeghuizen weer bezocht mogen worden en als daarvoor voldoende middelen beschikbaar zijn.
Maar dit hoort meer in het andere draadje.
Maar dat mogen deskundigen bedenken. We zitten nu officieel op 2400 in noodsituaties, maar dat is niet standaard houdbaar, begrijp ik. Dus mijns inziens moet die capaciteit in ieder geval tijdelijk zoveel mogelijk omhoog en de lockdown zo snel mogelijk opgeheven. Maar uiteraard zonder het risico dat mensen niet meer begraven kunnen worden.
Overigens hoeven mensen die in nood oproepbaar zijn helemaal niet duimen te draaien. Er zijn zoveel medische functies die in het geval van een pandemie wel even tijdelijk minder kunnen. Ik denk dat de inschatting van overcapaciteit ook niet klopt. In een situatie als nu worden verloven ingetrokken en worden mensen gevraagd extra te werken. De normale capaciteit is gebaseerd op verloven en deeltijd.
En na enig nadenken, vind ik dat het van ware christelijke geest zou getuigen als de verpleeghuizen weer bezocht mogen worden en als daarvoor voldoende middelen beschikbaar zijn.
Maar dit hoort meer in het andere draadje.
Als ik mij niet laat vaccineren, betekent dat dan dat niet meer mag deelnemen aan een kerkdienst?Ambtenaar schreef:Nee, het is geen typefout. Dit kalenderjaar is een volle kerk geen optie. Dat is pas mogelijk als er een vaccin is.merel schreef:2022? Ik mag toch hopen 2021
Hora est!