... vlinder stelt de vraag of ze 's zondags een bus mag pakken om een werk der barmhartigheid te mogen verrichten.
... via de werkende vrouw
... zijn we aangekomen bij het wel of niet verzekeren.

Kun je zien hoe alles met elkaar samenhangt. Vrouw, werk, werkende vrouw, werken op zondag, inkomen, kinderen, gemeenschap, volksverzekering, verzekering, principieel bezwaarden, diaconie.Luther schreef: ... vlinder stelt de vraag of ze 's zondags een bus mag pakken om een werk der barmhartigheid te mogen verrichten.
Ja, een vreemde gang van zaken hoe het in dit topic verloopt.Luther schreef:Dit blijft een wonderlijk topic...
... vlinder stelt de vraag of ze 's zondags een bus mag pakken om een werk der barmhartigheid te mogen verrichten.
Gezien de titel van dit topic zouden we het ook nog even kunnen hebben over de HSL....Marie-Henriëtte schreef:Ja, een vreemde gang van zaken hoe het in dit topic verloopt.Luther schreef:Dit blijft een wonderlijk topic...
Dat ligt inderdaad wel meer in de richtlijnen van de titel van dit topic dan de laatste tientallen berichten die hier gedeponeerd zijn.Luther schreef:Gezien de titel van dit topic zouden we het ook nog even kunnen hebben over de HSL....Marie-Henriëtte schreef:Ja, een vreemde gang van zaken hoe het in dit topic verloopt.Luther schreef:Dit blijft een wonderlijk topic...
Het 'probleem' is nu juist dat niet iedereen zoiets als een ingrijpend besluit ziet... Jij ervaart het misschien zo, maar ik bijvoorbeeld weer niet. En we kunnen onze eigen ervaring nu eenmaal niet aan een ander opleggen.Marie-Henriëtte schreef:Een beetje creatief denken is nooit weg voordat je zo'n ingrijpend besluit neemt als reizen met het openbaar vervoer op zondag.
Bureaucraat schreef:Zou een moderator die topic willen splitsen?
Aan de hand van: er overlijden mensen als er geen zusters rondlopen op zondag...questionmark schreef:Er wordt in het begin van dit topic gesproken over 'noodzakelijk werk'.
Aan de hand waarvan wordt 'noodzakelijkheid' bepaald?
Die grens heeft de Heere-Jezus gesteld.questionmark schreef:Dat begrijp ik, maar ik bedoelde het meer in het algemeen. Waar ligt de grens?
Dit is natuurlijk geen antwoord. Die grens heeft God gesteld: Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk maar de zevende dag is de sabbat des Heeren uws Gods, dan zult gij geen werk doen.vlinder schreef:Die grens heeft de Heere-Jezus gesteld.questionmark schreef:Dat begrijp ik, maar ik bedoelde het meer in het algemeen. Waar ligt de grens?
Matth. 12:12 Hoe veel gaat nu een mens een schaap te boven? Zo is het dan op de sabbatdagen geoorloofd wel te doen.
Markus 3:4 En Hij zeide tot hen: Is het geoorloofd op sabbatdagen goed te doen, of kwaad te doen, een mens te behouden, of te doden? En zij zwegen stil.
Lukas 6:9 Zo zeide dan Jezus tot hen: Ik zal u vragen: Wat is geoorloofd op de sabbatten, goed te doen, of kwaad te doen, een mens te behouden, of te verderven?
Zegt u het maar...
Het is noodzakelijk om noodzakelijk werkenden te vervoeren...Erasmiaan schreef:De vraag is of openbaar vervoer een noodzakelijk werk is op de sabbat (het is in ieder geval geen werk van barmhartigheid).