Erasmiaan schreef:[
Waarom? Waarom? Waarom? Als er eens een dwaling belicht wordt, altijd naar de andere kant wijzen? Waar is dat goed voor? Dan mag je nergens meer op wijzen!
.
Ho ho mijn beste Erasmiaan,
Ik wordt hier neergezet of ik alles afkeur wat er geschreven wordt.
Dat is jammer. Ik zie ook de gevaren in de Evangelische beweging, waarschuwing is nodig.
Waar ik mijn vragen bij heb is of die invloed binnen de GG wel zo groot is als dat soms wordt gesuggereerd. Of benoemen we soms zaken onterecht als door de Evangelische beweging beïnvloed, die eigenlijk een gereformeerde afkomst hebben , maar waarvan we de veelkleurigheid in bevindelijke kring wat zijn kwijt geraakt ? Zie bv de aanbods-discussie of visie op het verbond of de sacramenten.
En dan ben ik met je van mening dat Dhr Snoek een prachtig evenwichtig boekje heeft geschreven, waar de jeugd zich zeker door aangesproken zal voelen. En ik hoop van harte dat dit evenwicht ook in het boekje van Ds de Heer te vinden is.
Het ging me ook helemaal niet om de boekjes tegenover elkaar te stellen, maar de voornoemde vragen kwamen vooral bovendrijven in het licht van de vaak gehoorde noodschreeuw op de verschillende kerkelijke vergaderingen over het hoegenaamd ontbreken van vruchten op de prediking.
Maar goed, gedachten laten zich nu eenmaal niet altijd goed beschrijven of worden in ieder geval soms anders opgevat dan bedoelt..