Tweede Kamerverkiezingen 2021

Dodo

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Dodo »

De rode potloodjes zijn al collectorsitems. Ik hoor van lange potloden, van kleine potloodjes, met en zonder opdruk, en bij de een moesten ze weer ingeleverd worden en bij een ander mocht je ze houden.
refo

Bericht door refo »

Links heeft 25 zetels...
Mannetje

Bericht door Mannetje »

En D66 alleen al meer, volgens de exitpolls...
- Niet meer zo actief -
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Wellicht wat negatief... maar het einde van het bijzonder onderwijs is met D66 nu wel echt in zicht.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Daarvoor zijn meer progressieve partijen nodig, toch?
Henk J

Bericht door Henk J »

Geen fijne uitslag voor de christelijke politiek. CDA en CU leveren in, D66 groeit. Gelukkig blijft de SGP stabiel, maar ik ben bang dat er behoorlijk wat gaat veranderen t.a.v. medische ethiek en artikel 23. En als boerenzoon is dit ook geen ideale uitslag, vond Schouten al niet echt wat maar straks krijgen we Tjeerd de groot als landbouwminister.......
Henk J

Bericht door Henk J »

Herman schreef:Daarvoor zijn meer progressieve partijen nodig, toch?
Tja, er is een coalitie met VVD, D66 en CDA mogelijk. Dan blijft de onderwijsvrijheid misschien in stand. Maar het kan ook dat ze over links gaan met PvdA en GL ipv CDA, dan is het zo gebeurt. Ik denk dat er wel iets gaat veranderen de komende 4 jaar. De CU heeft veel tegengehouden maar dat gaat ze niet weer lukken want D66 wil niet weer met de CU, zeker niet nu ze zo groot zijn.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Henk J schreef:Geen fijne uitslag voor de christelijke politiek. CDA en CU leveren in, D66 groeit. Gelukkig blijft de SGP stabiel, maar ik ben bang dat er behoorlijk wat gaat veranderen t.a.v. medische ethiek en artikel 23. En als boerenzoon is dit ook geen ideale uitslag, vond Schouten al niet echt wat maar straks krijgen we Tjeerd de groot als landbouwminister.......
Inderdaad, teleurstellend.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

D66 de tweede partij...ik hoop echt dat de formatie niet gaat lukken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
deschpin

Bericht door deschpin »

Meest teleurstellende is dat je tegenwoordig zetels kan "kopen"
D66 heeft onvoorstelbaar hoog advertentiebudget gehad door gift van miljardair, en zie effect hiervan. Daarnaast was op npo en dpg media een grote campagne voor Kaag.

tweede teleurstelling is dat een groot deel van het volk zwalkt en geen idee heeft wat ze moeten kiezen zonder stemwijzers.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
deschpin

Bericht door deschpin »

Van Ewijk schreef:D66 de tweede partij...ik hoop echt dat de formatie niet gaat lukken.
Wordt complex in de eerste kamer, Rutte moet veel cadeaus gaan geven aan het linkse blok.

Verder wordt het interessant hoe men nu verder met staatsschuld omgaat, D66 geeft altijd blanco cheques richting europa. Vraag is of dat is vol te houden.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

D'66 groter geworden. Wat zal het worden? Dat was ook mijn eerste gedachte.

Maar wel een slechte gedachte. Want in ons is geen kracht tegen deze grote menigte... Mocht onze hoop op God zijn.
parsifal

Bericht door parsifal »

deschpin schreef:
Van Ewijk schreef:D66 de tweede partij...ik hoop echt dat de formatie niet gaat lukken.
Wordt complex in de eerste kamer, Rutte moet veel cadeaus gaan geven aan het linkse blok.

Verder wordt het interessant hoe men nu verder met staatsschuld omgaat, D66 geeft altijd blanco cheques richting europa. Vraag is of dat is vol te houden.
Wat is links? D66 is erg liberaal, maar niet erg links. Christen Unie is veel conservatiever, maar ook veel linkser dan D66. Ik bid dat de vrijheid van onderwijs blijft. Het lijkt lastig om buiten het CDA om een regering te bouwen. Dat is wel goed.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Kan Rutte in de Eerste Kamer een meerderheid vormen met CDA en D66?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

deschpin schreef:Meest teleurstellende is dat je tegenwoordig zetels kan "kopen"
D66 heeft onvoorstelbaar hoog advertentiebudget gehad door gift van miljardair, en zie effect hiervan. Daarnaast was op npo en dpg media een grote campagne voor Kaag.

tweede teleurstelling is dat een groot deel van het volk zwalkt en geen idee heeft wat ze moeten kiezen zonder stemwijzers.
Dat laatste is zeker bijzonder. Ik zat gisteren op het stembureau en wat waren er veel mensen die nog niet wisten wat ze gingen stemmen toen ze binnenkwamen.
Plaats reactie