Pagina 13 van 69
Geplaatst: 21 dec 2006, 11:25
door refo
Erasmiaan schreef:Jaja. Ik ken toch heel wat mensen waarbij de stalen veiligheidskooi van de Volvo hun leven middelijkerwijs heeft gered. Als ze op dat moment in een Hyundai hadden gezeten waren er onherroepelijk ergere dingen gebeurt.
Nou...
Heel wat mensen? Dan moet je heel veel mensen kennen die Volvo rijden die dan ook nog eens een heel ernstig ongeluk hebben gehad.
Geplaatst: 21 dec 2006, 11:28
door memento
refo schreef:Erasmiaan schreef:Jaja. Ik ken toch heel wat mensen waarbij de stalen veiligheidskooi van de Volvo hun leven middelijkerwijs heeft gered. Als ze op dat moment in een Hyundai hadden gezeten waren er onherroepelijk ergere dingen gebeurt.
Nou...
Heel wat mensen? Dan moet je heel veel mensen kennen die Volvo rijden die dan ook nog eens een heel ernstig ongeluk hebben gehad.
Zeker lid van de 'roekeloze Volvorijders club'?
Trouwens, volgens mij kan je maar één ding concluderen uit Erasmiaans opmerking: Volvo's zijn heel gevaarlijke auto's, heel veel mensen hebben er ongelukken mee...
Geplaatst: 21 dec 2006, 11:30
door refo
Dat zou natuurlijk kunnen. Een club van mensen die een ongeval in een Volvo hebben meegemaakt. Dat moet het dan wel zijn.
Geplaatst: 21 dec 2006, 11:41
door Erasmiaan
memento schreef:refo schreef:Erasmiaan schreef:Jaja. Ik ken toch heel wat mensen waarbij de stalen veiligheidskooi van de Volvo hun leven middelijkerwijs heeft gered. Als ze op dat moment in een Hyundai hadden gezeten waren er onherroepelijk ergere dingen gebeurt.
Nou...
Heel wat mensen? Dan moet je heel veel mensen kennen die Volvo rijden die dan ook nog eens een heel ernstig ongeluk hebben gehad.
Zeker lid van de 'roekeloze Volvorijders club'?
Trouwens, volgens mij kan je maar één ding concluderen uit Erasmiaans opmerking: Volvo's zijn heel gevaarlijke auto's, heel veel mensen hebben er ongelukken mee...
Het zijn twee mensen uit mijn directe omgeving die me dat verteld hebben. Een vrouw van een jaar of 60 en een man van 70. Overigens is het een gegeven dat de stalen kooi van Volvo veel goed werk heeft verricht. Niet dat ik daarvoor in Volvo ga rijden...
Geplaatst: 21 dec 2006, 12:12
door Kislev
Ken idd ook iemand die met d'r Volvo onder de trein is gekomen (niet gezien dat de bomen dicht waren vanwege laagstaande zon). Auto leek één hoopje metaal maar dankzij de goede kooikonstruktie zonder noemswaardig letsel eruit gehaald....
Eens en voor altijd volvo was daarna d'r mening.
Als je voor veiligheid gaat moet je geloof ik de Citroen C6 gaan rijden (
link ) Hij rijdt overigens prima kan ik uit eigen ervaring zeggen!!

Geplaatst: 21 dec 2006, 17:26
door Gian
Kislev schreef:
Als je voor veiligheid gaat moet je geloof ik de Citroen C6 gaan rijden (
link ) Hij rijdt overigens prima kan ik uit eigen ervaring zeggen!!

Was de BX (behalve de lelijkste :mrgreen: ) ook niet de onveiligste auto ooit?
Geplaatst: 21 dec 2006, 19:56
door Tiberius
Gian schreef:Kislev schreef:
Als je voor veiligheid gaat moet je geloof ik de Citroen C6 gaan rijden (
link ) Hij rijdt overigens prima kan ik uit eigen ervaring zeggen!!

Was de BX (behalve de lelijkste :mrgreen: ) ook niet de onveiligste auto ooit?
Hij roestte in ieder geval nooit: het was allemaal plastic.
Geplaatst: 21 dec 2006, 23:43
door David J
Ik rij geen auto. Kun je daar ook een veiligsheidsscore aan hangen?
Geplaatst: 22 dec 2006, 10:13
door Kislev
Gian schreef:Kislev schreef:
Als je voor veiligheid gaat moet je geloof ik de Citroen C6 gaan rijden (
link ) Hij rijdt overigens prima kan ik uit eigen ervaring zeggen!!

Was de BX (behalve de lelijkste :mrgreen: ) ook niet de onveiligste auto ooit?
Lelijk kun je over twisten, igg eigenzinnig. Dat spreekt me wel aan. Vaak als een auto uit productie is en op een gegeven moment zeldamer wordt ga je zien of het een toekomstige klassieker is of niet. Als ik nu een BX zie rijden heb ik iets van 'toch wel bijzonder wagentje'
Geloof er niks van dat BX onveiligste auto was. Zie maar, keurige kreukelzone:
Citroen BX kHeb er overigens nog nooit ingezeten maar BX-stoelen schijnen zo'n beetje de beste autostoelen te zijn.
Geplaatst: 22 dec 2006, 10:29
door Duuk
Kislev schreef:Gian schreef:Kislev schreef:
Als je voor veiligheid gaat moet je geloof ik de Citroen C6 gaan rijden (
link ) Hij rijdt overigens prima kan ik uit eigen ervaring zeggen!!

Was de BX (behalve de lelijkste :mrgreen: ) ook niet de onveiligste auto ooit?
Lelijk kun je over twisten, igg eigenzinnig. Dat spreekt me wel aan. Vaak als een auto uit productie is en op een gegeven moment zeldamer wordt ga je zien of het een toekomstige klassieker is of niet. Als ik nu een BX zie rijden heb ik iets van 'toch wel bijzonder wagentje'
Geloof er niks van dat BX onveiligste auto was. Zie maar, keurige kreukelzone:
Citroen BX
Hmm, dat zegt op zich niet zoveel. Tegenwoordig botsen ze met de helft van de voorkant tegen een blok beton. Dan verdeel je de krachten maar over de helft waardoor de impact veel groter is.
Geplaatst: 22 dec 2006, 10:30
door Duuk
Kislev schreef:Ken idd ook iemand die met d'r Volvo onder de trein is gekomen (niet gezien dat de bomen dicht waren vanwege laagstaande zon). Auto leek één hoopje metaal maar dankzij de goede kooikonstruktie zonder noemswaardig letsel eruit gehaald....
Eens en voor altijd volvo was daarna d'r mening.
Als je voor veiligheid gaat moet je geloof ik de Citroen C6 gaan rijden (
link ) Hij rijdt overigens prima kan ik uit eigen ervaring zeggen!!

Als ik de leasebak ook prive zou blijven gebruiken, dan was de C4 Picasso diesel met electronische versnellingsbak een serieuze optie geweest. Die zit vol met lekkere hebbedingetjes.
Geplaatst: 22 dec 2006, 23:22
door jakobmarin
En dan heb je de aso-bakken nog, die als een tank een voetganger kunnen raken door de hoge grill.

Zéér on-reformatorische auto's (mag ik hopen ) :mrgreen:
Geplaatst: 23 dec 2006, 13:02
door geledu
jakobmarin schreef:En dan heb je de aso-bakken nog, die als een tank een voetganger kunnen raken door de hoge grill.

Zéér on-reformatorische auto's (mag ik hopen ) :mrgreen:
Wat is hier dan onreformatorisch aan ?
Dit is nog een vervoersmiddel tot nuttig gebruik, waar soms heel veel tijd in wordt doorgebracht.
Om veel geld aan vakantie's te besteden (bv wintersport) dat lijkt me eerder on-reformatorisch.
Geplaatst: 23 dec 2006, 14:18
door Mister
Ik herinner met een serie uit het Reformatorisch dagblad over auto's.
linkje:
http://www.refdag.nl/artikel/1202029/%8 ... ol%94.html
Geplaatst: 23 dec 2006, 20:49
door Pim
geledu schreef:jakobmarin schreef:En dan heb je de aso-bakken nog, die als een tank een voetganger kunnen raken door de hoge grill.

Zéér on-reformatorische auto's (mag ik hopen ) :mrgreen:
Wat is hier dan onreformatorisch aan ?
Dit is nog een vervoersmiddel tot nuttig gebruik, waar soms heel veel tijd in wordt doorgebracht.
Om veel geld aan vakantie's te besteden (bv wintersport) dat lijkt me eerder on-reformatorisch.
Wat een onzinnige vergelijking. Voor je van een auto van 30 mille bij een auto van 70 mille bent, heb je misschien wel 20-40 jaar (ligt aan je gezinsomvang) op wintersport kunnen gaan. Nou, zo lang gaat die auto van 70 mille echt niet mee.
Maarreh, als jij principieel niet op wintersport kan moet je dat zeker niet doen!!