Fotografie

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding

Niet bewerkt, maar puur natuur: het San Francisco Museum of Modern Arts. Gefotografeerd rond middernacht, uiteraard als tijdopname met (tafel)statief, met de bedoeling om het spel van lijnen en kleuren inclusief de spiegeling in het water te vangen in één portret. Gemaakt met een splinternieuwe Canon G6 waarvan ik op dat moment de mogelijkheden nog niet kende...

[Aangepast op 22/6/05 door Hendrikus]
~~Soli Deo Gloria~~
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik vind hem eigenlijk wel mooi geworden. Normaal gebruik je dan standje TV en kijk je of je 1/2/5/10 seconden nodig bent. De kleuren zijn nu heel goed over gekomen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Leuk! De auto is nu aan de onderkant wat lichter. De auto is nu 'nog meer' het middelpunt van de foto.

Nu het bewerken, het lijkt net als je eten aan het koken bent. Beetje van dit, beetje van dat... zo pruts ik maar voort :, Ik probeer hem nog eens te bewerken, maar dan dat de auto oud overkomt, net alsof hij er al 30 jaar staat. In plaats van 5 jaar :,
Ja, het werkt ook erg verslavend moet ik zeggen. Ik kon het dan ook niet laten direct er even aan te werken...:! Ik ben benieuwd naar volgende creaties ;)

Gr.,
welk programma gebruiken jullie voor het bewerken?
Liever Turks dan Paaps
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Niet bewerkt, maar puur natuur: het San Francisco Museum of Modern Arts. Gefotografeerd rond middernacht, uiteraard als tijdopname met (tafel)statief, met de bedoeling om het spel van lijnen en kleuren inclusief de spiegeling in het water te vangen in één portret. Gemaakt met een splinternieuwe Canon G6 waarvan ik op dat moment de mogelijkheden nog niet kende...

[Aangepast op 22/6/05 door Hendrikus]
Heel mooi gedaan Hendrikus!!! Een mooi surrealistisch beeld dat past bij het onderwerp ;). Zelf zou ik er niet veel meer aan doen, dan alleen boven de plaat een klein randje weghalen, zodat de kleuren meer symmetrisch zijn (boven en onder).

Gr.,
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Matthijswelk programma gebruiken jullie voor het bewerken?
Ik gebruik voornamelijk Photoshop CS en Paintshop Pro. Ik begon overigens met GIMP, dat ook prima werkt (en het is nog gratis ook).

Gr.,
Jongere

Bericht door Jongere »

Een natuurkundeleraar op mijn school is ook fotograaf, zie zijn site.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Jongere

Wauw! :bou:

Hij bekent meteen kleur op de eerste pagina. Mooi vind ik dat!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Jongere

Wauw! :bou:

Hij bekent meteen kleur op de eerste pagina. Mooi vind ik dat!
Zo! Dat zijn nog eens mooie foto's!
En een sympathieke naam ook :+:+:+
~~Soli Deo Gloria~~
Leonius

Bericht door Leonius »

:uWerkelijk een prachtfoto Jongere!!!!:u

Ook de site van je leraar is prachtig. Duidelijk geen amateur :,

Gr.,
MS

Bericht door MS »

Prachtige foto's!!

Heb er maar eens eentje uitgeprint (eigen gebruik mag toch), ik zag hier een foto, maar die is wel auteurrechtelijk beschermd, kijk uit!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Tja, wat moet ik hier nu van zeggen :! dan loop ik toch achter met mijn simpele plaatjes.

Maar goed:
Bij het fotograferen gebruik ik geen filters. De afgebeelde dieren zijn dieren die in de vrije natuur leven en dus niet in gevangenschap worden gehouden.
De meeste van de getoonde beelden zijn scans van dia's. Tele-opnamen zijn meestal gemaakt met de Canon 500mm 4.5 (soms met 1,4x of 2x converter) en de eos 1v of de eos 3. De 300mm 2.8 gebruik ik voor dieren op korte afstand. Voor landschappen gebruik ik een 24mm groothoek van sigma of de 70-300 IS usm van canon. Bij macro opnamen gebruik ik de 105 mm ex van sigma. Vanaf 2003 ben ik in het bezit van de Canon 600mm 4.0 IS usm. Voor digitale fotografie gebruik ik nu de eos 20D.
Zal ik de prijzen er eens bij zoeken? dan praat je wel anders :,
Leonius

Bericht door Leonius »

Tja, wat moet ik hier nu van zeggen :! dan loop ik toch achter met mijn simpele plaatjes.
Onzin!:?
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Deze natuurfoto dan maar, uit de oude doos.

Vanmiddag zaten er ook wel wat musjes in de vijver, ik heb een enkele foto kunnen maken.

Afbeelding
Leonius

Bericht door Leonius »

Deze natuurfoto dan maar, uit de oude doos.

Vanmiddag zaten er ook wel wat musjes in de vijver, ik heb een enkele foto kunnen maken.
Zeker een mooie foto. De volgende keer moet je ervoor zorgen alleen scherp te stellen op de vogel, zodat de rest mooi wazig is. Dit kan je trouwens ook in een bewerkingsprogramma voor elkaar krijgen.

Gr.,
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Afbeelding
Schitterend! Dus hij staat er nog? Dit weekend hoop ik weer in Ommen te zijn. En we gaan zeker ook nog bij het bruggetje kijken... De twee weekenden er na zijn we trouwens waarschijnlijk ook in Ommen!
Plaats reactie