Het papieren RD... Hoe lang nog?

Ben je bereid het papieren RD de hele week te ontvangen?

Ja, ik vind het RD prima zo.
6
11%
Ja, hoewel de prijs-kwaliteitsverhouding wel vragen oproept.
1
2%
Ja, maar ik zou graag een dikkere krant willen, met meer lange artikelen.
11
20%
Ja, maar het RD zou theologisch bevindelijker moeten worden.
2
4%
Nee, ik ga mijn abonnement stopzetten, of omzetten naar een digitale variant.
2
4%
Nee, want ik mis de lange artikelen, zoals bij Trouw en NRC.
8
15%
Nee, het RD heeft voor mij steeds minder meerwaarde, doordat ik het nieuws al via radio/tv/internet volg, en er verder te weinig méér gebracht wordt.
4
7%
Nee, ik heb geen abonnement, en dat houd ik zo.
21
38%

Totaal aantal stemmen: 55

Tiberius
Administrator

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Genoeg weer (of eigenlijk te veel) over de HSV en de legging.
Terug naar het topic-onderwerp.
Het was volgens mij niet off-topic, want er werd een bericht in het RD geplaatst, dat voor sommigen reden was om een abonnementsopzegging te overwegen.
Dat regelen ze dan maar met de abonnementenservice van het RD.
Ander

Bericht door Ander »

Luther schreef:Als iemand de HSV wil afwijzen (en daar kan ik me heus wel wat bij voorstellen) dan kan dat toch ook op een andere toon? Op het zendingsveld worden aan de lopende band HSV's geproduceerd en we collecteren ervoor.

Maar om nu de legging te noemen als duivelswerk en een splijtzwam, sorry, dan ga je als predikant (in dit geval ds. Kort) echt veel en veel te ver. Daarop lijken me de corrigerende woorden van ds. W. Visscher (ND) van toepassing: In plaats van zich bezig te houden met dingen waarom het 'wezenlijk' gaat, bijt de refozuil zich volgens Visscher vast in bijzaken. ,,Oude thema's worden voortdurend geactualiseerd, als zouden dat de grote dingen zijn waartegen we te strijden hebben.'' Als illustratie noemt hij de kledingregels in reformatorische kring, waarbij vrouwen worden geacht een rok te dragen. ,,Ga dat niet uitwerken tot in de details, waarover we vervolgens uren zitten te discussiëren. Dan denk ik: Snappen we nou nog wat er in onze samenleving aan de hand is?''
Dat jij de bedoeling van ds. Kort niet (wil) zien betekent dat jij het niet snapt. Ik heb twee keer een poging gedaan om het uit te leggen maar hou je vijandschap maar vast.
BJD

Bericht door BJD »

Ander schreef:
Luther schreef:Als iemand de HSV wil afwijzen (en daar kan ik me heus wel wat bij voorstellen) dan kan dat toch ook op een andere toon? Op het zendingsveld worden aan de lopende band HSV's geproduceerd en we collecteren ervoor.

Maar om nu de legging te noemen als duivelswerk en een splijtzwam, sorry, dan ga je als predikant (in dit geval ds. Kort) echt veel en veel te ver. Daarop lijken me de corrigerende woorden van ds. W. Visscher (ND) van toepassing: In plaats van zich bezig te houden met dingen waarom het 'wezenlijk' gaat, bijt de refozuil zich volgens Visscher vast in bijzaken. ,,Oude thema's worden voortdurend geactualiseerd, als zouden dat de grote dingen zijn waartegen we te strijden hebben.'' Als illustratie noemt hij de kledingregels in reformatorische kring, waarbij vrouwen worden geacht een rok te dragen. ,,Ga dat niet uitwerken tot in de details, waarover we vervolgens uren zitten te discussiëren. Dan denk ik: Snappen we nou nog wat er in onze samenleving aan de hand is?''
Dat jij de bedoeling van ds. Kort niet (wil) zien betekent dat jij het niet snapt. Ik heb twee keer een poging gedaan om het uit te leggen maar hou je vijandschap maar vast.
Dan snap ik het ook niet... en is jouw uitleg kennelijk ook niet geheel duidelijk...

Of... we hebben een verschillende mening. ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:Genoeg weer (of eigenlijk te veel) over de HSV en de legging.
Terug naar het topic-onderwerp.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JALP schreef:
Maar wie ben ik, wie ben jij, wie is een dominee of wie is welk mens dan ook om dingen als het werk van de duivel aan te wijzen?
Dan moet je wel heel voorzichtig mee zijn, maar als het goed is weet een dominee op dit punt vaak meer als een leek.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:
JALP schreef:
Maar wie ben ik, wie ben jij, wie is een dominee of wie is welk mens dan ook om dingen als het werk van de duivel aan te wijzen?
Dan moet je wel heel voorzichtig mee zijn, maar als het goed is weet een dominee op dit punt vaak meer als een leek.
Gijs, je moet een ds niet zo op een voetstuk zetten, er zijn mensen ( leken, in jouw ogen), die soms wel meer weten als een ds
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
JALP schreef:
Gijs, je moet een ds niet zo op een voetstuk zetten, er zijn mensen ( leken, in jouw ogen), die soms wel meer weten als een ds
Zo'n antwoord had ik natuurlijk kunnen verwachten, maar een dominee zit er vaak wel meer 'in' en als waarlijk geroepen is ontvangt hij daarover, als het goed is, ook licht en wijsheid om zijn 'schapen' recht te leiden en ze te behoeden voor de verkeerde weg.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
Zo'n antwoord had ik natuurlijk kunnen verwachten, maar een dominee zit er vaak wel meer 'in' en als waarlijk geroepen is ontvangt hij daarover, als het goed is, ook licht en wijsheid om zijn 'schapen' recht te leiden en ze te behoeden voor de verkeerde weg.
En hoe zit het dan met al die ds'sen die in het bestuur zitten van de HSV?
Met alleen het verweer"een ds zegt het, kom je er niet!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Gijs83 schreef:
JALP schreef:
De eenvoudigen zijn soms scherper dan de geleerden :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Ik denk dat de krant er niet meer zo heel lang is. Zeker in de afgelopen tijd merken we heel erg dat de krant veel dunner is en er weinig informatie meer instaat die je nergens anders al lezen kunt. Veel kun je zo van internet halen. We denken weleens: wat is de meerwaarde ervan? Misschien leuk om vrijdagavond of zaterdag te lezen, maar meer voor de traditie dan dat het nut heeft....
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Schemerlichtje schreef:Ik denk dat de krant er niet meer zo heel lang is. Zeker in de afgelopen tijd merken we heel erg dat de krant veel dunner is en er weinig informatie meer instaat die je nergens anders al lezen kunt. Veel kun je zo van internet halen. We denken weleens: wat is de meerwaarde ervan? Misschien leuk om vrijdagavond of zaterdag te lezen, maar meer voor de traditie dan dat het nut heeft....
Wij denken hetzelfde.
Zou je een andere krant nemen?

Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat Elsevier een dagblad zou worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

In bepaalde gebieden is het moeilijk om een bezorger te vinden.
Wie heeft zin om 25 kranten te bezorgen in een gebied van kilometers.
Het AD kun je dan in 1 straat in de bus mikken.
Ander

Bericht door Ander »

Mara schreef:In bepaalde gebieden is het moeilijk om een bezorger te vinden.
Bij ons het RD ook nog wel hoor... Wellicht dat er voor die vieze krant, het AD, wel wat meer gereden moet worden hier. Althans, dat hoop ik.
Mara

Bericht door Mara »

Ander schreef:
Bij ons het RD ook nog wel hoor... Wellicht dat er voor die vieze krant, het AD, wel wat meer gereden moet worden hier. Althans, dat hoop ik.
Vieze krant ? Klinkt mij wereldvreemd :huhu
Ander

Bericht door Ander »

Mara schreef:
Ander schreef:
Vieze krant ? Klinkt mij wereldvreemd :huhu
Heb je je vingers wel eens bekeken, na het lezen...
Plaats reactie