Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

DDD

Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

Bericht door DDD »

Profesto schreef: Gisteren, 22:31 En als er democratisch een voorzitter wordt gekozen, wordt er volgens jou iemand genegeerd?

We hebben twee keer iets geprobeerd in een kabinet met deze partij en het werd een flagrante mislukking.
We hebben nu een keer een voorzitter gehad met deze standpunten, die was goed in zijn werk, maar kon op sommige momenten zijn functie niet uitoefenen vanwege zijn standpunten en uitspraken.
Voldoende reden om een andere voorzitter democratisch te kiezen.
Dat negeren sloeg op jouw voorstellen en bijdragen.

Ik ben niet tegen het democratisch kiezen van een andere voorzitter. Ik vind het dom. Ik hecht aan een breed maatschappelijk draagvlak voor het landsbestuur.

En wat ik vooral ergerlijk vind, als iemand zo'n functie heeft gekregen, relatief slim zou moeten zijn en dan toch zulke domme dingen zegt. Dat irriteert me mateloos.
Groepscirkel

Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

Bericht door Groepscirkel »

Profesto schreef: Gisteren, 21:37
Groepscirkel schreef: Gisteren, 21:20
refo schreef: Gisteren, 08:08 Eerste stemming: Van der Lee meer stemmen dan Van Campen.
(Ho, dat gaat niet goed. Als Van der Lee naast Bosma komt in de derde ronde, wordt Bosma gekozen. VVD gaat nooit Van der Lee stemmen)
Tweede stemming: Links stemt Van Campen. Die wordt tweede, Van der Lee valt af.
Derde stemming: geen linkse kandidaat meer, dus links stemt VVD. Hoe raar wil je het hebben. Want PVV is op veel punten veel linkser dan de VVD.
Goede analyse, refo. Van Campen maar zeggen dat het geen partijpolitieke keuze is. Men zag gewoon kans om nu een statement te maken. Ik heb niet zoveel met de PVV, maar dit soort politieke spelletjes doet voor mij afbreuk aan vertrouwen in ons politieke stelsel. Dit geldt voor mij voor het uitrangeren van Bosma, maar eerder ook van Arib. Twee uitstekende voorzitters, die op basis van hun kwaliteit nog jaren langer mee hadden gekund.
Daarmee negeer je de bezwaren die er wel degelijk tegen Bosma zijn. Het is opvallend dat jij en anderen ook dit forum daar verder niet op ingaan en het onvermeld laten. Het is niet normaal wat Bosma in het verleden heeft gezegd en niet heeft teruggenomen. En zoals de koning enkele jaren geleden zei, we moeten niet normaal maken wat niet normaal is. Of iets van die strekking.
Het is prima als daardoor geen stem aan Bosma wordt gegeven, maar dat is niet doorslaggevend geweest in de stemmingen. Nu is (net als in het recente verleden) niet gekozen op basis van voorzitterskwaliteiten en de uitstekende resultaten uit de afgelopen twee jaar. Van Campen is gekozen om partijpolitieke redenen. Had dan voor Van der Lee gegaan, die ook een bewezen staat van dienst heeft. Zoals refo terecht concludeert is een Van-der-Lee-groep gewisseld naar Van Campen met als doel anti-Bosma. De indruk blijft over dat om partijpolitieke redenen gekozen is voor de kandidaat met het minste profiel. Sorry, ik kan dat geen serieuze politiek noemen.
Plaats reactie