Vakantietips

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vakantietips

Bericht door Lassie »

wij gaan dit jaar in mei met z'n 21 -en op vakantie. elke keer komt er weer 1tje bij. :haha
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantietips

Bericht door refo »

jvdg schreef:
helma schreef:
refo schreef:12 personen is wel érg groot. Ik heb me altijd geconcentreerd op 6-8 personen.
tja...11 personen en een verkering is echt 12...
Lijkt me trouwens machtig gezellig om met zo'n club op vakantie te gaan.
Erg idealistisch.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantietips

Bericht door helma »

refo schreef:
jvdg schreef:
helma schreef:
refo schreef:12 personen is wel érg groot. Ik heb me altijd geconcentreerd op 6-8 personen.
tja...11 personen en een verkering is echt 12...
Lijkt me trouwens machtig gezellig om met zo'n club op vakantie te gaan.
Erg idealistisch.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
tja...ik reageerde ook maar niet :huhu

er zijn veel gezellige momenten bij, maar het kan ook erg heftig zijn :sweat
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vakantietips

Bericht door Lassie »

dat valt wel mee.

Wij vinden het juist wel ERG gezellig, misschien heeft dit ook te maken met dat een van mijn broers in het buitenland woont? Vooral voor mijn ouders om zo met elkaar als kinderen en kleinkinderen een paar dagen bij elkaar te zijn.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vakantietips

Bericht door Marnix »

Oeh, het lijkt mij juist heel lastig omdat de een dit wil, de ander dat... Je maar 1 auto hebt en dus keuzes moet gaan maken wat je gaat doen enzo. Wij waren vorig jaar met 4 personen, nog van redelijk dezelfde leeftijd ook en dan was het soms al goed nadenken wat te gaan doen, wat iedereen leuk vindt enzo. Alhoewel het wel meeviel. Maar met een grote groep lijkt me dat best lastig :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vakantietips

Bericht door Lassie »

Bij ons is het zo: iedereen komt met eigen vervoer. We hebben geen verplichtingen naar elkaar toe (dan alleen het avond eten).

Soms worden er een aantal optie's gedaan en zo gaat men hun eigen kant op.

Beetje vrijheid.

Ik ga straks ff zoeken wat er allemaal te doen is in die omgeving...JE bent met een groep maar toch ben je lekker samen weg.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Vakantietips

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:Oeh, het lijkt mij juist heel lastig omdat de een dit wil, de ander dat... Je maar 1 auto hebt en dus keuzes moet gaan maken wat je gaat doen enzo. Wij waren vorig jaar met 4 personen, nog van redelijk dezelfde leeftijd ook en dan was het soms al goed nadenken wat te gaan doen, wat iedereen leuk vindt enzo. Alhoewel het wel meeviel. Maar met een grote groep lijkt me dat best lastig :)
Bij ons gaan vaak alle auto's wel mee. We nemen ook nogal veel mee! We gaan meestal ook niet ver. De Veluwe is nog wel af te rijden, toch?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vakantietips

Bericht door Marnix »

haha, de veluwe is voor mij te fietsen. En ja, dan kan het wel. Mij niet gezien, ik ga liever niet in Nederland op zomervakantie.
Lassie schreef:Bij ons is het zo: iedereen komt met eigen vervoer. We hebben geen verplichtingen naar elkaar toe (dan alleen het avond eten).

Soms worden er een aantal optie's gedaan en zo gaat men hun eigen kant op.

Beetje vrijheid.

Ik ga straks ff zoeken wat er allemaal te doen is in die omgeving... Je bent met een groep maar toch ben je lekker samen weg.
Oke, dat klinkt gezellig inderdaad. En makkelijk, als je dan 3 weken gaat hoeft iedereen maar 1x te koken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantietips

Bericht door refo »

Ik heb eens even rondgeneusd over caravankosten.

-Als je een oude caravan koopt.
-Die niet verzekert.
-Hem stalt bij een kennis met een grote schuur.

Dan ben je goedkoop uit.
Maar als je niet eens heel gek doet kost een caravan 1000 euro per jaar.
Daarin zit

-afschrijving
-stalling
-verzekering
-rente

en verder per vakantie nog
-extra brandstof en soms extra tol
-staanplaats
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantietips

Bericht door refo »

http://www.tourismus-beckenried.ch/pdf/ ... en2009.pdf

In bovenstaande folder is het huis van Mw Margit Gander interessant. Voor 75 CHF per dag een huis van 7 personen.

Beckenried ligt aan het Vierwoudstedenmeer.

Voor het openbaar vervoer hebben ze daar de Tellpass. En voor kinderen <16 de Juniorkarte.
De Tellpass is 15 dagen geldig en geeft recht op 5 dagen vrij reizen op bepaalde trajecten. Kost ongeveer 200 CHF= 125 euro.
De juniorkarte kost 20 CHF = 13 euro voor een heel jaar. Per gezin hoef je er maar 2 te betalen.

Je kunt hiermee 5 mooie excursies in het Vierwoudstedengebied maken voor niet heel veel geld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vakantietips

Bericht door Mister »

75 CHF (minder dan 50 Euro) per nacht is echt niet veel voor een dergelijke groot onderkomen in een mooie omgeving!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantietips

Bericht door refo »

Het is iets meer dan 50 EUR. De koers is lelijk gestegen de laatste tijd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vakantietips

Bericht door albion »

Ik denk erover om een midweek in de voorjaarsvakantie weg te gaan.
Niet naar Engeland (is te kort), maar misschien Duitsland. Voor 'Jan' zou het
wel fijn zijn als we weggaan, anders zie ik de 'bui' al hangen. (welke bui blijft even in het midden).
Vooral als er sneeuw ligt zodat hij kan snowboarden...
Mijn man is wat minder enthousiast om eerlijk te zijn, die gaat liever naar Engeland.
We zijn een keer in de omgeving van Winterberg geweest (vond ik erg mooi) en de roots van mijn
man liggen in Bassenheim, maar ik weet niet of die omgeving zich leent voor 'wintersport'. Misschien
weten jullie een site waar ik iets kan vinden voor jongeren +16?

Tips zijn van harte welkom.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vakantietips

Bericht door henriët »

albion schreef:Ik denk erover om een midweek in de voorjaarsvakantie weg te gaan.
Niet naar Engeland (is te kort), maar misschien Duitsland. Voor 'Jan' zou het
wel fijn zijn als we weggaan, anders zie ik de 'bui' al hangen. (welke bui blijft even in het midden).
Vooral als er sneeuw ligt zodat hij kan snowboarden...
Mijn man is wat minder enthousiast om eerlijk te zijn, die gaat liever naar Engeland.
We zijn een keer in de omgeving van Winterberg geweest (vond ik erg mooi) en de roots van mijn
man liggen in Bassenheim, maar ik weet niet of die omgeving zich leent voor 'wintersport'. Misschien
weten jullie een site waar ik iets kan vinden voor jongeren +16?

Tips zijn van harte welkom.
hoezo laat je hem niet meegaan met een jongerenreis???
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vakantietips

Bericht door albion »

henriët schreef:
albion schreef:Ik denk erover om een midweek in de voorjaarsvakantie weg te gaan.
Niet naar Engeland (is te kort), maar misschien Duitsland. Voor 'Jan' zou het
wel fijn zijn als we weggaan, anders zie ik de 'bui' al hangen. (welke bui blijft even in het midden).
Vooral als er sneeuw ligt zodat hij kan snowboarden...
Mijn man is wat minder enthousiast om eerlijk te zijn, die gaat liever naar Engeland.
We zijn een keer in de omgeving van Winterberg geweest (vond ik erg mooi) en de roots van mijn
man liggen in Bassenheim, maar ik weet niet of die omgeving zich leent voor 'wintersport'. Misschien
weten jullie een site waar ik iets kan vinden voor jongeren +16?

Tips zijn van harte welkom.
hoezo laat je hem niet meegaan met een jongerenreis???
Moet ik wel weten waar ik die kan vinden....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie